Weitere Publikationen aus diesem Projekt

Simone Abendschön, Markus Tausendpfund
2017
Political knowledge of children and the role of sociostructural factors
S. 204-221
Jan W. van Deth
2013
Citizenship and the Civic Realities of Everyday Life
S. 9-21
Rotterdam
Sense Publishers
Meike Vollmar
2012
König, Bürgermeister, Bundeskanzler? Politisches Wissen von Grundschülern und die Relevanz familiärer und schulischer Ressourcen
S. 297
Wiesbaden
Springer VS
Jan W. van Deth, Simone Abendschön, Meike Vollmar
2011
Children and Politics: An Empirical Reassessment of Early Political Socialization
S. 147-173
Meike Vollmar
2010
The Development of Children's Political Knowledge: Comparative Relevance of Family and School Resources
Münster
Markus Tausendpfund
2010
Kinder und Politik - Ergebnisse aus dem Projekt Demokratie Leben Lernen
Karlsruhe
Simone Abendschön
2010
The Beginnings of Democratic Citizenship. Value Orientations of Young Children
S. 59-82
Simone Abendschön
2010
Die Anfänge demokratischer Bürgerschaft. Sozialisation politischer und demokratischer Werte und Normen im jungen Kindesalter
S. 418
Baden-Baden
Nomos
Simone Abendschön
2010
Children's socialization of politically relevant value orientations within the family context.
Münster
Jan W. van Deth
2010
Schools and schoolyards: The associational impact on political engagement
S. 77-99
London
Routledge
Simone Abendschön
2010
Can school make a difference? First findings on school influences regarding children's support for politically relevant values.
San Francisco
Jan W. van Deth
2010
Kinder und Demokratie: Eine unterschätzte Beziehung
S. 55-69
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Simone Abendschön
2009
Family Influences on Political Value Orientations of Young Children.
Santiago de Chile
Meike Vollmar, Markus Tausendpfund
2009
Kinderspiel! Wie Kinder Politik denken.
Tutzing
Markus Tausendpfund
2009
Politik aus Kindersicht
Mannheim
Markus Tausendpfund, Meike Vollmar
2009
Wie politisch sind Kinder? Ergebnisse aus dem Projekt Demokratie Leben Lernen
Wittenberg
Markus Tausendpfund
2009
Kinder und Politik? Kinder und Politik! Ergebnisse aus dem Projekt Demokratie Leben Lernen
Karlsruhe
Markus Tausendpfund
2008
„Demokratie Leben Lernen – Politische Orientierungen von Kindern im vierten Grundschuljahr“
Karlsruhe
Markus Tausendpfund
2008
Demokratie Leben Lernen – Erste Ergebnisse der dritten Welle: Politische Orientierungen von Kindern im vierten Grundschuljahr
Mannheim
MZES
Meike Vollmar
2007
Political knowledge of young citizens
Pisa
Jan W. van Deth
2007
Einführung: Kinder als junge Staatsbürger
S. 9-27
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Meike Vollmar
2007
Politisches Wissen bei Kindern - nicht einfach nur ja oder nein
S. 119-160
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Simone Abendschön
2007
Are Children Really a Chip off the Old Block? Family influences on Young Children's Value Orientations.
Chicago, Illinois
Jan W. van Deth, Julia Rathke
2007
Das Politikbewusstsein junger Kinder
S. 17-20
Simone Abendschön
2007
Demokratische Werte und Normen
S. 161-203
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Jan W. van Deth
2007
Politische Themen und Probleme
S. 83-118
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Jan W. van Deth, Simone Abendschön, Julia Rathke, Meike Vollmar
2007
Kinder und Politik. Politische Einstellungen von jungen Kindern im ersten Grundschuljahr
S. 264
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Simone Abendschön, Martin Elff
2006
Rezension: Alan S. Zuckerman (Hg.): The Social Logic of Politics. Personal Networks as Contexts for Political Behavior. Philadelphia: Temple University Press 2005
S. 333-334
Simone Abendschön
2006
The Beginnings of Democratic Citizenship: Value Orientations of Young Children
Fukuoka
Meike Vollmar, Julia Schäfer
2006
Demokratie leben lernen - Entwicklung politischen Wissens im Grundschulalter
Universität Hildesheim
Jan W. van Deth, William A. Maloney
2005
The Associational Impact on Attitudes Towards Europe: A Tale of Two Cities
Ljubljana
Marina Berton, Julia Schäfer
2005
Politische Orientierungen von Grundschulkindern. Ergebnisse von Tiefeninterviews und Pretests mit 6- bis 7-jährigen Kindern
Mannheim
MZES
Jan W. van Deth, William A. Maloney
2005
Assessing the Associational Impact on Members: Associations as Schools of Democracy?
Granada