Weitere Publikationen aus diesem Projekt

2016
Expressive Wähler bei der Bundestagswahl 2013
S. 295-325
Wiesbaden
Springer VS
2016
„Mit Sicherheit zur Wahlentscheidung?“ – Über die Bedeutung von Einstellungssicherheit für den Entscheidungsprozess von Wählern bei der Bundestagswahl 2013
S. 327-350
Wiesbaden
VS Springer
2016
Die German Longitudinal Election Study (GLES): Die deutsche nationale Wahlstudie zu den Bundestagswahlen 2009, 2013 und 2017
S. 2-7
2016
Dynamiken der Wahlkampfberichterstattung: Eine longitudinale Analyse der deutschen TV-Berichterstattung 2005 bis 2013
S. 105-122
2016
A Two-Stage Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
S. 321-348
2016
General Election Campaigns in Comparative Perspektive: How Do They Matter?
Cornell University, Ithaca
2016
The mediation of politics through Twitter: An analysis of messages posted during the campaign for the German federal election 2013
S. 50-68
2016
Media and campaign effects on vote choice at national elections in Europe: A review of a multilingual research landscape
S. 129-172
2016
Sind Bundestagswahlen noch Hauptwahlen? Die Wahlkampfexposition im Zeitraum von 2009 bis 2014
S. 177–204
Wiesbaden
Springer VS
2016
Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Ohio State University, Columbus, OH
2016
Struggling up the hill: Short-term effects of parties' contacting, political news and everyday talks on turnout
S. 227-240
2016
Media and campaign effects on vote choice at national elections in Europe: A review of a multilingual research landscape
S. 129-172
2016
Opening Doors for Right-Wing Populism in the Electoral Arena? 'German Voters' New Mobility?
University of British Columbia, Vancouver
2016
Steinbrück und die SPD – der Effekt des TV-Duells auf Wahrnehmung von Kongruenz, Kandidatenpräferenz und Wahlabsicht
S. 136-155
2016
General Election Campaigns in Europe: Reflections on Their ‘Manifest’ and ‘Latent’ Functions
Università degli Studi di Milano, Milan
2016
It's not always the campaign – Explaining inter-election switching in Germany, 2009–2013
S. 109–119
2016
Political Discussions and Vote Choice in Germany and Spain: Testing the Two-Stage Theory of Discussant Influence in Multiparty Systems
Monterrey
2015
Media Coverage and the Short-Term Dynamics of Candidate Popularity
Buenos Aires
2015
Why Do Respondents Break Off Web Surveys and Does It Matter? Results From Four Follow-up Surveys
S. 289-302
2015
Late deciders and campaign effects in a comparative perspective: The cases of Germany and Italy in 2013
Université de Montréal
2015
What changes and what stays the same? Tracking changes in the nature and the relevance of political discussion for individual turnout across the election cycle
Chicago
2015
“Panel within Panel” – Repeatedly questioned respondents of the Short-term Campaign Panels 2009 and 2013
Düsseldorf
2015
Socio-spatial Contexts, Discussant Networks and Turnout
San Francisco
2015
German Federal Election Campaigns in TV News Coverage – 2005 to 2013. Insights from the GLES media content analyses
Düsseldorf
2015
Agenda-Cutting in der Geheimdienst-Affäre: Eine Ursache für den Abstieg der Grünen im Bundestagswahlkampf 2013?
