Weitere Publikationen aus diesem Projekt

Walter Müller, Reinhard Pollak, David Reimer, Steffen Schindler
2017
Hochschulbildung und soziale Ungleichheit
S. 309-358
Wiesbaden
Springer Fachmedien
Walter Müller, Reinhard Pollak
2016
Weshalb gibt es so wenige Arbeiterkinder in Deutschlands Universitäten?
S. 345-386
Wiesbaden
Springer VS
Walter Müller
2013
Bildungsungleichheit und Gerechtigkeit - Gesellschaftliche Herausforderungen
S. 27-51
Bern
Haupt
Martin Neugebauer, David Reimer, Steffen Schindler, Volker Stocké
2013
Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany
S. 56-88
Stanford
Stanford University Press
Martin Neugebauer
2013
Reduzieren Bachelorstudiengänge die soziale Ungleichheit in den Hochschulen?
Kiel
Walter Müller
2012
(In-)Equity in Education – Sources and Challenges for Policy
University of Applied Labour Studies, Mannheim
Martin Neugebauer, Steffen Schindler
2012
Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany
S. 19-36
Walter Müller
2012
Bildungsungleichheiten, soziale Gerechtigkeit und gesellschaftliche Herausforderungen
Bern
Richard Breen, Ruud Luijkx, Walter Müller, Reinhard Pollak
2012
Bildungsdisparitäten nach sozialer Herkunft und Geschlecht im Wandel - Deutschland im internationalen Vergleich
S. 346-373
Wiesbaden
Springer VS
Walter Müller, Reinhard Pollak
2012
Educational Inequality, Educational Expansion and Social Mobility
Bamberg
Walter Müller, Reinhard Pollak
2012
Bildungsungleichheit, Bildungsexpansion und soziale Mobilität
Universität Konstanz
Felix Weiss, Markus Klein
2011
Soziale Netzwerke und Jobfindung von Hochschulabsolventen - Die Bedeutung des Netzwerktyps für monetäre Arbeitsmarkterträge und Ausbildungsadäquatheit
S. 228-245
Markus Lörz, Steffen Schindler, Jessica Walter
2011
Gender inequalities in higher education: extent, development and mechanisms of gender differences in enrolment and field of study choice
S. 179-198
Steffen Schindler, Felix Weiss, Tobias Hubert
2011
Explaining the class gap in training - the role of employment relations and job characteristics
S. 213-232
Markus Lörz, Steffen Schindler
2011
Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Übergang ins Studium
S. 99-122
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Steffen Schindler, Markus Lörz
2011
Mechanisms of social inequality development: Primary and secondary effects in the transition to tertiary education between 1976 and 2005
Martin Neugebauer, Marcel Helbig, Andreas Landmann
2011
Unmasking the myth of the same-sex teacher advantage
S. 669-689
Walter Müller, Reinhard Pollak, David Reimer, Steffen Schindler
2011
Hochschulbildung und soziale Ungleichheit
S. 289-327
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Markus Klein
2011
Higher education and non-pecuniary returns in Germany: tracing the mechanisms behind field of study effects at the start of the career
S. 253-270
Steffen Schindler, David Reimer
2011
Differentiation and social selectivity in German higher education
S. 261-275
Markus Lörz, Steffen Schindler
2011
Bildungsexpansion und soziale Ungleichheit: Zunahme, Abnahme oder Persistenz ungleicher Chancenverhältnisse - eine Frage der Perspektive?
S. 458-477
David Reimer, Marita Jacob
2011
Differentiation in higher education and its consequences for social inequality: introduction to a special issue
S. 223-227
Martin Neugebauer
2011
Werden Jungen von Lehrerinnen bei den Übergangsempfehlungen für das Gymnasium benachteiligt? Eine Analyse auf Basis der IGLU-Daten.
S. 235-260
Wiesbaden
VS Verlag
Markus Klein, Felix Weiss
2011
Is forcing them worth the effort? Benefits of mandatory internships for graduates from diverse family background at labour market entry
S. 969-987
Richard Breen, Ruud Luijkx, Walter Müller, Reinhard Pollak
2011
Nonpersistent Inequality in Educational Attainment. Evidence form Eight European Countries
S. 455-468
Boulder, Colorado
Westview Press
Martin Neugebauer
2010
Can the teacher's gender explain the 'boy crisis' in educational attainment?
