More publications of this project

Tobias Roth, Oliver Klein
2018
Effekte politischer Reformen auf die außerfamiliäre frühkindliche Betreuungsbeteiligung von Kindern mit und ohne Migrationshintergrund
S. 449–467
Birgit Becker, Julia Tuppat
2018
Does Ethnic Bias Affect Kindergarten Teachers' School Entry Recommendations?
S. 17-30
Oliver Klein, Birgit Becker
2017
Preschools as language learning environments for children of immigrants. Differential effects by familial language use across different preschool contexts
S. 20-31
Birgit Becker, Nicole Biedinger, Oliver Klein, Franziska Koch
2017
Erwerb von sprachlichen und kulturellen Kompetenzen von Migrantenkindern: Methodenbericht
S. 47
Mannheim
MZES
Birgit Becker, Oliver Klein
2017
The role of early childhood skills for the explanation of ethnic educational inequality at the transition to secondary education
Bocconi University, Milano
Oliver Klein, Martin Neugebauer, Marita Jacob
2017
Tragen Lehrkräfte mit Migrationshintergrund zur Reduktion ethnischer Bildungsnachteile bei?
Heidelberg
Oliver Klein, Nico Sonntag
2017
Ethnische Unterschiede der Wirkung institutioneller U3-Kinderbetreuung
S. 41-60
Oliver Klein, Martin Neugebauer, Marita Jacob
2017
Migrant teachers in the classroom: A key to reduce ethnic disadvantages in school?
Bocconi University, Milano
Hartmut Esser
2016
Verschärft die (strikte) Differenzierung nach Leistung wirklich nur die Bildungsungleichheiten? Ein Vergleich der deutschen Bundesländer
Essen
Birgit Becker, Elena Boldin, Oliver Klein
2016
Formal and informal early education of Turkish-origin children in Germany
S. 173-189
Hartmut Esser
2016
Verschärft die (strikte) Differenzierung nach Leistung wirklich nur die Bildungsungleichheiten? Ein Vergleich der deutschen Bundesländer
München
Birgit Becker, Nicole Biedinger
2016
Ethnische Ungleichheiten in der vorschulischen Bildung
S. 433-474
Wiesbaden
Springer VS
Hartmut Esser
2016
Sorting and (much) more: Prior ability, school-effects and the impact of ability tracking on educational inequalities in achievement
S. 95-114
Bristol
Policy Press
Hartmut Esser
2016
Bildungssysteme und ethnische Bildungsungleichheit
S. 331-396
Wiesbaden
Springer VS
Hartmut Esser
2016
Bildungssysteme und Bildungsarmut: Verstärkt die (strikte) Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) die Bildungsungleichheiten?
Halle (Saale)
Hartmut Esser
2016
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut. Führt die (strikte) Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) zu einer Verschärfung der sozialen Bildungsungleichheit?
Duisburg
Birgit Becker, Cornelia Gresch
2016
Bildungsaspirationen in Familien mit Migrationshintergrund
S. 73-115
Wiesbaden
Springer VS
Martin Neugebauer, Oliver Klein
2016
Profitieren Kinder mit Migrationshintergrund von pädagogischen Fachkräften mit Migrationshintergrund?
S. 259-283
Hartmut Esser
2016
Is Ability Tracking Really (Nothing But) Responsible for Stronger Social Educatonal Inequalities? A Comparison Beetween Country States in Germany
Berlin
Hartmut Esser
2016
Sprache und Integration
Dresden
Hartmut Esser
2016
Tracking and Achievement: Is Strict Sorting by Ability Really Responsible for the Increase of Social Inequalities in Educational Achievement (Without Improving Its Level)? A Comparison of the German Federal States
Leibniz Institute for Educational Trajectories, Bamberg
Hartmut Esser
2016
The model of ability tracking – Theoretical expectations and empirical findings on how educational systems impact on educational success and inequality
S. 25 - 42
Cheltenham
Edward Elgar Publishing
Hartmut Esser
2016
Bildungsungleichheiten von Kindern mit Migrationshintergrund. Und was man dagegen tun kann
Berlin
Hartmut Esser, Kai Maaz, Heinz-Peter Meidinger, Dorothea Schäfer
2016
Bildungsgerechtigkeit: Ja: Aber nur auf dem Papier?