Universität Duisburg-Essen, Duisburg
2015
Turnout and Electoral Supply
Köln
2015
Wirtschaftskrise, Materialismus und Economic Voting
S. 202-233
Baden-Baden
Nomos
2015
Campaign dynamics of strategic voting in German elections, 2005-2013
Université de Montréal
2015
General Election Campaigns in Europe: How Do They Matter? (Keynote)
Sciences Po, Paris
2015
Vote switching in two consecutive national election campaigns: Evidence from the 2009-to-2013 GLES campaign panel survey
Université de Montréal
Université de Montréal
2015
Der Einfluss des Geschlechts auf Kandidatenbeurteilungen: Eine experimentelle Studie zu Kontexteffekten und individuellen Faktoren in Deutschland
S. 333-359
Baden-Baden
Nomos Verlagsgesellschaft
2015
Die Rolling Cross-Section Wahlkampfstudie im Rahmen der German Longitudinal Election Study (GLES)
Technische Universität Chemnitz, Chemnitz
2015
Verifizierungsprozess im GLES-Wahlkampfpanel 2013
Mannheim
2015
A Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Australian National University, Canberra
2015
Das Panel im Panel - Wiederholungsbefragte der GLES-Wahlkampfpanels 2009 und 2013
Mannheim
2015
Political talk and attitude stability during election campaigns
Université de Montréal
2015
The Impact of Online versus Offline Campaign Information on Citizens’ Knowledge, Attitudes and Political Behaviour: Comparing the German Federal Elections of 2005 and 2009
S. 507-524
2015
Exploring the Effects of Removing ‘Too Fast’ Responses and Respondents from Web Surveys
S. 471-503
2015
Bundestagswahlkämpfe in der TV-Berichterstattung – 2005 bis 2013
Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung
2015
Haben die Demoskopen die FDP aus dem Bundestag vertrieben? Ergebnisse einer experimentellen Studie
S. 692-705
2015
Data Bases and Statistical Systems: Political Behavior and Elections
S. 824-829
Oxford
Elsevier
2015
Media Coverage and the Short-Term Dynamics of Candidate Popularity
Paris
2015
Einstellungszugänglichkeit im Laufe von Wahlkämpfen: Aktivierungseffekte im Kontext der Bundestagswahlen 2005, 2009 und 2013
S. 439-464
Baden-Baden
Nomos
2015
Changing motivations, time of the voting decision, and short-term volatility - The dynamics of voter heterogeneity
S. 28-40
2015
Pressemitteilungen von Parteien als Ergänzung zu Medieninhaltsanalysen und Wählerumfragen
Universität Wien
2015
Die Wahlkampfmobilisierung bei den Bundestagswahlen 2005-2013
Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
2015
The activation of fundamentals during election campaigns: What are the mechanisms?
University of Milan
2015
Heterogeneous campaign effects in the German multi-party system? An empirical test of consideration set models
S. 43
Montréal
Université de Montréal
2015
Der Absturz der FDP - Die Rolle von Parteibewertung und Koalitionsüberlegungen bei den Bundestagswahlen 2009 und 2013
S. 43-64
2015
Campaign dynamics of mobilization in German elections, 2005-2013
University of Warsaw
2014
Die Parteiwahl und ihre Hintergründe: Einleitung
S. 179-186
Baden-Baden
Nomos
2014
Media, political talk and political learning during election campaigns: A study of moderating effects of cognitive style
Universidad de Salamanca
2014
Merkels Triumph und der Albtraum der FDP: Das Ergebnis der Bundestagswahl 2013
S. 101-118
Baden-Baden
Nomos
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
University of Innsbruck
2014
Stimmensplitting
S. 145-154
Baden-Baden
Nomos
2014
The Changing Context and Outlook of Voting
S. 3-14
Oxford
Oxford University Press
2014
Candidate Voting on the Rise? Attitudinal Stability and Change During an Election Campaign
Montréal
2014
Wahlentscheidungen in der Gesamtschau
S. 313-324
Baden-Baden
Nomos
2014
The 2013 German Federal Election
MZES, Mannheim
2014
Politische Sachfragen
S. 253-266
Baden-Baden
Nomos
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 311-317
Oxford
Oxford University Press
2014
Messung von Wahlkampfeffekten auf der Individualebene
Genf
2014
Campaign dynamics of issue voting in the 2013 German federal election
Maastricht University, Maastricht
2014
Volatility on the Rise? Attitudinal Stability, Attitudinal Change, and Voter Volatility
S. 287-307
Oxford
Oxford University Press
2014
Die Wahlkampagnen der Parteien und ihr Kontext
S. 35-46
Baden-Baden
Nomos
2014
Fällt die Wahlentscheidung immer später? Die Entwicklung des Zeitpunkts der Wahlentscheidung bei den Bundestagswahlen 1969 bis 2009
S. 118-144
2014
Stealth Democrats and Presidential Leaders, or: Has Angela Merkel Won the 2013 German Federal Election by Not Campaigning?
Chicago/Ill.