Frankfurt
Steffen Schindler
2010
Assessing the cumulative impact of primary and secondary effects on the way from elementary to tertiary education. A simulation study for Germany
S. 2010/2
Steffen Schindler, Martin Neugebauer, David Reimer, Volker Stocké
2010
Primary and Secondary Effects at the Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany. A Simulation Study with Counterfactuals
Bamberg
Steffen Schindler, David Reimer
2010
Primäre und sekundäre Effekte der sozialen Herkunft beim Übergang in die Hochschulbildung
S. 623-653
Walter Müller
2010
Change in gender and class inequality in educational attainment. Why do women outperform men?
Utrecht
David Reimer, Steffen Schindler
2010
Soziale Ungleichheit und differenzierte Ausbildungsentscheidungen beim Übergang zur Hochschule
S. 251-283
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Markus Klein
2010
Warum ist der Berufseinstieg von Geistes- und Sozialwissenschaftlern problematisch? Ein Erklärungsversuch von Studienfacheffekten beim Erwerbseintritt
Hannover
Walter Müller
2010
Returns to education: the links between educational and occupational attainment
Florence
David Reimer, Reinhard Pollak
2010
Educational Expansion and its Consequences for Vertical and Horizontal Inequalities in Access to Higher Education in West Germany
S. 415-430
Martin Neugebauer, David Reimer, Steffen Schindler, Volker Stocké
2010
How can we achieve a higher tertiary participation rate among students from low socioeconomic backgrounds?
Monte Verità, Ascona
Walter Müller
2010
Der langfristige Wandel in Bildungsdisparitäten und sozialer Durchlässigkeit
Berlin
Steffen Schindler, Markus Lörz
2010
The development of primary and secondary effects in the transition to tertiary education in Germany 1976-2005
Dublin
Markus Klein, Steffen Schindler, Reinhard Pollak, Walter Müller
2010
Soziale Disparitäten in der Sekundarstufe und ihre langfristige Entwicklung
S. 47-73
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Martin Neugebauer
2010
Werden Jungen in der Schule tatsächlich von Lehrerinnen benachteiligt? Analysen auf Basis der IGLU Daten
Bern
Richard Breen, Ruud Luijkx, Walter Müller, Reinhard Pollak
2010
Long term-trends in educational inequality in Europe: class inequalities and gender differences
S. 31-48
Walter Müller
2010
Educational expansion and educational inequality in comparative perspective
Utrecht
Michael Gebel, Friedhelm Pfeiffer
2010
Educational expansion and its heterogeneous returns for wage workers
S. 19-42
Martin Neugebauer
2010
Can The Teacher's Gender Explain The 'Boy Crisis' in Educational Attainment?
Amsterdam
Markus Klein
2010
Mechanisms for the Effect of Field of Study on the Transition from Higher Education to Work
Mannheim
MZES
Walter Müller
2010
Expected and unexpected consequences of educational expansion
Bamberg
Martin Neugebauer
2010
Bildungsungleichheit und Grundschulempfehlung beim Übergang auf das Gymnasium: Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte
S. 202-214
Michael Gebel
2009
Wage effects of education: the impact of educational expansion in Germany
S. 261-270
Bern
Haupt
Walter Müller
2009
Expansion, Differenzierung und Ungleichheit der Tertiärbildung im internationalen Vergleich
Zurich
David Reimer, Stephanie Steinmetz
2009
Highly educated but in the wrong field? Educational specialisation and labour market risks of men and women in Spain and Germany
S. 723–746
Markus Klein, Felix Weiss
2009
The role of social capital in the labor market entry process of graduates from higher education
Renmin University Peking
Markus Lörz, Steffen Schindler
2009
Educational expansion and effects on the transition to higher education: Has the effect of social background characteristics declined or just moved to the next stage?
