(2011):
'Miniature Campaigns' in Comparison: The German Televised Debates, 2002-09.
German Politics, 20, Heft 1, S. 75-91.
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Juniorprofessor Dr. Jürgen Maier
Ehemaliger Gastwissenschaftler
Telefon:
+49-621-181-2842Veröffentlichungen
Beiträge in Zeitschriften
Maier, Jürgen, und Berthold Rittberger
(2008):
Shifting Europe's Boundaries: Mass Media, Public Opinion and the Enlargement of the EU.
European Union Politics, 9, Heft 2, S. 243-267.
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Beiträge in Büchern
Faas, Thorsten, und Jürgen Maier
(2011):
Sind TV-Duelle nur Show und damit nutzlos?.
S. 99-114 in:
Evelyn Bytzek, Sigrid Roßteutscher
(Hrsg.)
Der unbekannte Wähler? Mythen und Fakten über das Wahlverhalten der Deutschen.
Frankfurt/New York:
Campus.
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Maier, Jürgen, und Thorsten Faas
(2010):
Das TV-Duell 2009 - langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier.
S. 147 - 166 in:
Heinrich Oberreuter
(Hrsg.)
Am Ende der Gewissheiten: Wähler, Parteien und Koalitionen in Bewegung.
München:
Olzog.
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Maier, Jürgen, und Thorsten Faas
(2007):
Measuring Spontaneous Reactions to Media Messages the Traditional Way: Uncovering Political Information Processing with Push Button Devices.
S. 15–26 in:
Jürgen Maier, Michaela Maier, Marcus Maurer, Carsten Reinemann, Vincent Meyer
(Hrsg.)
Real-Time Response Measurement in the Social Sciences.
Frankfurt/Main:
Peter Lang.
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Konferenzpräsentationen
Maier, Jürgen, und Thorsten Faas
(2011):
Needs and Debates. The Moderating Impact of "Need to Evaluate" and "Need for Cognition" on Perceptions and Effects of Televised Debates.
[33rd Annual Scientific Meeting of the International Society of Political Psychology (ISPP), San Francisco, CA, 07. bis 10. Juli 2011]
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Faas, Thorsten, und Jürgen Maier
(2010):
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate.
[68th Annual National Conference of the Midwest Political Science Association (MPSA), Chicago, Ill., 22. bis 25. April 2010]
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Faas, Thorsten, und Jürgen Maier
(2010):
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate.
[33rd Annual Scientific Meeting of the International Society of Political Psychology (ISPP), San Francisco, CA, 07. bis 10. Juli 2010]
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Faas, Thorsten, und Jürgen Maier
(2010):
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective.
[2010 Elections, Public Opinion and Parties (EPOP) Conference, Essex, 10. bis 12. September 2010]
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Faas, Thorsten, und Jürgen Maier
(2010):
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective.
[36th Annual Conference of the International Association for the Study of German Politics (IASGP), London, 24. bis 25. Mai 2010]
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Maier, Jürgen, Frank Brettschneider, Michaela Maier und Thorsten Faas
(2010):
One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in 2009 German National Election Campaign.
[3rd European Communication Conference of the European Communication Research and Education Association (ECREA), Hamburg, 12. bis 15. Oktober 2010]
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Partheymüller, Julia, Thorsten Faas und Jürgen Maier
(2010):
‘Miniature Campaigns’ in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009.
[APSA 2010 Annual Meeting, Washington, DC, 01. bis 05. September 2010]
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Rittberger, Berthold, und Jürgen Maier
(2007):
Shifting European Boundaries. Mass media, public opinion, and the enlargement of the EU.
["Amours et Désamours entre Européens" Pour une sociologie politique des sentiments dans l'intégration européene, 2. Colloque international de la Section d'études européennes (See) de l' Association francaise de science politique (Afsp), Grenoble, 06. bis 07. Dezember 2007]
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