2014
Wann Wähler entscheiden: Abläufe von Entscheidungsprozessen und der Zeitpunkt der Wahlentscheidung
S. 334
Baden-Baden
Nomos
2014
Einleitung
S. 13-18
Baden-Baden
Nomos
2014
The German Longitudinal Election Study (GLES)
WZB Berlin
2014
Veggie-Day, Stinkefinger und Pädophilie-Debatte: Zum Einfluss von Wahlkampfereignissen auf individuelle Wahlabsichten
Wissenschaftszentrum Berlin
2014
Activation of Fundamentals in German Campaigns
S. 217-237
Oxford
Oxford University Press
2014
Datenqualität im GLES-Wahlkampfpanel 2013
Genf
2014
25 Years German Reunification: An interactive roundtable discussion
Vancouver
2014
Codierung der 'wichtigsten politischen Probleme' in der GLES
Genf
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 357
Oxford
Oxford University Press
2014
The 2013 German Federal Election Campaign and Its Effects
International Communication Association (ICA) and Università degli Studi di Milano
2014
Koalitions- und strategisches Wählen
S. 293-312
Baden-Baden
Nomos
2014
Vote Choice and Consideration Sets in a Multi-party Setting: Comparing different Measures of Consideration Sets
University of Glasgow
2014
Do digital campaigns matter?
Washington, DC
2014
Fazit und Ausblick: Langeweile und Extreme, Fragmentierung und Konzentration
S. 355-364
Baden-Baden
Nomos
2014
Zwischen Fragmentierung und Konzentration : Die Bundestagswahl 2013
S. 381
Baden-Baden
Nomos
2014
Campaign dynamics of issue voting in the German federal elections, 2005-2013
Montréal
2014
Ereignisse und Meinungsbildung der Wähler
S. 89-100
Baden-Baden
Nomos
2014
Political Information Flows and Constistent Voting: Personal Conversations, Mass Media, Party Campaigns, and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
S. 193-216
Oxford
Oxford University Press
2014
Die Dynamik des Issue-Wählens bei der Bundestagswahl 2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
2014
Wechselwähler
S. 133-144
Baden-Baden
Nomos
2014
Die Dynamik von Mobilisierung und Meinungswandel im Wahlkampf
S. 73 – 87
Baden-Baden
Nomos
2014
The Design of the German Longitudinal Election Study
Center for the Study of Democratic Citizenship, Montréal
2014
Campaign dynamics of mobilization
University of British Columbia, Vancouver
2014
Euro-Kritik, Wirtschaftspessimismus und Einwanderungsskepsis: Hintergründe des Beinah-Wahlerfolges der Alternative für Deutschland (AfD) bei der Bundestagswahl 2013
S. 94-112
2014
Do campaigns matter for individual vote choice? Studying campaign effects at the German federal election 2013
Edinburgh
2014
Campaign dynamics in German elections, 2005-2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
2014
Entscheidungsprozesse von Wählern
S. 325-339
Baden-Baden
Nomos
2014
Einführung in die Wahlforschung und Rückblick auf den Bundestagswahlkampf 2013
Institut für Publizistik, Johannes Gutenberg-Universität Mainz
2014
Langfrist-Panels der German Longitudinal Election Study (GLES). Methodik und Durchführung der Erhebungen im Jahr 2012 und zur Bundestagswahl 2013
S. 40
Köln
GESIS
2014
Voter Fragmentation and the Differentiation of Vote Functions
S. 17-39
Oxford
Oxford University Press
2014
Parteibindungen
S. 203-211
Baden-Baden
Nomos
2014
Coalitions and Voting Behaviour in a differentiating Multi-Party-System
S. 65-87
Oxford
Oxford University Press
2014
Vote Choice and Consideration Sets in a Multi-party Setting: Comparing different Measures of Consideration Sets
Rome
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
Center for Advanced Studies (CAS), Ludwig-Maximilians-Universität München
2014
Candidate Evaluation and Voting Behavior: Opinion Formation during an Election Campaign
Berlin
2013
The German Election Campaign in Times of Crisis
European University Institute, Florence
2013
European Research into Media and Campaign Effects on Voting at National Elections: More Gaps than Substance, but the Substance Is Sound
Dublin
2013
Prävention, Korrektur oder beides? Drei Wege zur Reduzierung von Nonresponse Bias mit Propensity Scores
Berlin
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Boston
2013
Hot Cognition, Cool Consideration, or Simply Ignorance? Eine Untersuchung der Präferenzen unentschlossener Wähler
S. 337-359
Wiesbaden
Springer VS
2013
Long-Term Panels of the German Longitudinal Election Study (GLES). Concept and Implementation
Köln
GESIS
2013
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
S. 173-197
Wiesbaden
Springer VS
2013
Eine "soziale Logik" der Demobilisierung: Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Wahlbeteiligung und -enthaltung bei der Bundestagswahl 2009
S. 496-513
Wiesbaden
Springer VS
2013
Wählerkommunikation im Bundestagswahlkampf 2013
Landeszentrale für Politische Bildung, Mainz
2013
How to Leave the Path of Least Resistance. Reducing Nonresponse Bias through Case Prioritization in Telephone Surveys
Ljubljana
2013
Koalitionen, Kandidaten, Kommunikation: Analysen zur Bundestagswahl 2009
Wiesbaden
Springer VS
2013
Campaign activation in German elections: Evidence from 2005 and 2009
Chicago/Ill.