S. 97-110
Bern
Haupt
Walter Müller
2009
Measuring educational qualifications and their returns on labor markets
Abu Dhabi, New York University Abu Dhabi Campus
Richard Breen, Ruud Luijkx, Walter Müller, Reinhard Pollak
2009
Nonpersistent inequality in educational attainment: evidence from eight European countries
S. 1475-1521
Martin Neugebauer
2009
Relative Importance of Primary and Secondary Effects: The Transition to Upper Secondary School in Germany
Yale University, New Haven
Walter Müller
2009
Der Wandel in der Bildungsungleichheit nach Herkunft und Geschlecht
Frankfurt, Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
Walter Müller
2009
Über den großen Wandel im kleinen Unterschied beim Erwerb höherer Bildung
Bern
Markus Klein
2009
Educational inequality in international comparions - how data aggregation produces artefacts
Paris
Walter Müller
2009
Der Mehrwert des Nationalen Bildungspanels für Wissenschaft und Praxis
Bamberg, University of Bamberg
Markus Klein
2009
Mechanisms for the Effect of Field of Study on the Transition from Higher Education to Work: a Test of the Training Costs Model
Trento
Walter Müller
2009
Benefits and costs of vocational education and training
S. 123-148
Oxford
Bardwell Press
Steffen Schindler, David Reimer
2009
Differentiation and Social Selectivity in German Higher Education
Kopenhagen
Markus Klein
2009
Mechanisms for the Effect of Field of Study on the Transition from Higher Education to Work: a Test of the Training Costs Model
Dijon
Walter Müller, Reinhard Pollak, David Reimer, Steffen Schindler
2009
Hochschulbildung und soziale Ungleichheit
S. 281-320
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Walter Müller
2009
Persistent inequality in educational attainment?
Bamberg, Institute for Longitudinal Educational Research at Bamberg University
David Reimer, Clemens Noelke, Aleksander Kucel
2008
Labor Market Effects of Field of Study in Comparative Perspective: An Analysis of 22 European Countries
S. 233-256
David Reimer, Steffen Schindler, Walter Müller
2008
Ad-Hoc Gruppe 22: Hochschule im Wandel: Konsequenzen für die soziale Ungleichheit beim Bildungserwerb
Jena
Walter Müller
2008
Gains and Costs of Vocational Tracking
Royal Swedish Academy of Sciences, Stockholm
Steffen Schindler, David Reimer
2008
Primary and Secondary Effects in Class Differentials: The Transition to Tertiary Education in Germany.
Berlin
Cornelia Kristen, David Reimer, Irena Kogan
2008
Higher education entry of Turkish immigrant youth in Germany
S. 127–151
Walter Müller
2008
Education and Social Stratification in Europe: Theoretical aspects, methodological approaches and empirical evidence
University of Trento
David Reimer
2008
The Social Consequences of the Bologna Reforms: Developments in Inequality in Access to Tertiary Education in Germany
Aarhus
Johannes Giesecke, Steffen Schindler
2008
Field of Study and Flexible Work. A Comparison between Germany and the UK
S. 283-304
Walter Müller, Steffen Schindler
2008
Entleert sich die Mitte wirklich? Einige Überlegungen zur Milanovic-These über die internationale Einkommensungleichheit
S. 71-96
Frankfurt am Main
Campus
Steffen Schindler, Markus Lörz
2008
The Relation of Educational Expansion and Social Selectivities in Secondary and Tertiary Education in Germany
Stanford
David Reimer, Steffen Schindler
2008
Ablenkung oder Inklusion? Soziale Ungleichheit bei der Wahl differenzierter postsekundärer Ausbildungsalternativen
Jena
Marie Duru-Bellat, Annick Kieffer, David Reimer
2008
Patterns of Social Inequalities in Access to Higher Education in France and Germany
S. 347-368
Walter Müller
2008
Education research in international comparison: Inequality among students in European countries
University of Konstanz
Steffen Schindler
2008
Primäre und sekundäre Effekte beim Hochschulzugang: Die Bedeutung von Noten und Klassenherkunft von 1983 bis 1999
Hamburg
Walter Müller
2008
Education and Social Stratification in Europe: Theoretical aspects, methodological approaches and empirical evidence
University of Trento
Steffen Schindler
2008
Primäre und sekundäre Effekte beim Übergang zur Hochschule. Eine Analyse mit den HIS-Studienberechtigtenpanels 1983, 1990, 1994 & 1999
Hannover
Walter Müller, Markus Klein
2008
Schein oder Sein: Bildungsdisparitäten in der europäischen Statistik. Eine Illustration am Beispiel Deutschlands
S. 511-543
Steffen Schindler, Markus Lörz
2008
Herkunftsspezifische Ungleichheiten im Bildungssystem. Die Entwicklung herkunftsspezifischer Unterschiede beim Erwerb der Hochschulreife und dem Übergang ins Studium zwischen 1976 und 2002.
