More publications of this research area
2013
Ethnic Homogeneity in School Friendships - Why does Neighbourhood Composition matter?
University College London
2010
Bildungsaspirationen von Migranten: Determinanten und Umsetzung in Bildungsergebnisse
Mannheim
MZES
2010
Türkischstämmige Kinder am ersten Bildungsübergang. Primäre und sekundäre Herkunftseffekte
S. 221
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2009
Türkischstämmige Kinder am ersten Bildungsübergang. Primäre und sekundäre Herkunftseffekte
S. 207
Mannheim
Universität Mannheim
2007
Der Handlungsbegriff in der modernen Soziologie
S. 27-46
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2007
Effects of Different Divorce Probabilities on Female Labor Force Participation and Fertility
Mannheim
MZES
2007
"Posterpräsentation: Embededdness and Couple Stability. The Role of Social Capital."
Heidelberg
2007
Educational Constellations of Couples and their Effects on Fertility Decisions. Observing couples with women born between 1964 and 1967 with the German Mikrozensus from 1996 to 2004.
Rostock
2007
Entwicklung und Lebensumfeld von Vorschulkindern. Das EULE-V Projekt: Vorarbeiten und Design
Bamberg
2007
Bedingungen der Wahl vorschulischer Einrichtungen unter besonderer Berücksichtigung ethnischer Unterschiede
Mannheim
MZES
2007
Exposure is not enough: The interaction of exposure and efficiency in the second language acquisition process
S. 1-9
2007
Early Ethnic Educational Inequality: The influence of duration of preschool attendance and social composition
Montréal
2007
Entwicklung und Lebensumfeld von Vorschulkindern: Zur Heterogenität von Familien mit türkischem Migrationshintergrund
S. 7-24
2007
Methodological Report Research Project "Mini-Panel zur Familien- und Beziehungsentwicklung"
Mannheim
Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung
2007
The Effect of Incentives on Response Rates and Panel Attrition: Results of a Controlled Experiment
Anaheim, CA
2007
I sondaggi politici in Germania. Un mercato in cerca di regole
S. 87-112
Bologna
Il Mulino
2007
Next year in Jerusalem … or in Cologne? Labour Market Integration of Jewish Immigrants from the Former Soviet Union in Israel and Germany in the 1990s
S. 155-168
2007
The role of host countries’ institutional characteristics in the labour market success of third-country immigrants in Europe
S. 55-78
Münster, Hamburg, Berlin, Wien, London
LIT Verlag
2007
Nachwort kurz vor Redaktionsschluss. Kommentar zur Einleitung von Saake und Nassehi
S. 359
2007
A General Model of (Intergenerational) Integration (06.07.07) Second Language Acquisition and First Language Retainment: Social Conditions of Bilingualism (07.07.07)
Leipzig
2007
Soll das denn alles (gewesen) sein? Anmerkungen zur Umsetzung der soziologischen Systemtheorie in empirische Forschung
S. 351-358
2007
Was man mit dem Modell der soziologischen Erklärung (nicht) machen kann! (11.05.07) Epilog (12.05.07)
Hagen
2007
Posterpräsentation: Embededdness and Couple Stability. The Role of Social Capital.
Chemnitz
2007
Jüdische Einwanderer in Deutschland und Israel: Die Rolle institutioneller Kontexte
Jerusalem
2007
A study of immigrants’ employment careers in West Germany using the sequence analysis technique
S. 491-511
2007
Jüdische Einwanderer in Deutschland und Israel: Die Rolle institutioneller Kontexte
Jerusalem
2007
Working through Barriers: Host country institutions and immigrant labour market performance in Europe
S. 247
Dordrecht
Springer
2007
The Effect of Incentives on Response Rates and Data quality: Results of a Controlled Experiment.
Southampton
2007
Strength, Sources, and Temporal Development of Primary Effects of Families' Social Status on Secondary School Choice
S. 07-70
Mannheim
Sonderforschungsbereich 504, Universität Mannheim
2007
The Motive for Status Maintenance and Educational Decisions: Which of the Parents Defines the Reference Point?
Groningen
2007
Explaining Educational Decision and Effects of Families´ Social Class Position: An Emprical Test of the Breen-Goldthorpe Model of Educational Attainment
S. 505-519
2007
Stärke, Bestimmungsfaktoren und zeitliche Entwicklung primärer Effekte der elterlichen Klassenlage auf die Sekundarschulwahl.
Göttingen
2007
The Motive for Status Maintenance and Educational Decisions: Which of the Parents Defines the Reference Point?
Brno
2007
The Motive for Status Maintenance and Educational Decisions. Which of the Parents Defines the Reference Point?
S. 07-20
Mannheim
Sonderforschungsbereich 504, Universität Mannheim
2007
Parents, Social Class and Secondary School Choice: The Role of Primary and Secondary Effects
Groningen
2006
Der Einfluss des Vorschulbesuchs auf die Entwicklung und den langfristigen Bildungserfolg von Kindern : Ein Überblick über internationale Studien im Vorschulbereich
Mannheim
MZES
2006
Ethnische Kompetenzunterschiede im Vorschulalter: Analysen mit den Daten einer Schuleingangsuntersuchung und Ausblicke aus einem aktuellen Forschungsprojekt
Kassel
2006
Der Einfluss des Kindergartens als Kontext zum Erwerb der deutschen Sprache bei Migrantenkindern
S. 449-464
2006
Methoden zur Analyse von Sequenzdaten
S. 330-347
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2006
Rücklaufanalyse der ersten Welle des Mini-Panels zur Beziehungs- und Familienentwicklung
Bremen
2006
Requiere la nueva immigración de una nueva teoría de la integración intergeneracional?