2013
Vereint, doch immer noch verschieden: ost- und westdeutsche Wähler bei der Bundestagswahl 2009 im Vergleich?
S. 360-379
Wiesbaden
Springer VS
2013
Der Bundestagswahlkampf 1961
S. 171-198
2013
Are Branching Questions Always Better than Rating Scales for Measuring Policy Preferences? Effects of Survey Question Format on Respondent Satisficing and Attitude Strength
Ljubljana
2013
Differentiated Measurement of Political Knowledge in Web Surveys: Evidence from two online experiments
Ljubljana
2013
Helfen politische Gespräche, "korrekt" zu wählen? Eine Analyse zur Bundestagswahl 2009
S. 117-138
Wiesbaden
Springer VS
2013
Seeking the Soul of Democracy: A Review of Recent Research into Citizens’ Political Talk Culture
S. 513-538
2013
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2013: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2013
S. 30
Mannheim
MZES
2013
Das Informations­verhalten der Bürger im Bundestagswahl­kampf 2013
S. 574-588
2013
Opposition macht mobil: Zur Bedeutung von differenzieller Mobilisierung bei Landtagswahlen
S. 303-325
Wiesbaden
Springer VS
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Antwerpen
2013
Identifying and mitigating satisficing in web surveys. Some experimental evidence
Mannheim
2013
Dimensionen der Parteiidentifikation
S. 139-159
Wiesbaden
Springer VS
2013
Voter Mobilization at European Elections
University of Manchester, Manchester
2013
How to Leave the Path of Least Resistance. Reducing Nonresponse Bias through Case Prioritization in Telephone Surveys
Boston
2013
Degrees of Disagreement: Discussant Influence on Vote Choice in the German Multi-Party System
Chicago/Ill.
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Chicago, Illinois
2013
Calm in the Eye of the Storm: Parties and Voters Facing the 2013 German Federal Election
Harvard University, Cambridge/MA
2012
Empirische Wahlforschung in Deutschland: Stand und Perspektiven zu Beginn des 21. Jahrhunderts
S. 2 -39
Baden-Baden
Nomos-Verlag
2012
Why Voters Decide Late: A Simultaneous Test of Old and New Hypotheses at the 2005 and 2009 German Federal Elections
S. 299-316
2012
Die Jagd nach dem letzten Respondenten: Brauchen wir neue Waffen oder schießen wir auf die falschen Ziele? Herausforderungen von Panelstudien in Zeiten sinkender Ausschöpfung und mögliche Lösungen am Beispiel des GLES-Langfristpanels
Hamburg
2012
From an idea to a submitted article
Mannheim
2012
CAPing the GLES
Reims
2012
Rethinking the Level of Analysis – A Call for Shifting the Perspective of Campaign Effects Research to Multi-Level Analysis
University of Sydney, Sydney
2012
Fällt die Wahlentscheidung immer später? Die Entwicklung des Zeitpunkts der Wahlentscheidung bei den Bundestagswahlen 1965-2009
Frankfurt a.M.