Hamburg
David Reimer
2008
Teilnehmer an Podiumsdiskussion zum Thema: Hochschulzugang - Chancengerechtigkeit
Berlin
Walter Müller
2007
Educational Inequality in Europe and it‘s Change in the 20th century
Korean Institute of Heath and Social Affairs, Seoul
David Reimer, Marie Duru-Bellat, Annick Kiefer
2007
Field of study and social inequality in access to higher education in France and Germany
Amsterdam
Steffen Schindler, Johannes Giesecke
2007
Field of Study and Flexible Work. A Comparison between Germany and the UK
Mannheim
Carlo Barone
2007
The construct validation of Isced: the Italian case
Mannheim
Carlo Barone, Andrea Molle
2007
Così vicini, così lontani: i percorsi di adattamento delle tradizioni buddhiste alla religiosità italiana in Soka Gakkai e Sukyo Mahikari
S. 124-146
Firenze
Società Editrice Fiorentina
David Reimer
2007
Türkische Studienberechtigte beim Übergang zur Hochschule
Hannover
Carlo Barone, Mario Lucchini, Simone Sarti
2007
Class and Political Preferences in Europe: A Multilevel Analysis of Trends Over Time
S. 373-392
David Reimer
2007
Objective vs. perceived returns to education: Changing labour market conditions and postsecondary educational decisions in Germany
Brno
Walter Müller, Richard Breen, Ruud Luijkx, Reinhard Pollak
2007
Long term trends in educational inequality in Europe: class inequalities and gender
Brno
Carlo Barone, Herman G. van de Werfhorst
2007
Education, cognitive skills and earnings in comparative perspective
Brno
David Reimer, Stephanie Steinmetz
2007
Gender Differentiation in Higher Education: Educational Specialization and Labour Market Risks in Spain and Germany
Mannheim
MZES
David Reimer
2007
Gender Differentiation in Higher Education
Konstanz
Walter Müller, Richard Breen, Ruud Luijkx, Reinhard Pollak
2007
Long term trends in educational inequality: Class inequality and gender
Ascona, Monte Verità Conference Center
Steffen Schindler, David Reimer
2007
Primary and Secondary Effects in Class Differentials: The Transition to Tertiary Education in Germany
Dijon
Carlo Barone
2007
E´ possibile spiegare le disuguaglianze scolastiche col merito individuale?
Trento
Carlo Barone
2007
Corso di laurea, ritorni dell´istruzione e riproduzione sociale: un confronto tra Germania, Austria, Italia e Spagna
Mailand
Walter Müller
2007
Why disadvantages from class based educational inequality tend to accumulate over the life course
University of Lausanne
Carlo Barone
2007
A Neo-Durkheimian Analysis of New Religious Movements in Italy
S. 117-140
Carlo Barone
2007
Le motivazioni di studio nella scuola di massa: motivazioni e interessi all’investimento in istruzione
S. 81-112
Bologna
Il Mulino
David Reimer
2007
Objective vs. perceived returns to education: Changing labour market conditions and postsecondary educational decisions in Germany
Bern
Walter Müller
2007
Empirie und Fakten zur Chancengerechtigkeit. Wo sind in Deutschland Begabungen und weshalb werden sie nicht genutzt?
