Weitere Publikationen aus diesem Projekt

Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics in German elections, 2005-2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
Center for Advanced Studies (CAS), Ludwig-Maximilians-Universität München
Sascha Huber, Anne Schäfer
2014
Media, political talk and political learning during election campaigns: A study of moderating effects of cognitive style
Universidad de Salamanca
Thomas Plischke
2014
Wann Wähler entscheiden: Abläufe von Entscheidungsprozessen und der Zeitpunkt der Wahlentscheidung
S. 334
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The 2013 German Federal Election
MZES, Mannheim
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 357
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in the 2013 German federal election
Maastricht University, Maastricht
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in the German federal elections, 2005-2013
Montréal
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Stealth Democrats and Presidential Leaders, or: Has Angela Merkel Won the 2013 German Federal Election by Not Campaigning?
Chicago/Ill.
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Activation of Fundamentals in German Campaigns
S. 217-237
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Codierung der 'wichtigsten politischen Probleme' in der GLES
Genf
Julia Partheymüller
2014
Do digital campaigns matter?
Washington, DC
Jan Eric Blumenstiel
2014
Voter Fragmentation and the Differentiation of Vote Functions
S. 17-39
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Die Dynamik des Issue-Wählens bei der Bundestagswahl 2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
University of Innsbruck
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The Design of the German Longitudinal Election Study
Center for the Study of Democratic Citizenship, Montréal
Tobias Gummer, Jan Eric Blumenstiel
2013
Prävention, Korrektur oder beides? Drei Wege zur Reduzierung von Nonresponse Bias mit Propensity Scores
Berlin
Shaun Bevan, Mona Krewel
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Chicago, Illinois
Thorsten Faas, Kai Arzheimer, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2013
Koalitionen, Kandidaten, Kommunikation: Analysen zur Bundestagswahl 2009
Wiesbaden
Springer VS
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Eine "soziale Logik" der Demobilisierung: Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Wahlbeteiligung und -enthaltung bei der Bundestagswahl 2009
S. 496-513
Wiesbaden
Springer VS
Thomas Plischke, Hans Rattinger, Corina Wagner
2013
Hot Cognition, Cool Consideration, or Simply Ignorance? Eine Untersuchung der Präferenzen unentschlossener Wähler
S. 337-359
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
The German Election Campaign in Times of Crisis
European University Institute, Florence
Jan Eric Blumenstiel, Tobias Gummer
2013
Long-Term Panels of the German Longitudinal Election Study (GLES). Concept and Implementation
Köln
GESIS
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
European Research into Media and Campaign Effects on Voting at National Elections: More Gaps than Substance, but the Substance Is Sound
Dublin
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Boston
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Degrees of Disagreement: Discussant Influence on Vote Choice in the German Multi-Party System
Chicago/Ill.
Jan Eric Blumenstiel
2013
How to Leave the Path of Least Resistance. Reducing Nonresponse Bias through Case Prioritization in Telephone Surveys
Ljubljana
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Voter Mobilization at European Elections
University of Manchester, Manchester
Sascha Huber
2013
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
S. 173-197
Wiesbaden
Springer VS
Alexander Glantz, Jan Eric Blumenstiel
2013
Are Branching Questions Always Better than Rating Scales for Measuring Policy Preferences? Effects of Survey Question Format on Respondent Satisficing and Attitude Strength
Ljubljana
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Wählerkommunikation im Bundestagswahlkampf 2013
Landeszentrale für Politische Bildung, Mainz
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Calm in the Eye of the Storm: Parties and Voters Facing the 2013 German Federal Election
Harvard University, Cambridge/MA
Michael Bergmann, Thomas Plischke
2013
Opposition macht mobil: Zur Bedeutung von differenzieller Mobilisierung bei Landtagswahlen
S. 303-325
Wiesbaden
Springer VS
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2013
Vereint, doch immer noch verschieden: ost- und westdeutsche Wähler bei der Bundestagswahl 2009 im Vergleich?