Köln
Birgit Becker, Simon Henke, Franziska Schmidt
2015
Können Grundschulen unterschiedliche Startvoraussetzungen kompensieren? Der Zusammenhang zwischen Fähigkeiten in der frühen Kindheit und der Schulleistung in der dritten Klasse in Abhängigkeit von Grundschulmerkmalen
Bremen
Nicole Biedinger, Birgit Becker, Oliver Klein
2015
Turkish-language ability of children of immigrants in Germany: which contexts of exposure influence preschool children's acquisition of their heritage language?
S. 1520-1538
Hartmut Esser
2015
Institutional sorting and educational poverty: Is ability tracking really (nothing but) responsible for stronger social (and ethnic) educational inequalities? A comparison between Bavaria and Hesse in Germany
International University, San Servolo (Venice)
Franziska Schmidt, Jessica Herzing
2015
Einfluss einer elterlichen Trennung auf die kognitiven und mathematischen Fähigkeiten von Kindern mit unterschiedlicher ethnischer Herkunft
Frankfurt am Main
Hartmut Esser
2015
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Verschärft eine strikte(re) Selektivität nach den Leistungen wirklich (nur) die Bildungsungleichheiten? Ein Vergleich von Bayern und Hessen mit den Daten des BiKS-Projektes
WZB Berlin
Hartmut Esser
2015
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Führt die Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) zu einer Verschärfung der sozialen (und ethnischen) Bildungsungleichheit?
Universität Köln
Hartmut Esser
2015
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Führt die Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) zu einer Verschärfung der sozialen (und ethnischen) Bildungsungleichheit?
Mannheim
Birgit Becker, Simon Henke, Franziska Schmidt
2015
Can schools stop the cumulation of advantages and disadvantages? The role of primary school characteristics for the association between skills in early childhood and school performance in grade 3
Tallinn University
Nicole Biedinger, Birgit Becker, Oliver Klein
2015
Turkish-language ability of children of immigrants in Germany
S. 59-67
London
Transnational Press London
Hartmut Esser
2015
Early conditions of political participation and civic integration of immigrant-children
S. 115-134
London, New York
Routledge
Oliver Klein, Martin Neugebauer
2015
Do migrant children benefit from migrant teachers?
Tallinn University
Hartmut Esser
2015
Ethnische Ressourcen und vorschulische Kompetenzentwicklung
S. 416-435
Weinheim und Basel
Beltz Juventa
Hartmut Esser
2015
Ability Tracking and Educational Inequality: Two Approaches, a Comprehensive Model and Empirical Evidence from the BiKS. A Comparison between Bavaria and Hesse in Germany
Ascona
Hartmut Esser, Ilona Relikowski
2015
Is Ability Tracking (Really) Responsible for Educational Inequalities in Achievement? A Comparison between the Country States Bavaria and Hesse in Germany
S. 31
Bonn
Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
Hartmut Esser
2015
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Verschärft eine strikte(re) Selektivität nach den Leistungen wirklich (nur) die Bildungsungleichheiten? Ein Vergleich von Bayern und Hessen mit den Daten des BiKS-Projektes
Technische Universität Kaiserslautern
Hartmut Esser
2015
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Führt die Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) zu einer Verschärfung der sozialen (und ethnischen) Bildungsungleichheit?