Berlin: Bertelsmann-Repräsentanz
Carlo Barone
2007
A New Look at Schooling Inequalities in Italy and their Trends over Time
Ascona
David Reimer, Steffen Schindler, Walter Müller
2006
Ein steiniger Weg? Herkunftsbedingte Ungleichheiten beim Zugang zum und Dropout aus dem Hochschulsystem in Deutschland
München
Walter Müller
2006
Bildungsforschung und pädagogische Soziologie
S. 21-39
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Steffen Schindler
2006
Studienabbruch als Ausdruck sozialer Selektivität. Effekte sozialer Herkunft und der Geschlechterrollen im deutschen Hochschulsystem.
Hannover
David Reimer, Jette Schröder
2006
Tracing the gender wage gap: Income differences between male and female university graduates in Germany
S. 235-253
Reinhard Pollak, David Reimer
2006
Changes in access to higher education in West-Germany 1980-2002
Nijmwegen
Walter Müller
2005
Die Messung sozioökonomischer Merkmale in amtlichen und sozialwissenschaftlichen Erhebungen im europäischen Vergleich
Hannover
David Reimer, Reinhard Pollak
2005
Die Bedeutung der sozialen Herkunft beim Hochschulzugang
Universität Mannheim
Walter Müller
2005
Formelle und informelle Bildung in Deutschland
S. 11-14
Walter Müller
2005
The reproduction of unequal opportunities
Berlin
David Reimer, Stephanie Steinmetz
2005
Vertical vs. Horizontal Gender Inequality in Higher Education: A German-Spanish Comparison
Stockholm
Walter Müller
2005
Wandel in der Bildungsungleichheit? Deutschland im internationalen Vergleich
Mannheim/Ludwigshafen
Walter Müller
2005
Long-term Changes in Educational Inequality in Europe
Universität Bamberg
Walter Müller
2005
Education and Training across the Life Course
Schloss Marbach Conference Centre
Jacobs Foundation
David Reimer, Jette Schröder
2005
Tracing the gender wage gap: Income differences between male and female university graduates in Germany
Oslo
Walter Müller
2005
Bildungsforschung und pädagogische Soziologie
Berlin
Walter Müller
2005
Social Inequality in Educational Attainment: Mechanisms and Trends in comparative Perspective
Max Planck Institute for Human Development, Berlin
David Reimer, Reinhard Pollak
2005
The impact of social origin on the transition to tertiary education in West Germany 1983 and 1999
Mannheim
MZES
Reinhard Pollak
2005
Change and change management in German higher education
Bonn, Rheinische Friedrich-Wilhelms-University
Walter Müller
2005
Education and Training across the Life Course
Schloss Marbach Conference Centre, Marbach am Bodensee
Walter Müller
2004
Bildungsforschung in Deutschland: Erfahrungen aus einer Förderinitiative
Bonn
Walter Müller
2004
Bildung und soziale Ungleichheit
Frankfurt/Main
David Reimer, Reinhard Pollak
2004
Der Einfluss der sozialen Herkunft auf die Ausbildungsentscheidungen von Studienberechtigten
Hannover
Walter Müller, Reinhard Pollak
2004
Class patterns in post-secondary and tertiary education in West Germany
Neuchâtel
Walter Müller
2004
Education and labour markets: commonality or divergence?
Zürich
Ruud Luijkx, Walter Müller, Reinhard Pollak
2004
Persistent Inequality? A Descriptive Reassessment of the Evidence for European Countries
Granada
Reinhard Pollak, David Reimer
2004
Der Einfluss der sozialen Herkunft auf die Ausbildungsentscheidung von Studienberechtigten
München
Walter Müller, Reinhard Pollak
2004
Weshalb gibt es so wenige Arbeiterkinder in Deutschlands Universitäten?
S. 311-352
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
David Reimer, Reinhard Pollak
2004
No more sociology for upper class children? The impact of social origin on the transition to tertiary education and on field of study in West Germany 1983 and 1999
Stockholm
Anna Kim, Ki-Wan Kim
2003
Returns to Tertiary Education in Germany and the UK: Effects of Fields of Study and Gender
Mannheim
MZES