Weitere Publikationen aus diesem Projekt
2012
Nicht intendierte Effekte – Bildungswege auf dem Prüfstand
S. 32-33
Düsseldorf
Vodafone Stiftung Deutschland
2011
Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Übergang ins Studium
S. 99-122
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2011
Mechanisms of social inequality development: Primary and secondary effects in the transition to tertiary education between 1976 and 2005
2011
Bildungsexpansion und soziale Ungleichheit: Zunahme, Abnahme oder Persistenz ungleicher Chancenverhältnisse - eine Frage der Perspektive?
S. 458-477
2011
Gender inequalities in higher education: extent, development and mechanisms of gender differences in enrolment and field of study choice
S. 179-198
2010
Soziale Ungleichheit und differenzierte Ausbildungsentscheidungen beim Übergang zur Hochschule
S. 251-283
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2010
Assessing the cumulative impact of primary and secondary effects on the way from elementary to tertiary education. A simulation study for Germany
S. 2010/2
2010
Primäre und sekundäre Effekte der sozialen Herkunft beim Übergang in die Hochschulbildung
S. 623-653
2009
The Role of School Performance in Explaining Social Inequalities in the Transition to Higher Education over Time in Germany
New Haven
2009
Bildungsexpansion und Differenzierung der Studienberechtigung. Mechanismen der sozialen Selektivität im Hinblick auf den Zugang zum Studium. Vorstellung eines neuen Projekts.
Hannover
2009
Educational expansion and effects on the transition to higher education: Has the effect of social background characteristics declined or just moved to the next stage?
S. 97-110
Bern
Haupt