Weitere Publikationen aus diesem Projekt

David Reimer
2009
Educational Expansion and Inequality in Access to Higher Education in Germany
Mannheim
Universität Mannheim
Irena Kogan, Marge Unt
2005
Transition from School to Work in Transition Economies
S. 219-253
Stefan Seidendorf
2005
Europäisierung nationaler Identitätsdiskurse? - Ein Vergleich französischer und deutscher Printmedien 1952 und 2000
Mannheim
Universität Mannheim
Irena Kogan
2005
La transizione dall'istruzione superiore al mercato del lavoro in Europa
S. 137-165
Bologna
Il Mulino
Irena Kogan, Marge Unt
2005
The Role of Vocational Specificity of Educational Credentials for the Labour Market Entry in Estonia and Slovenia
Los Angeles
Walter Müller
2005
Education and labour markets: commonality or divergence?
S. 333-356
Zürich
Soziologisches Institut der Universität Zürich
Irena Kogan
2004
Transition from higher education to working life in Europe: Results of the EU LFS 2000 ad hoc module on school-to-work transitions
Bologna
Anna Kim, Karin Kurz
2004
Empirische Analyse prekärer Beschäftigung anhand der amtlichen Statistik
S. 76-106
Wiesbaden
Statistisches Bundesamt
Stefani Scherer
2004
Erwerbseintritt und Berufsverlauf. Westdeutschland, Italien und Großbritannien im Vergleich
S. 224
Frankfurt a. M.
Peter Lang
Maarten Wolbers
2003
School leavers in Europe and the labour market effects of job mismatches
Walter Müller
2003
Rezension zu John H. Goldthorpe: Social mobility and class structure in Modern Britain
S. 109-111
Wiesbaden
Westdeutscher Verlag
Irena Kogan, Frank Schubert
2003
General indicators on transition from school to work
S. 4
Eurostat
Frank Kalter, Irena Kogan
2003
Ethnic Inequalities at Labour Market Entry in Belgium and Spain
S. 151–178
Mannheim
MZES
Walter Müller, Reinhard Pollak
2003
Bei der Bildung fängt es an
S. 11
Cristina Iannelli
2003
Young peoples's social origin, educational attainment and labour market outcomes in Europe. Statistics in focus, Population and social conditions
Hildegard Brauns, Stefani Scherer, Susanne Steinmann
2003
The CASMIN Educational Classification in International Comparative Research
S. 196-221
Amsterdam
Kluwer Academic Plenum Publisher
Irena Kogan, Frank Schubert
2003
General indicators on transition from school to work
S. 1-7
Anna Kim, Ki-Wan Kim
2003
Returns to Tertiary Education in Germany and the UK: Effects of Fields of Study and Gender
Mannheim
MZES
Irena Kogan, Walter Müller
2003
School-to-Work Transitions in Europe: Analyses of the EU LFS 2000 Ad Hoc Module
S. 178
Mannheim
Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung
Markus Gangl
2003
The only way is up? Employment protection and job mobility among recent entrants to European labour markets.
S. 429-449
Irena Kogan, Frank Schubert
2003
Youth Transitions from Education to Working Life in Europe: A General Overview
S. 5-26
Mannheim
Anna Kim, Karin Kurz
2003
Prekäre Beschäftigung im Vereinigten Königreich und Deutschland. Welche Rolle spielen unterschiedliche institutionelle Kontexte?
