Suchen in Publikationen nach

149 Ergebnisse

Bahle, Thomas (2009): Public child care in Europe: historical trajectories and new directions. S. 23-42 in: Kirsten Scheiwe, Harry Willekens (Hrsg.) Child care and preschool development in Europe. Institutional perspectives. Houndsmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan. mehr
Bauer, Gerrit, und Marita Jacob (2009): The influence of partners’ education on family formation. [EQUALSOC Working Paper] mehr
Becker, Birgit (2009): Immigrants' Emotional Identification with the Host Society: The Example of Turkish Parents' Naming Practices in Germany. Ethnicities, 9, Heft 2, S. 200-225. mehr
Becker, Birgit (2009): Welche Kinder gehen früher in den Kindergarten? Ein Vergleich zwischen deutschen und türkischen Familien. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 29, Heft 4, S. 387-402. mehr
Benoit, Kenneth, Thomas Bräuninger und Marc Debus (2009): Challenges for estimating policy preferences: Announcing an open access archive of political documents. German Politics, 18, Heft 3, S. 441-454. mehr
Bernauer, Julian, und Thomas Bräuninger (2009): Intra-Party Preference Heterogeneity and Faction Membership in the 15th German Bundestag. A Computational Text Analysis of Parliamentary Speeches. German Politics, 18, Heft 3, S. 385-402. mehr
Biedinger, Nicole (2009): Der Einfluss von elterlichen Investitionen auf die Entwicklung von deutschen und türkischen Kindern. Berliner Journal für Soziologie, 19, Heft 2, S. 268-294. mehr
Biedinger, Nicole (2009): Kinderarmut in Deutschland. Der Einfluss von relativer Einkommensarmut auf die kognitive, sprachliche und behavioristische Entwicklung von 3- bis 4-jährigen Kindern. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 29, Heft 2, S. 197-214. mehr
Braun, Daniela, und Hermann Schmitt (2009): Politische Legitimität. S. 53-81 in: Viktoria Kaina, Andrea Römmele (Hrsg.) Politische Soziologie. Ein Studienbuch. Wiesbaden: VS Verlag. mehr
Breen, Richard, Ruud Luijkx, Walter Müller und Reinhard Pollak (2009): Nonpersistent inequality in educational attainment: evidence from eight European countries. American Journal of Sociology, 114, Heft 5, S. 1475-1521. mehr

Seiten