S. 325-359
México, D.F.
Editorial Miguel Ángel Porrúa
2006
Wessen Scheidung? Neues von der Mannheimer Scheidungsstudie: Zur Erklärung, warum meist die Frauen die Initiative ergreifen
Mannheim
2006
Strukturelle Assimilation und ethnische Schichtung
S. 89-104
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2006
Sprache und Integration - Konzeptionelle Grundlagen und empirische Zusammenhänge
S. 7
Wien
Kommission für Migrations- und Integrationsforschung der Österreichische Akademie der Wissenschaften
2006
Eines für alle(s)? Das Weber-Paradigma, das Konzept des moderaten methodologischen Holismus und das Modell der soziologischen Erklärung
S. 352-363
2006
Sprache und Integration. Die sozialen Bedingungen und Folgen des Spracherwerbs von Migranten
S. 580
Frankfurt am Main und New York
Campus
2006
Wenig hilfreich. Zweisprachigkeit fördert die Integration von Zuwanderern nicht wesentlich
S. 23-24
2006
The effects of relative group size on occupational outcomes: Turks and Ex-Yugoslavs in Austria
S. 35-48
2006
Research on the structural assimilation of immigrants from the former Soviet Union in Germany
Tallinn
2006
Next year in Jerusalem … or in Cologne? Labor Market Integration of Jewish Immigrants from the Former Soviet Union in Israel and Germany in the 1990s
Osnabrück
2006
Ethnische Diskriminierung im deutschen Schulsystem? Theoretische Überlegungen und empirische Ergebnisse
S. SP IV 2006-601
Berlin
Wissenschaftszentrum Berlin
2006
Ethnische Diskriminierung in der Grundschule? Die Vergabe von Noten und Bildungsempfehlungen
S. 79-97
2006
Tracing the gender wage gap: Income differences between male and female university graduates in Germany
S. 235-253
2006
Frauenerwerbstätigkeit - ein Hemmnis für die Fertilität? Eine Analyse des Effekts der Erwerbstätigkeit auf den Übergang zur ersten Geburt in Deutschland
Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung (ZEW), Mannheim
2006
Frauenerwerbstätigkeit – ein Hemmnis für die Fertilität? Eine Analyse des Effekts der Erwerbstätigkeit auf den Übergang zur ersten Geburt in Deutschland
Mannheim
MZES
2005
Schulverweigerung: Soziologische Analysen zum abweichenden Verhalten von Jugendlichen
S. 23-39
Baltmannsweiler
Schneider Verlag Hohengehren
2005
Der Einfluss der Bezugsgruppenmeinung auf die Einstellung gegenüber Ausländern in Ost- und Westdeutschland
S. 40-59
2005
Soziale Einbettung und Paarbeziehungen. Ergebnisdarstellung und Vorstellung des zukünftigen Arbeitsprogramms
Chemnitz
2005
Was die erklärende Soziologie von Niklas Luhmann hat lernen können
S. 239-263
Wiesbaden
Verlag für Sozialwissenschaften
2005
Next year in Jerusalem … or in Cologne? Selectivity Patterns and Economic Progress of Jewish Immigrants from the Former Soviet Union in Israel and Germany in the 1990s
Oslo
2005
Normative Modelle, institutionelle Typen und beobachtbare Verhaltensmuster: Ein Vorschlag zum Vergleich parlamentarischer Demokratien
S. 406-431
2005
The impact of personal core networks on attitudes towards immigrants in Germany
Redondo Beach, CA
2005
Explaining the “accuracy” of proxy-reports on attitudes towards immigrants in Germany. Two approaches compared
S. 27-57
2005
The Role of Host Countries' Institutional Characteristics in the Labour Market Success of Immigrants in the European Union
Saarland University, Saarbrücken
2005
School Choice and Ethnic School Segregation. Primary School Selection in Germany
S. 208
Münster
Waxmann
2005
Der Zusammenhang zwischen Erwerbstätigkeit und Fertilität: Ein Überblick über den Forschungsstand
Mannheim
MZES
2005
Social Background, Parents’ Educational Aspirations and the Framing of their Beliefs about the Children’s Academic Excellence
Bamberg
2005
Primary and Secondary Effects of the Families’ Social Status on their Educational Decisions about Secondary School Type
Bamberg
2005
The Framing of Parents’ Beliefs about the Academic Excellence of their Children: The Role of Social Status and Educational Aspirations
Groningen
2005
Primary and Secondary Effects of the Families’ Social Status on their Educational Decisions about Secondary School Type
Amsterdam
2004
Warum fand in der DDR kein Schauprozess statt?
S. 67-88
Berlin
Brandenburgische Landeszentrale f. pol. Bildung
2003
Besprechung. Markus Klein: Wählen als Akt expressiver Präferenzoffenbarung. Eine Anwendung der Conjoint-Analyse auf die Wahl zur Hamburger-Bürgerschaft am 21. September 1997. Frankfurt 2002
S. 110-111
2001
Framing ist nicht gleich Framing. Eine Typologie unterschiedlicher Framing-Effekte und Theorien zu ihrer Erklärung
S. 75-105
Opladen
Leske + Budrich
1999
Measuring Social Reporting Intensity in Industrialized Countries: An Exercise in the Sociology of Knowledge
S. 1-8
1998
Framing oder Informationsknappheit? Zur Erklärung der Formulierungseffekte beim Asian-Disease-Problem
S. 197-218
Opladen
Leske + Budrich
1995
Family Changes and Family Policies in the Western World. An international research project
S. 20