S. 360-379
Wiesbaden
Springer VS
Joss Rossmann, Jan Eric Blumenstiel
2013
Identifying and mitigating satisficing in web surveys. Some experimental evidence
Mannheim
Mona Krewel
2013
Der Bundestagswahlkampf 1961
S. 171-198
Patrick Kraft, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Helfen politische Gespräche, "korrekt" zu wählen? Eine Analyse zur Bundestagswahl 2009
S. 117-138
Wiesbaden
Springer VS
Hans Rattinger
2013
Dimensionen der Parteiidentifikation
S. 139-159
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck, Oana Lup
2013
Seeking the Soul of Democracy: A Review of Recent Research into Citizens’ Political Talk Culture
S. 513-538
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Hoops
2013
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2013: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2013
S. 30
Mannheim
MZES
Jan Eric Blumenstiel
2013
How to Leave the Path of Least Resistance. Reducing Nonresponse Bias through Case Prioritization in Telephone Surveys
Boston
Julia Partheymüller, Anne Schäfer
2013
Das Informations­verhalten der Bürger im Bundestagswahl­kampf 2013
S. 574-588
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Antwerpen
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2013
Campaign activation in German elections: Evidence from 2005 and 2009
Chicago/Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
A Two-Stage Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multi-Party Systems
University of Manchester, Manchester
Sascha Huber
2012
Experimente im Vergleich: Spitzenkandidaten, politische Urteilsbildung und Wahlentscheidungen in präsidentiellen und parlamentarischen Systemen
S. 212-244
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
New Orleans, LA
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas
2012
Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Parteipräferenzen: Zur 'sozialen Logik' des politischen Verhaltens bei der Bundestagswahl 2009
S. 465 - 488
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
A “Social Logic” of Demobilization: The Influence of Political Discussants on Electoral Participation at the 2009 German Federal Election
S. 457-478
Jan Eric Blumenstiel
2012
Die Jagd nach dem letzten Respondenten: Brauchen wir neue Waffen oder schießen wir auf die falschen Ziele? Herausforderungen von Panelstudien in Zeiten sinkender Ausschöpfung und mögliche Lösungen am Beispiel des GLES-Langfristpanels
Hamburg
Sascha Huber
2012
Strukturen des politischen Kontexts und die demokratische Kompetenz der Wähler: Experimentelle Studien zur Urteils- und Entscheidungsbildung
S. 432
Baden-Baden
Nomos
Thomas Plischke
2012
Fällt die Wahlentscheidung immer später? Die Entwicklung des Zeitpunkts der Wahlentscheidung bei den Bundestagswahlen 1965-2009
Frankfurt a.M.
Julia Partheymüller, Mona Krewel
2012
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Candidate Evaluations and Voting Behaviour
Madrid
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann
2012
Does Mode Matter? Initial Evidence from the German Longitudinal Election Study (GLES)
Mannheim
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2012
Short-term factors versus long-term values: Explaining the 2009 election results
S. 20–34
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Wählen in Deutschland
S. 552
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Jan Eric Blumenstiel
2012
Inverse case prioritization
Wien
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2012
Why Voters Decide Late: A Simultaneous Test of Old and New Hypotheses at the 2005 and 2009 German Federal Elections
S. 299-316
Michael Bergmann, Julia Partheymüller
2012
Ignore, Weight, or Impute? How to Deal with Panel Attrition in Electoral Research
Barcelona
Julia Partheymüller
2012
Methodische Aspekte bei der Verknüpfung von Rolling-Cross-Section- und Medieninhaltsanalyse-Daten
Wien
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Empirische Wahlforschung in Deutschland: Stand und Perspektiven zu Beginn des 21. Jahrhunderts
S. 2 -39
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Jan Eric Blumenstiel, Hans Rattinger
2012
Warum haben Sie das getan? Subjektive Gründe der Wahlentscheidung bei der Bundestagswahl 2009
S. 251-283
Baden-Baden
Nomos Verlag
Rüdiger Schmitt-Beck, Patrick Kraft
2012
Political Information Flows and Consistent Voting: Political Conversations, Mass Media, Party Campaigns and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
Berlin
Mona Krewel, Shaun Bevan
2012
CAPing the GLES
Reims
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann
2012
Moduseffekte zwischen face?to?face, CATI, Web und Mixed Mode?Befragungen
Wien
Sascha Huber
2012
Koalitionen und Wahlverhalten in Deutschland: Eine Analyse der Bundestagswahlen von 1961 bis 2009
Frankfurt a. M.