2012
Strukturen des politischen Kontexts und die demokratische Kompetenz der Wähler: Experimentelle Studien zur Urteils- und Entscheidungsbildung
S. 432
Baden-Baden
Nomos
2012
Does Mode Matter? Initial Evidence from the German Longitudinal Election Study (GLES)
Mannheim
2012
Comparing Effects of Political Communication
S. 400-409
New York/London
Routledge
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
Berlin
2012
Dauerhaft oder temporär? Zur Bedeutung des Migrationshintergrunds für Wahlbeteiligung und Parteiwahl bei der Bundestagswahl 2009
S. 157-178
Baden-Baden
Nomos
2012
Inverse case prioritization
Wien
2012
A “Social Logic” of Demobilization: The Influence of Political Discussants on Electoral Participation at the 2009 German Federal Election
S. 457-478
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
New Orleans, LA
2012
Warum haben Sie das getan? Subjektive Gründe der Wahlentscheidung bei der Bundestagswahl 2009
S. 251-283
Baden-Baden
Nomos Verlag
2012
Ignore, Weight, or Impute? How to Deal with Panel Attrition in Electoral Research
Barcelona
2012
Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Parteipräferenzen: Zur 'sozialen Logik' des politischen Verhaltens bei der Bundestagswahl 2009
S. 465 - 488
Baden-Baden
Nomos-Verlag
2012
Moduseffekte zwischen face?to?face, CATI, Web und Mixed Mode?Befragungen
Wien
2012
Political Information Flows and Consistent Voting: Political Conversations, Mass Media, Party Campaigns and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
Berlin
2012
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Candidate Evaluations and Voting Behaviour
Madrid
2012
Wählen in Deutschland
S. 552
Baden-Baden
Nomos-Verlag
2012
Koalitionen und Wahlverhalten in Deutschland: Eine Analyse der Bundestagswahlen von 1961 bis 2009
Frankfurt a. M.
2012
Analyzing Intra-Personal Heterogeneity of Voter Decision-Making over Time
Madrid
2012
Methodische Aspekte bei der Verknüpfung von Rolling-Cross-Section- und Medieninhaltsanalyse-Daten
Wien
2012
Experimente im Vergleich: Spitzenkandidaten, politische Urteilsbildung und Wahlentscheidungen in präsidentiellen und parlamentarischen Systemen
S. 212-244
2012
Short-term factors versus long-term values: Explaining the 2009 election results
S. 20–34
2012
Langfrist-Panels der German Longitudinal Election Study (GLES): Konzeption, Durchführung, Aufbereitung und Archivierung
Köln
GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften
2012
Feldverlauf in den GLES-Querschnitten - Ideal und Wirklichkeit
Mannheim
2012
Wissen und Einstellungen zu Überhangmandaten
S. 132-141
2012
Activation of fundamentals in German campaigns
Berlin
2011
A new approach to the analysis of survey drop-out. Results from a follow-up survey in the German Longitudinal Election Study (GLES)
Düsseldorf
2011
Einleitung
S. 9-16
Baden-Baden
Nomos
2011
Can open-ended questions help to identify voter heterogeneity?
Lausanne
2011
Abstürze, Rekorde, Überhänge und andere Superlative: Das Ergebnis der Bundestagswahl 2009
S. 59-76
Baden-Baden
Nomos
2011
Statistische Verfahren zur Analyse von Wahlkampfdynamiken mit RCS-Daten
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
2011
Political Participation - National Election Study
S. 1123-1137
Opladen/Farmington Hills
Budrich UniPress
2011
Das Modell der Wählerentscheidung in der Gesamtschau
S. 237-245
Baden-Baden
Nomos
2011
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
S. 28-50
2011
Parteibindungen
S. 155-164
Baden-Baden
Nomos
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Chicago/Ill.
2011
Sind Abbrecher anders?. Ergebnisse von Abbrecherbefragungen im Rahmen der Online-Trackings der German Longitudinal Election Study (GLES).
Mannheim
2011
Die überschätzte Gefahr: Beeinflussen (getwitterte) Umfrageergebnisse Wahlentscheidungen?
S. 177-191
Frankfurt/New York
Campus
2011
'Miniature Campaigns' in Comparison: The German Televised Debates, 2002-09
S. 75-91
2011
Aber jetzt?! Politische Internetnutzung in den Bundestagswahlkämpfen 2005 und 2009
S. 119-135
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2011
The "Social Logic" of Demobilization: Political Discussant Influence on Turnout and Abstention at the 2009 German General Election
Reykjavik
2011
Abbrechernachbefragungen bei Online-Surveys. Vorläufige Ergebnisse aus der German Longitudinal Election Study (GLES).
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB)
2011
Needs and Debates. The Moderating Impact of "Need to Evaluate" and "Need for Cognition" on Perceptions and Effects of Televised Debates
San Francisco, CA
2011
Fazit und Ausblick
S. 281-288
Baden-Baden
Nomos
2011
Measuring Voter Heterogeneity to Improve the Michigan Model of Voting Behaviour
Reykjavik
2011
Ein Modell der Wählerentscheidung
S. 147-153
Baden-Baden
Nomos
2011
Sind TV-Duelle nur Show und damit nutzlos?