S. 167-197
Frankfurt
Campus
Walter Müller
2002
Zur Zukunft der Berufsbildung: Das deutsche Modell im europäischen Vergleich
S. 49-68
Opladen
Leske und Budrich
Cristina Iannelli
2002
Evaluation and Analyses of the LFS 2000 AD Hoc Module Data on Schhol-To-Work Tranitions. Report on data quality and cross-country comparability
S. 22
Luxembourg
European Commission
Irena Kogan, Walter Müller
2002
School-to-work Transitions in Europe: Analyses of the EULFS 2000 Ad hoc Module
S. 147
Mannheim
Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung
Cristina Iannelli
2002
Parental Education and Young People's Educational and Labour Market Outcomes: A Comparison across Europe
Mannheim
MZES
Walter Müller, Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
2002
Expansion und Erträge tertiärer Bildung in Deutschland, Frankreich und im Vereinigten Königreich
S. 37-62
Maarten Wolbers
2002
Job Mismatches and their Labour Market Effects among School-leavers in Europe
Mannheim
MZES
Frank Kalter, Irena Kogan
2002
Ethnic Inequalities at Labour Market Entry in Belgium and Spain
Mannheim
MZES
Walter Müller, Irena Kogan, Frank Kalter, Frank Schubert, Cristina Iannelli, Emer Smyth, Maarten Wolbers, Markus Gangl, Christiane Klügel
2002
Indicators on School-to-Work Transitions in Europe. Evaluation and Analyses of the LFS 2000 Ad Hoc Module Data on School-to-Work Transitions: Indicator report
S. 21
Luxembourg
European Commission
Walter Müller
2002
Vortrag: Expansion and Returns to Tertiary Education in Germany, France and the UK
New York
Emer Smyth
2002
Gender Differentiation and Early Labour Market Integration across Europe
Mannheim
MZES
Markus Gangl
2002
The Only Way is Up? Employment Protection and Job Mobility among Recent Entrants to European Labour Markets
Mannheim
MZES
Anna Kim, Karin Kurz
2001
Precarious Employment, Education and Gender: A comparison of Germany and the United Kingdom
Mannheim
MZES
Stefani Scherer
2001
Early Career Patterns: A Comparison between Great Britain and West Germany
S. 119-144
Walter Müller
2001
"Mobility, Social" (Stichwort)
S. 9918-9924
Amsterdam
Elsevier
Marcus Butz
2001
Lohnt sich Bildung noch? Ein Vergleich der bildungsspezifischen Nettoeinkommen 1982 und 1995
S. 95-117
Opladen
Leske + Budrich
Walter Müller
2001
Zum Verhältnis von Bildung und Beruf in Deutschland. Entkopplung oder zunehmende Struktur?
S. 29-63
Opladen
Leske + Budrich
Walter Müller, Wolfgang Karle
2001
Social Selection in Educational Systems in Europe
S. 717-749
London
Routledge
Walter Müller
2001
Education and labour market outcomes: commonality or divergence?
S. 287-308
Heidelberg
Springer
Susanne Steinmann
2000
Bildung, Ausbildung und Arbeitsmarktchancen in Deutschland. Eine Studie zum Wandel der Übergänge von der Schule in das Erwerbsleben
Opladen
Leske+Budrich
Walter Müller
2000
Bildung in Europa. Zwischen Tradition und Innovation
S. S. 34-41
Yossi Shavit, Walter Müller
2000
Vocational secondary education. Where diversion and where safety net?
S. 29-50
Walter Müller
2000
Bildungsexpansion und Bildungsfolgen im Systemvergleich
S. 65-87
Wiesbaden
Westdeutscher Verlag
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann, Dietmar Haun
2000
Die Konstruktion des Klassenschemas nach Erikson, Goldthorpe und Portocarero (EGP) am Beispiel nationaler Datenquellen aus Deutschland, Frankreich und Großbritannien
S. 7-42
Yossi Shavit, Walter Müller
2000
Vocational Secondary Education, Tracking and Social Stratification
S. 437-452
New York
Kluwer Academic/Plenum Publishers
Stefani Scherer
2000
Assetti istituzionali e differenze di genere nell'accesso al mercato del lavoro: un confronto internazionale
S. 75-84
Hildegard Brauns, Markus Gangl, Stefani Scherer
1999
Education and Unemployment: Patterns of Labour Market Entry in France, the United Kingdom and Germany
S. 287-312
Edinburgh
CES
Hildegard Brauns, Markus Gangl, Stefani Scherer
1999
Education and Unemployment: Patterns of Labour Market Entry in France, the United Kingdom and Germany
Mannheim
MZES
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1999
Bildung und Berufschancen: Deutschland und Frankreich im Vergleich
S. 64-67
Pfaffenweiler
Centaurus
Hildegard Brauns
1999
Individual Labor Market Outcomes and the Impact of Institutions: Assessing the Micro-Macro Link in Comparative Perspective between Germany, France and the United Kingdom
Berlin
Walter Müller
1999
Zum Wandel in der Bildungslandschaft Europas
S. 337-356
Hildegard Brauns
1999
Vocational Education in Germany and France
S. 57-98