Universität Konstanz
Julia Tuppat, Birgit Becker
2014
Sind türkischstämmige Kinder beim Schulstart im Nachteil? - Die Bedeutung genereller und aufnahmelandspezifischer Kompetenzen für die Wahrscheinlichkeit einer Rückstellung
S. 219-241
Oliver Klein, Nico Sonntag
2014
Ethnische Unterschiede bei der Inanspruchnahme und Wirkung von außerfamilialer U3-Kinderbetreuung
Frankfurt am Main
Hartmut Esser
2014
Ethnic Resources and Early Skill-Development by Migrant-Children
University of Bamberg
Birgit Becker
2014
Bildungsaspirationen türkischstämmiger Eltern von 3-jährigen Kindern: Ein Generationenvergleich
S. (CD-ROM)
Frankfurt
Campus Verlag
Birgit Becker
2014
How often do you play with your child? The influence of parents' cultural capital on the frequency of familial activities from age three to six
S. 4-13
Oliver Klein, Nicole Biedinger, Birgit Becker
2014
The effect of reading aloud daily - Differential effects of reading to native-born German and Turkish-origin immigrant children
S. 43-56
Oliver Klein
2014
Parental investments in early childhood and children's school success
Amsterdam Centre for Inequality Studies, Amsterdam
Hartmut Esser
2014
Ethnic Resources and Early Skill-Development by Migrant-Children
CNRS Paris
Birgit Becker
2013
The Impact of Familial Activities on the Verbal and Non-verbal Skills of Children of Turkish Immigrants in Germany
S. 91-104
Birgit Becker, Oliver Klein, Nicole Biedinger
2013
The Development of Cognitive, Language, and Cultural Skills From Age 3 to 6: A Comparison Between Children of Turkish Origin and Children of Native-Born German Parents and the Role of Immigrant Parents Acculturation to the Receiving Society
S. 616-649
Hartmut Esser
2013
Students with Migration Background in Primary and Secondary Schools: Kommentar zum BiKS-Projekt 7
Bamberg
Nicole Biedinger, Birgit Becker, Oliver Klein
2013
Turkish-Language Fluency of Children of Immigrants in Germany: Which Contexts of Exposure Influence Preschool Children's Acquisition of their Heritage Language
Trento
Oliver Klein, Birgit Becker
2013
Preschools as language learning environments
Tilburg University
Birgit Becker, Julia Tuppat
2013
Unequal Distribution of Educational Outcomes between Social Categories: ‘Children at Risk’ from a Sociological Perspective
S. 737-751
Birgit Becker
2013
Eltern von Vorschulkindern und ihre Bildungsaspirationen
S. 435-446
Wiesbaden
Springer VS
Nicole Biedinger
2013
"Was für mich selbst gut ist, kann meinen Kindern nicht Schaden." Der Einfluss der elterlichen Freizeitaktivitäten auf die Eltern-Kind-Aktivitäten
S. 347-364
Oliver Klein, Irena Kogan
2013
Does Reading to Children Enhance their Educational Success? Short- and Long-Term Effects of Reading to Children in Early Childhood on their Language Abilities, Reading Behavior and School Marks
S. 321-344
Oliver Klein, Birgit Becker
2013
Effects of Preschool Attendance for the Development of Native German and Turkish Immigrant Children's Language Skills
Trento
Hartmut Esser
2013
Ethnische Bildungsungleichheit und Bildungssysteme: Der Blick in die Bundesländer
S. 80-101
Weinheim
Beltz Juventa
Martin Neugebauer, David Reimer, Steffen Schindler, Volker Stocké
2013
Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany
S. 56-88
Stanford
Stanford University Press
Birgit Becker, Franziska Schmidt
2013
Ungleiche Startvoraussetzungen zu Beginn der Schullaufbahn? Unterschiede in den mathematischen und sprachlichen Fähigkeiten von sechsjährigen Kindern nach Geschlecht und Migrationshintergrund
S. 52-76
Weinheim
Beltz Juventa
Hartmut Esser
2013
Ethnische Ressourcen und vorschulische Kompetenzentwicklung
Fulda
Oliver Klein, Stefanie Heyne
2013
The consequences of child poverty on early cognitive development
Torino
Michael Braun, Walter Müller
2012
National and Transnational Identities of Intra-European Migrants
S. 263-287
Frankfurt / New York
Campus
Birgit Becker
2012
Elementarbildung – der erste Schritt in die Bildungskarriere
Weinheim
Beltz Juventa
Birgit Becker
2012
Ethnische Bildungsungleichheit in der frühen Kindheit: Ergebnisse aus dem Projekt ESKOM-V
S. 150-158
Walter Müller, Markus Klein
2012
Die Klassenbasis in den Parteipräferenzen des deutschen Wählers. Erosion oder Wandel
S. 85-110
Baden-Baden
Nomos
Steffen Schindler, David Reimer
2011
Differentiation and social selectivity in German higher education
S. 261-275
Steffen Schindler, Felix Weiss, Tobias Hubert
2011
Explaining the class gap in training - the role of employment relations and job characteristics
S. 213-232
Birgit Becker
2011
Social disparities in children's vocabulary in early childhood. Does preschool education help to close the gap?