S. 99-114
Frankfurt/New York
Campus
2011
The Campaign Dynamics of Response Latencies: Evidence from Two Rolling Cross-Section Surveys
Chicago, Ill.
2011
Geringe Polarisierung, unklare Mehrheiten und starke Personalisierung: Parteien und Wähler im Wahlkampf
S. 33-57
Baden-Baden
Nomos
2011
Better late than never: campaign deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Chicago/Ill.
2011
Why do respondents drop-out from online surveys? Results from follow-up surveys in the German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
2011
Koalitionen und strategisches Wählen
S. 247-264
Baden-Baden
Nomos
2011
Spitzenkandidaten
S. 205-221
Baden-Baden
Nomos
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Seattle/WA
2011
Partisan agreement and disagreement in voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Universität St. Gallen
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
Chicago, Ill.
2010
Politische Informationsquellen der Wähler bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
2010
Coalition Preferences and Voting Behaviour at the 2009 German Federal Election
Washington D.C.
2010
Das fast vergessene Phänomen. Hintergründe der Wahlbeteiligung bei der Bundestagswahl 2009
S. 69-86
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2010
Die German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Angebotsseite
S. 319-333
Münster
Lit Verlag
2010
Das TV-Duell 2009 - langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier
S. 147 - 166
München
Olzog
2010
Dynamische Analyse von Wahlkampfprozessen. Rolling Cross-Section Survey
S. 32 - 44
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Nachfrageseite
S. 309–318
Münster
Lit Verlag
2010
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
Montreal
2010
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Voting Decisions
Universität Frankfurt/ M
2010
One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in 2009 German National Election Campaign
Hamburg
2010
‘Miniature Campaigns’ in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009
Washington, DC
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
London
2010
Massenkommunikation in der German Longitudinal Election Study (GLES)
Mainz
2010
Die deutsche Wahlforschung und die German Longitudinal Election Study (GLES)
S. 141-172
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2010
The relevance of different aspects of leader evaluations for voting behaviour: The role of emotional reactions to leaders
Aveiro
2010
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2009: die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2009
Mannheim
MZES
2010
Trends der Wahlkampf-Kommunikation 2009
Cadenabbia
2010
The German Federal Election of 2009: Sprouting Coalitions, Drooping Social Democrats
S. 894–903
2010
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
2010
Kognition und Motivation bei der Wahrnehmung politischer Positionen. Eine experimentelle Untersuchung zur Rolle von Ideologiehinweisen
S. 145–168
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
San Francisco, CA
2010
How Unified is Germany´s Electorate? Testing Competing Explanations of Electoral Choice in Eastern and Western Germany
Washington, D.C.
2010
European TV environments and citizens' social trust: Evidence from multilevel analyses
S. 461–483
2010
Short-Term Factors versus Long-Term Values: Testing Competing Explanations of Electoral Choice
Lawrence
2010
Social networks and mass media as mobilizers and demobilizers: A study of turnout at a German local election
S. 392-404
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
Essex
2010
Medien- und Kampagnenanalysen im Rahmen von Wahlstudien am Beispiel der German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
2010
Der Wähler begegnet den Parteien: Direkte Kontakte mit der Kampagnenkommunikation der Parteien und ihr Einfluss auf das Wählerverhalten bei der Bundestagswahl 2009
S. 48-68
Wiesbaden
VS-Verlag
2009
Die hessische Landtagswahl vom 27. Januar 2008: Wiederkehr der "hessischen Verhältnisse"
S. 16-34
2009
Better late than never: Campaign Deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Potsdam
2009
Understanding the 2009 Election Outcome
Rice University Houston
2009
60 Jahre Empirische Wahlforschung in der BRD
Berlin
2009
Einstellungsänderungen im Verlauf von Wahlkampagnen
Bergische Universität Wuppertal
2009
Die hessische Landtagswahl vom 18. Januar 2009: der 'ewige Koch'
S. 358-370
2009
The German Longitudinal Election Study (GLES)
Chicago, IL
2009
Die Medieninhaltsanalyse im Rahmen der "German Longitudinal Election Study" (GLES) zur Bundestagswahl 2009
Institut für Politikwissenschaft, Universität Innsbruck