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1999
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary. Updating the CASMIN Educational Classification
S. 7-44
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1999
Les inégalités ethniques dans le système scolaire allemand
S. 77-101
Stefani Scherer
1999
Early Career Patterns. A Comparison of Great Britain and West Germany
Mannheim
MZES
Walter Müller
1999
Institutional context and labor market outcomes of education in Germany
S. 82-116
Warschau
Wydawn. Uniw. Warszawskiego
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann, Annick Kieffer, Catherine Marry
1999
Does Education Matter? France and Germany in Comparative Perspective
S. 61-89
Hildegard Brauns
1999
Soziale Herkunft und Bildungserfolg in Frankreich
S. 197-218
Susanne Steinmann
1999
The Vocational Education and training System in England and Wales
S. 29-56
Walter Müller
1998
Erwartete und unerwartete Folgen der Bildungsexpansion
S. 81-112
Susanne Steinmann
1998
The Vocational Education and Training System in England and Wales
S. 29-56
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1998
Ethnic Inequalities in the German School System
S. 115-154
New York/Oxford
Berghahn Books
Yossi Shavit, Walter Müller
1998
From School to Work. A Comparative Study of Educational Qualifications and Occupational Destinations
Oxford
Clarendon Press
Walter Müller, Susanne Steinmann, Renate Ell
1998
Education and labour-market entry in Germany
S. 143-188
Oxford
Oxford University Press
Catherine Marry, Annick Kieffer, Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1998
France-Allemagne: Inégales avancées des femmes. Evolutions comparées de l'éducation et de l'activité des femmes de 1971 à 1991
Mannheim
MZES
Catherine Marry, Annick Kieffer, Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1998
France-Allemagne: Inégales avancées des femmes
S. 353-389
Walter Müller, Yossi Shavit
1998
Bildung und Beruf im institutionellen Kontext. Eine vergleichende Studie in 13 Ländern
S. 501-533
Walter Müller, Yossi Shavit
1998
The Institutional Embeddedness of the Stratification Process: a Comparative Study of Qualifications and Occupations in Thirteen Countries
S. 1-48
Oxford
Oxford University Press
Walter Müller
1997
Vergleichende Sozialstrukturforschung
S. 97-116
Leverkusen
Leske
Michael Braun, Walter Müller
1997
Measurement of Education in Comparative Research
S. 163-201
Walter Müller
1997
Ungleichheitsstrukturen im vereinten Deutschland
S. 13-44
Opladen
Leske + Budrich
Walter Müller, Yossi Shavit
1997
The institutional embeddedness of the stratification process: a comparative study of qualifications and occupations in 13 countries
S. 239-287
Marseille
Centre d'études et de recherches sur les qualifica
Hildegard Brauns, Dietmar Haun, Susanne Steinmann
1997
Die Konstruktion eines international vergleichbaren Klassenschemas (EGP). Erwerbsstatistische Besonderheiten am Beispiel von Labour Force Surveys der Bundesrepublik Deutschland, Frankreichs, Großbritanniens und Ungarns
Mannheim
MZES
Hildegard Brauns, Walter Müller, Susanne Steinmann
1997
Educational Expansion and Returns to Education. A Comparative Study on Germany, France, the UK, and Hungary
Mannheim
MZES
Hildegard Brauns
1997
Zur Vereinbarkeit von Chancengleichheit und Eliteformation im Bildungswesen - das Beispiel Frankreichs
S. 13-47
Walter Müller, Heinz-Herbert Noll
1997
Arbeit und Sozialstruktur
S. 553-571
München, Wien
Oldenbourg
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1997
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary: Updating the CASMIN Educational Classification
Mannheim
MZES
Walter Müller, Susanne Steinmann, Reinhart Schneider
1997
Bildung in Europa
S. 177-245
Opladen
Leske + Budrich
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann, Annick Kieffer, Catherine Marry
1997
Does Education matter? France and Germany in Comparative Perspective
Mannheim
MZES
Walter Müller, Susanne Steinmann, Renate Ell
1995
Education and Labour Market Entry in Germany
Mannheim
MZES
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1994
Ethnische Ungleichheit im deutschen Bildungssystem
S. 209-237
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1994
Ethnic Inequalities in the German School System
Mannheim
MZES
Walter Müller
1994
Bildung und soziale Platzierung in Deutschland, England und Frankreich
S. 115-134
Stuttgart
Deutsche Verlagsanstalt
Walter Müller, Wolfgang Karle
1993
Social Selection in Educational Systems in Europe
S. 1-22