S. 69-88
Katherin Barg
2011
Social class differentials at the transition from lower to upper secondary education in France: Testing rational action models within an institutionalized dialogue between family and school
Mannheim
MZES
Nicole Biedinger
2011
Wie erlernen Kinder die ersten Wortschatz- und Rechenfähigkeiten? Erklärung mit Hilfe eines erweiterten sozialpsychologischen Lernmodells
S. 153-168
Martin Neugebauer, Marcel Helbig, Andreas Landmann
2011
Unmasking the myth of the same-sex teacher advantage
S. 669-689
Oliver Klein
2011
Does Reading to Children Enhance their Educational Success?
Stockholm University
Irena Kogan
2011
New immigrants – old disadvantage patterns? Labour market integration of recent immigrants into Germany
S. 91-117
Nicole Biedinger
2011
The influence of education and home environment on the cognitive outcomes of preschool children in Germany
Irena Kogan
2011
The price of being an outsider: labour market flexibility and immigrants’ employment paths in Germany
S. 264-283
Hartmut Esser
2011
Was ist praktischer als eine gute Theorie? Anmerkungen zur wissenschaftlichen Begründung und Evaluation von praktischen Maßnahmen (nicht nur) im Bereich der Modellversuche zur Sprachförderung
S. 49-60
Tübingen
Francke Verlag
Birgit Becker
2011
Cognitive and language skills of Turkish children in Germany: A comparison of the second and third generation and mixed generational groups
S. 426-459
Hartmut Esser
2011
Migranten als Minderheiten? Eine Reaktion auf den Beitrag "Sprachenrechte und Minderheiten - Übertragbarkeit des internationalen Sprachenregimes auf Migrant(inn)en" von Ingrid Gogolin und Stefan Oeter
S. 45-54
Birgit Becker, David Reimer
2010
Vom Kindergarten bis zur Hochschule. Die Generierung von ethnischen und sozialen Disparitäten in der Bildungsbiographie
S. 316
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Nicole Biedinger
2010
The influence of early sport activities on cognitive development of preschool children in Germany
S. 125-136
Birgit Becker
2010
Wer profitiert mehr vom Kindergarten? Was macht der Migrationsstatus dabei aus? Eine soziologische Ananlyse
Berlin
Michael Kühhirt, Marita Jacob, Corinna Kleinert
2010
Trends in gender disparities at the school-to-work transition in Germany: labor market entry of young men and women between 1984 and 2005
Amsterdam
Walter Müller
2010
Educational inequality and returns to education
Amsterdam
Hartmut Esser
2010
Welche Alternativen zur Assimilation gibt es eigentlich?
S. 41-60
Oldenburg
Universitätsverlag Isensee
Birgit Becker
2010
Wer profitiert mehr vom Kindergarten? Die Wirkung der Kindergartenbesuchsdauer und Ausstattungsqualität auf die Entwicklung des deutschen Wortschatzes bei deutschen und türkischen Kindern
S. 139-163
Nicole Biedinger
2010
Migrantenkinder in der Vorschulzeit. Erwerb von sprachlichen und kulturellen Kompetenzen
Hilchenbach
Birgit Becker
2010
Die emotionale Identifikation von Migranten am Beispiel der Vornamensvergabe von türkischen Eltern
S. - (CD-ROM)
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Birgit Becker, David Reimer
2010
Etappen in der Bildungsbiographie. Wann und wie entsteht Ungleichheit?