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Comparing Effects of Political Communication
S. 400-409
New York/London
Routledge
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2012
Rethinking the Level of Analysis – A Call for Shifting the Perspective of Campaign Effects Research to Multi-Level Analysis
University of Sydney, Sydney
Jan Eric Blumenstiel, Thomas Plischke
2012
Analyzing Intra-Personal Heterogeneity of Voter Decision-Making over Time
Madrid
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Activation of fundamentals in German campaigns
Berlin
Andreas M. Wüst
2012
Dauerhaft oder temporär? Zur Bedeutung des Migrationshintergrunds für Wahlbeteiligung und Parteiwahl bei der Bundestagswahl 2009
S. 157-178
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller, Richard Johnston
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
Berlin
Jan Eric Blumenstiel, Tobias Gummer
2012
Langfrist-Panels der German Longitudinal Election Study (GLES): Konzeption, Durchführung, Aufbereitung und Archivierung
Köln
GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
From an idea to a submitted article
Mannheim
Jan Eric Blumenstiel, Ossip Fürnberg
2012
Feldverlauf in den GLES-Querschnitten - Ideal und Wirklichkeit
Mannheim
Jan Eric Blumenstiel, Ossip Fürnberg
2012
Wissen und Einstellungen zu Überhangmandaten
S. 132-141
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
A new approach to the analysis of survey drop-out. Results from a follow-up survey in the German Longitudinal Election Study (GLES)
Düsseldorf
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Chicago/Ill.
Jan Eric Blumenstiel
2011
Can open-ended questions help to identify voter heterogeneity?
Lausanne
Thorsten Faas, Julia Partheymüller
2011
Aber jetzt?! Politische Internetnutzung in den Bundestagswahlkämpfen 2005 und 2009
S. 119-135
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Jan Eric Blumenstiel
2011
Abstürze, Rekorde, Überhänge und andere Superlative: Das Ergebnis der Bundestagswahl 2009
S. 59-76
Baden-Baden
Nomos
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2011
Koalitionen und strategisches Wählen
S. 247-264
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
The "Social Logic" of Demobilization: Political Discussant Influence on Turnout and Abstention at the 2009 German General Election
Reykjavik
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Fazit und Ausblick
S. 281-288
Baden-Baden
Nomos
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
Needs and Debates. The Moderating Impact of "Need to Evaluate" and "Need for Cognition" on Perceptions and Effects of Televised Debates
San Francisco, CA
Jan Eric Blumenstiel, Hans Rattinger
2011
Das Modell der Wählerentscheidung in der Gesamtschau
S. 237-245
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Samuel Beuttler
2011
Partisan agreement and disagreement in voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Universität St. Gallen
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2011
Sind TV-Duelle nur Show und damit nutzlos?
S. 99-114
Frankfurt/New York
Campus
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
Sind Abbrecher anders?. Ergebnisse von Abbrecherbefragungen im Rahmen der Online-Trackings der German Longitudinal Election Study (GLES).
Mannheim
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
Geringe Polarisierung, unklare Mehrheiten und starke Personalisierung: Parteien und Wähler im Wahlkampf
S. 33-57
Baden-Baden
Nomos
Jochen Mayerl, Thorsten Faas
2011
The Campaign Dynamics of Response Latencies: Evidence from Two Rolling Cross-Section Surveys
Chicago, Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Better late than never: campaign deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Chicago/Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Spitzenkandidaten
S. 205-221
Baden-Baden
Nomos
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
Abbrechernachbefragungen bei Online-Surveys. Vorläufige Ergebnisse aus der German Longitudinal Election Study (GLES).
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB)
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Seattle/WA
Jan Eric Blumenstiel
2011
Measuring Voter Heterogeneity to Improve the Michigan Model of Voting Behaviour
Reykjavik
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
S. 28-50
Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels
2011
Einleitung
S. 9-16
Baden-Baden
Nomos
Jan Eric Blumenstiel, Hans Rattinger
2011
Ein Modell der Wählerentscheidung
S. 147-153
Baden-Baden
Nomos
Thorsten Faas, Ansgar Wolsing, Sascha Huber
2011
Die überschätzte Gefahr: Beeinflussen (getwitterte) Umfrageergebnisse Wahlentscheidungen?
