Weitere Publikationen aus diesem Projekt

Julia Partheymüller
2014
Die Dynamik des Issue-Wählens bei der Bundestagswahl 2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Stealth Democrats and Presidential Leaders, or: Has Angela Merkel Won the 2013 German Federal Election by Not Campaigning?
Chicago/Ill.
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics in German elections, 2005-2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Julia Partheymüller
2014
Codierung der 'wichtigsten politischen Probleme' in der GLES
Genf
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Activation of Fundamentals in German Campaigns
S. 217-237
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The Design of the German Longitudinal Election Study
Center for the Study of Democratic Citizenship, Montréal
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in the 2013 German federal election
Maastricht University, Maastricht
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 357
Oxford
Oxford University Press
Sascha Huber, Anne Schäfer
2014
Media, political talk and political learning during election campaigns: A study of moderating effects of cognitive style
Universidad de Salamanca
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The 2013 German Federal Election
MZES, Mannheim
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Calm in the Eye of the Storm: Parties and Voters Facing the 2013 German Federal Election
Harvard University, Cambridge/MA
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2013
Vereint, doch immer noch verschieden: ost- und westdeutsche Wähler bei der Bundestagswahl 2009 im Vergleich?
S. 360-379
Wiesbaden
Springer VS
Mona Krewel
2013
Der Bundestagswahlkampf 1961
S. 171-198
Patrick Kraft, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Helfen politische Gespräche, "korrekt" zu wählen? Eine Analyse zur Bundestagswahl 2009
S. 117-138
Wiesbaden
Springer VS
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Hoops
2013
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2013: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2013
S. 30
Mannheim
MZES
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2013
Campaign activation in German elections: Evidence from 2005 and 2009
Chicago/Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck, Oana Lup
2013
Seeking the Soul of Democracy: A Review of Recent Research into Citizens’ Political Talk Culture
S. 513-538
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Antwerpen
Julia Partheymüller, Anne Schäfer
2013
Das Informations­verhalten der Bürger im Bundestagswahl­kampf 2013
S. 574-588
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
A Two-Stage Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multi-Party Systems
University of Manchester, Manchester
Shaun Bevan, Mona Krewel
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Chicago, Illinois
Thorsten Faas, Kai Arzheimer, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2013
Koalitionen, Kandidaten, Kommunikation: Analysen zur Bundestagswahl 2009
Wiesbaden
Springer VS
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Eine "soziale Logik" der Demobilisierung: Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Wahlbeteiligung und -enthaltung bei der Bundestagswahl 2009
S. 496-513
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
The German Election Campaign in Times of Crisis
European University Institute, Florence
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
European Research into Media and Campaign Effects on Voting at National Elections: More Gaps than Substance, but the Substance Is Sound
Dublin
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Degrees of Disagreement: Discussant Influence on Vote Choice in the German Multi-Party System
Chicago/Ill.
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Boston
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Voter Mobilization at European Elections
University of Manchester, Manchester
Sascha Huber
2013
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
S. 173-197
Wiesbaden
Springer VS
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Wählerkommunikation im Bundestagswahlkampf 2013
Landeszentrale für Politische Bildung, Mainz
Mona Krewel, Shaun Bevan
2012
CAPing the GLES
Reims
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Wählen in Deutschland
S. 552
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Sascha Huber
2012
Koalitionen und Wahlverhalten in Deutschland: Eine Analyse der Bundestagswahlen von 1961 bis 2009
Frankfurt a. M.
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Comparing Effects of Political Communication
S. 400-409
New York/London
Routledge
Julia Partheymüller
2012
Methodische Aspekte bei der Verknüpfung von Rolling-Cross-Section- und Medieninhaltsanalyse-Daten
Wien
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Activation of fundamentals in German campaigns
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
From an idea to a submitted article
Mannheim
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas
2012
Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Parteipräferenzen: Zur 'sozialen Logik' des politischen Verhaltens bei der Bundestagswahl 2009
S. 465 - 488
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Sascha Huber
2012
Experimente im Vergleich: Spitzenkandidaten, politische Urteilsbildung und Wahlentscheidungen in präsidentiellen und parlamentarischen Systemen
S. 212-244
Sascha Huber
2012
Strukturen des politischen Kontexts und die demokratische Kompetenz der Wähler: Experimentelle Studien zur Urteils- und Entscheidungsbildung
S. 432
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller, Mona Krewel
2012
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Candidate Evaluations and Voting Behaviour
Madrid
Julia Partheymüller, Richard Johnston
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
Berlin
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2012
Short-term factors versus long-term values: Explaining the 2009 election results
S. 20–34
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
New Orleans, LA
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
A “Social Logic” of Demobilization: The Influence of Political Discussants on Electoral Participation at the 2009 German Federal Election
S. 457-478
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2012
Why Voters Decide Late: A Simultaneous Test of Old and New Hypotheses at the 2005 and 2009 German Federal Elections
S. 299-316
Michael Bergmann, Julia Partheymüller
2012
Ignore, Weight, or Impute? How to Deal with Panel Attrition in Electoral Research
Barcelona
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Empirische Wahlforschung in Deutschland: Stand und Perspektiven zu Beginn des 21. Jahrhunderts
S. 2 -39
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2012
Rethinking the Level of Analysis – A Call for Shifting the Perspective of Campaign Effects Research to Multi-Level Analysis
University of Sydney, Sydney
Rüdiger Schmitt-Beck, Patrick Kraft
2012
Political Information Flows and Consistent Voting: Political Conversations, Mass Media, Party Campaigns and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
Berlin
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2011
Sind TV-Duelle nur Show und damit nutzlos?