S. 7-15
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Gerrit Bauer, Thorsten Kneip, Steffen Reinhold
2010
Unilateral Divorce Law in Europe: Its Impact on Divorce, Bargaining over Female Labour Force Participation and Childbirth within Marriages
Antwerp
Birgit Becker
2010
How often do you play with your child? Parental investments at an early age and their influence on children’s language and cognitive development
Gothenburg
Birgit Becker
2010
Equal chances by the third generation? Cognitive and language skills of second and third generation children of Turkish origin in German
Amsterdam
Nicole Biedinger, Birgit Becker
2010
Frühe ethnische Bildungsungleichheit: Der Einfluss des Kindergartenbesuchs auf die deutsche Sprachfähigkeit und die allgemeine Entwicklung
S. 49-79
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Birgit Becker
2010
Who profits most from early parental investments? The effects of activities inside and outside the family on German and Turkish children's language development
S. 29-46
Birgit Becker
2010
Cognitive and Language Skills of Turkish Children in Germany. A Comparison of the Second and Third Generation and Mixed Generational Groups
Bamberg
Clemens Noelke
2010
Employment protection and the distribution of job security
Amsterdam
Hartmut Esser
2010
Ethnische Ungleichheit, ethnische Differenzierung und moderne Gesellschaft
S. 371-397
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Nicole Biedinger
2010
Ethnische und soziale Ungleichheit im Vorschulbereich
S. 198
Leipzig
Engelsdorfer Verlag
Steffen Schindler
2010
Assessing the cumulative impact of primary and secondary effects on the way from elementary to tertiary education. A simulation study for Germany
S. 2010/2
Nicole Biedinger, Oliver Klein
2010
Der Einfluss der sozialen Herkunft und des kulturellen Kapitals auf die entwicklungsfördernde Eltern-Kind-Interaktion
S. 195-208
Gerrit Bauer, Michael Ruland, Marita Jacob
2010
Education and fertility in Germany: life course and partnership perspectives
Amsterdam
Birgit Becker
2010
The transfer of cultural knowledge in the early childhood: social and ethnic disparities and the mediating role of familial activities
S. 17-29
Nicole Biedinger
2010
The Influence of Early Sport Activities on Cognitive Development of Preschool Children in Germany
Vancouver
Hartmut Esser
2010
Integration, ethnische Vielfalt und moderne Gesellschaft
S. 143-169
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Martin Neugebauer, Steffen Schindler
2010
The German Case: Primary and Secondary Effects at the Transitions to Upper Secondary School and to Tertiary Education
Oxford
Nicole Biedinger
2010
How do Turkish and German children acquire early mathematical abilities?
Dublin
Michael Gebel
2010
Youth at risk? The impact of labour market deregulation on youths‘ relative unemployment and temporary employment risks in Europe
European University Institute, Florence
Richard Breen, Ruud Luijkx, Walter Müller, Reinhard Pollak
2010
Long term-trends in educational inequality in Europe: class inequalities and gender differences
S. 31-48
Birgit Becker
2010
Ethnische Unterschiede bei der Kindergartenselektion: Die Wahl von unterschiedlich stark segregierten Kindergärten in deutschen und türkischen Familien
S. 17-47
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Nicole Biedinger
2010
Early ethnic inequality: The influence of social background and parental involvement on preschool children’s cognitive ability in Germany
S. 11-28
Nicole Biedinger
2010
Erwerb von sprachlichen Kompetenzen in der Vorschulzeit. Ergebnisse eines Mannheimer Projekts
Duisburg
Birgit Becker
2010
Bildungsaspirationen von Migranten: Determinanten und Umsetzung in Bildungsergebnisse
Mannheim
MZES
Michael Gebel
2010
Early career consequences of temporary employment in Germany and UK.
Amsterdam
Hartmut Esser
2010
Integration und ethnische Vielfalt
S. 65-81
Opladen & Farmington Mills, MI
Verlag Barbara Budrich
Michael Gebel, Johannes Giesecke
2009
Labour market flexibility and inequality: the changing skill-based temporary employment and unemployment risks in Europe
Berlin
Martina Dieckhoff, Michael Gebel, Nadia Steiber, Daniele Zaccharia
2009
Varieties of Life Course Patterns. The Role of Institutions in Shaping Labour Market Careers in Europe
EQUALSOC
Birgit Becker
2009
Wer profitiert mehr vom Kindergarten? Die Wirkung der Kindergartenbesuchsdauer und Ausstattungsqualität auf die Entwicklung des deutschen Wortschatzes bei deutschen und türkischen Kindern
Freiburg
Michael Kühhirt, Marita Jacob, Corinna Kleinert
2009
Trends in gender disparities at the school to work transition: comparing the labor market entry of young men and women between 1984 and 2005
Trento
Hartmut Esser
2009
Sprache und Integration
Bremen
Thorsten Kneip, Gerrit Bauer
2009
Did unilateral divorce laws raise divorce rates in Western Europe?