S. 177-191
Frankfurt/New York
Campus
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
'Miniature Campaigns' in Comparison: The German Televised Debates, 2002-09
S. 75-91
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
Why do respondents drop-out from online surveys? Results from follow-up surveys in the German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Political Participation - National Election Study
S. 1123-1137
Opladen/Farmington Hills
Budrich UniPress
Julia Partheymüller
2011
Statistische Verfahren zur Analyse von Wahlkampfdynamiken mit RCS-Daten
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Parteibindungen
S. 155-164
Baden-Baden
Nomos
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
London
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Massenkommunikation in der German Longitudinal Election Study (GLES)
Mainz
Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Mackenrodt
2010
Social networks and mass media as mobilizers and demobilizers: A study of turnout at a German local election
S. 392-404
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
European TV environments and citizens' social trust: Evidence from multilevel analyses
S. 461–483
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2010
Die deutsche Wahlforschung und die German Longitudinal Election Study (GLES)
S. 141-172
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Thorsten Faas
2010
Trends der Wahlkampf-Kommunikation 2009
Cadenabbia
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
San Francisco, CA
Sascha Huber
2010
Kognition und Motivation bei der Wahrnehmung politischer Positionen. Eine experimentelle Untersuchung zur Rolle von Ideologiehinweisen
S. 145–168
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Sascha Huber
2010
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider, Franziska Jung
2010
How Unified is Germany´s Electorate? Testing Competing Explanations of Electoral Choice in Eastern and Western Germany
Washington, D.C.
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Angebotsseite
S. 319-333
Münster
Lit Verlag
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2010
Short-Term Factors versus Long-Term Values: Testing Competing Explanations of Electoral Choice
Lawrence
Mona Krewel
2010
Medien- und Kampagnenanalysen im Rahmen von Wahlstudien am Beispiel der German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Tatjana Rudi
2010
The relevance of different aspects of leader evaluations for voting behaviour: The role of emotional reactions to leaders
Aveiro
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Dynamische Analyse von Wahlkampfprozessen. Rolling Cross-Section Survey
S. 32 - 44
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
Essex
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
Der Wähler begegnet den Parteien: Direkte Kontakte mit der Kampagnenkommunikation der Parteien und ihr Einfluss auf das Wählerverhalten bei der Bundestagswahl 2009
S. 48-68
Wiesbaden
VS-Verlag
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
Chicago, Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Politische Informationsquellen der Wähler bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Thorsten Faas
2010
Das fast vergessene Phänomen. Hintergründe der Wahlbeteiligung bei der Bundestagswahl 2009
S. 69-86
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2010
Coalition Preferences and Voting Behaviour at the 2009 German Federal Election
Washington D.C.
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2010
Das TV-Duell 2009 - langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier
S. 147 - 166
München
Olzog
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Die German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
Montreal
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Nachfrageseite
S. 309–318
Münster
Lit Verlag
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2010
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Voting Decisions
Universität Frankfurt/ M
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2009: die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2009
Mannheim
MZES
Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
‘Miniature Campaigns’ in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009
Washington, DC
Thorsten Faas
2010
The German Federal Election of 2009: Sprouting Coalitions, Drooping Social Democrats
S. 894–903
Jürgen Maier, Frank Brettschneider, Michaela Maier, Thorsten Faas
2010
One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in 2009 German National Election Campaign
Hamburg
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
60 Jahre Empirische Wahlforschung in der BRD
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Einstellungsänderungen im Verlauf von Wahlkampagnen
Bergische Universität Wuppertal
Rüdiger Schmitt-Beck, Evelyn Bytzek, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2009
The German Longitudinal Election Study (GLES)
Chicago, IL
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 27. Januar 2008: Wiederkehr der "hessischen Verhältnisse"
S. 16-34
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2009
Understanding the 2009 Election Outcome
Rice University Houston
Mona Krewel
2009
Die Medieninhaltsanalyse im Rahmen der "German Longitudinal Election Study" (GLES) zur Bundestagswahl 2009
Institut für Politikwissenschaft, Universität Innsbruck
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Better late than never: Campaign Deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Potsdam
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 18. Januar 2009: der 'ewige Koch'
S. 358-370