S. 99-114
Frankfurt/New York
Campus
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Seattle/WA
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
S. 28-50
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
Geringe Polarisierung, unklare Mehrheiten und starke Personalisierung: Parteien und Wähler im Wahlkampf
S. 33-57
Baden-Baden
Nomos
Thorsten Faas, Ansgar Wolsing, Sascha Huber
2011
Die überschätzte Gefahr: Beeinflussen (getwitterte) Umfrageergebnisse Wahlentscheidungen?
S. 177-191
Frankfurt/New York
Campus
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
'Miniature Campaigns' in Comparison: The German Televised Debates, 2002-09
S. 75-91
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Spitzenkandidaten
S. 205-221
Baden-Baden
Nomos
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
Needs and Debates. The Moderating Impact of "Need to Evaluate" and "Need for Cognition" on Perceptions and Effects of Televised Debates
San Francisco, CA
Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels
2011
Einleitung
S. 9-16
Baden-Baden
Nomos
Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels
2011
Zwischen Langeweile und Extremen: Die Bundestagswahl 2009
S. 300
Baden-Baden
Nomos
Jochen Mayerl, Thorsten Faas
2011
The Campaign Dynamics of Response Latencies: Evidence from Two Rolling Cross-Section Surveys
Chicago, Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Chicago/Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Political Participation - National Election Study
S. 1123-1137
Opladen/Farmington Hills
Budrich UniPress
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2011
Koalitionen und strategisches Wählen
S. 247-264
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
The "Social Logic" of Demobilization: Political Discussant Influence on Turnout and Abstention at the 2009 German General Election
Reykjavik
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Parteibindungen
S. 155-164
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Samuel Beuttler
2011
Partisan agreement and disagreement in voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Universität St. Gallen
Thorsten Faas, Julia Partheymüller
2011
Aber jetzt?! Politische Internetnutzung in den Bundestagswahlkämpfen 2005 und 2009
S. 119-135
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Fazit und Ausblick
S. 281-288
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller
2011
Statistische Verfahren zur Analyse von Wahlkampfdynamiken mit RCS-Daten
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Better late than never: campaign deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Chicago/Ill.
Mona Krewel
2010
Medien- und Kampagnenanalysen im Rahmen von Wahlstudien am Beispiel der German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Dynamische Analyse von Wahlkampfprozessen. Rolling Cross-Section Survey
S. 32 - 44
Sascha Huber
2010
Kognition und Motivation bei der Wahrnehmung politischer Positionen. Eine experimentelle Untersuchung zur Rolle von Ideologiehinweisen
S. 145–168
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Jürgen Maier, Frank Brettschneider, Michaela Maier, Thorsten Faas
2010
One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in 2009 German National Election Campaign
Hamburg
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Politische Informationsquellen der Wähler bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
London
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Die German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Nachfrageseite
S. 309–318
Münster
Lit Verlag
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
Der Wähler begegnet den Parteien: Direkte Kontakte mit der Kampagnenkommunikation der Parteien und ihr Einfluss auf das Wählerverhalten bei der Bundestagswahl 2009
S. 48-68
Wiesbaden
VS-Verlag
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
Montreal
Sascha Huber
2010
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2010
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Voting Decisions
Universität Frankfurt/ M
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2009: die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2009
Mannheim
MZES
Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
‘Miniature Campaigns’ in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009
Washington, DC
Thorsten Faas
2010
The German Federal Election of 2009: Sprouting Coalitions, Drooping Social Democrats
S. 894–903
Thorsten Faas
2010
Das fast vergessene Phänomen. Hintergründe der Wahlbeteiligung bei der Bundestagswahl 2009
S. 69-86
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2010
Das TV-Duell 2009 - langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier
S. 147 - 166
München
Olzog
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Massenkommunikation in der German Longitudinal Election Study (GLES)
Mainz
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
European TV environments and citizens' social trust: Evidence from multilevel analyses
S. 461–483
Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Mackenrodt
2010
Social networks and mass media as mobilizers and demobilizers: A study of turnout at a German local election
S. 392-404
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
Essex
Thorsten Faas
2010
Trends der Wahlkampf-Kommunikation 2009
Cadenabbia
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
San Francisco, CA
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
Chicago, Ill.
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2010
Coalition Preferences and Voting Behaviour at the 2009 German Federal Election
Washington D.C.
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider, Franziska Jung
2010
How Unified is Germany´s Electorate? Testing Competing Explanations of Electoral Choice in Eastern and Western Germany
Washington, D.C.
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2010
Short-Term Factors versus Long-Term Values: Testing Competing Explanations of Electoral Choice
Lawrence
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Angebotsseite
S. 319-333
Münster
Lit Verlag
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2010
Die deutsche Wahlforschung und die German Longitudinal Election Study (GLES)
S. 141-172
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Mona Krewel
2009
Die Medieninhaltsanalyse im Rahmen der "German Longitudinal Election Study" (GLES) zur Bundestagswahl 2009
Institut für Politikwissenschaft, Universität Innsbruck
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Better late than never: Campaign Deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Potsdam
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 18. Januar 2009: der 'ewige Koch'
S. 358-370
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
60 Jahre Empirische Wahlforschung in der BRD
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Einstellungsänderungen im Verlauf von Wahlkampagnen
Bergische Universität Wuppertal
Rüdiger Schmitt-Beck, Evelyn Bytzek, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2009
The German Longitudinal Election Study (GLES)
Chicago, IL
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 27. Januar 2008: Wiederkehr der "hessischen Verhältnisse"
S. 16-34
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2009
Understanding the 2009 Election Outcome
Rice University Houston