Berlin
Steffen Schindler
2009
European perspectives for young researchers
Lissabon
Birgit Becker
2009
Immigrants' Emotional Identification with the Host Society: The Example of Turkish Parents' Naming Practices in Germany
S. 200-225
Walter Müller
2009
The problems of measuring education along ISCED-levels
Mannheim, GESIS
Hartmut Esser
2009
Sprache und Integration
Bremen
Birgit Becker
2009
Social disparities in children’s vocabulary in early childhood. Does preschool education help to close the gap?
Tallinn
Clemens Noelke, Michael Gebel
2009
Ability grouping, equality and reading achievement
Madrid
Nicole Biedinger
2009
Der Einfluss von elterlichen Investitionen auf die Entwicklung von deutschen und türkischen Kindern
S. 268-294
Walter Müller
2009
Long term trends in educational inequality in Europe: class inequalities and gender differences
Colchester, University of Essex
Richard Breen, Ruud Luijkx, Walter Müller, Reinhard Pollak
2009
Nonpersistent inequality in educational attainment: evidence from eight European countries
S. 1475-1521
Nicole Biedinger
2009
The influence of education and home environment on the cognitive outcomes of preschool children
Renmin University Peking
Martin Neugebauer, Steffen Schindler
2009
The German case: primary and secondary effects at the transitions to upper secondary school and to tertiary education
Tallinn
Nicole Biedinger
2009
Ethnische und soziale Ungleichheit im Vorschulbereich
S. 123
Mannheim
Universität Mannheim
Martin Neugebauer
2009
Primary and secondary effects: the transition to upper secondary school in Germany
Oxford
Walter Müller, Markus Klein
2009
Educational inequality in international comparisons: How data aggregation produces artefacts
Mannheim, GESIS
Hartmut Esser
2009
Was bringt die Multikulturalität?
Konstanz
Martin Neugebauer
2009
Institutional Variation and Meritocracy: Primary and Secondary Origin Effects at the Transition to Upper Secondary School across German 'Länder'
Trento
Gerrit Bauer, Marita Jacob
2009
The influence of the partner’s education on fertility. A life course perspective on the impact of educational constellation and partnership characteristics on family formation
Berlin
Oliver Klein, Nicole Biedinger
2009
Determinanten elterlicher Aktivitäten mit Vorschulkindern. Der Einfluss von Bildungsaspirationen und kulturellem Kapital
Mannheim
MZES
Walter Müller
2009
Lebensverlaufsforschung im SFB 3 und was daraus geworden ist
Berlin, Wissenschaftszentrum für Sozialforschung WZB
Birgit Becker
2009
Bedingungen der Wahl vorschulischer Bildungseinrichtungen. Wie unterscheiden sich deutsche und türkische Familien bei der Kindergartenselektion?
Landau
Hartmut Esser
2009
Der Streit um die Zweisprachigkeit: Was bringt die Bilingualität?
S. 69-88
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Birgit Becker
2009
Welche Kinder gehen früher in den Kindergarten? Ein Vergleich zwischen deutschen und türkischen Familien
S. 387-402
Walter Müller
2009
Mechanisms underlying class, occupational and earnings outcomes of education
Trento, University of Trento
Nicole Biedinger
2009
Kinderarmut in Deutschland. Der Einfluss von relativer Einkommensarmut auf die kognitive, sprachliche und behavioristische Entwicklung von 3- bis 4-jährigen Kindern
S. 197-214
Hartmut Esser
2009
Was bringt die Multikulturalität?
Siegen
Markus Klein, Felix Weiss
2009
The provision of productive skills through work experience before graduation
Tallinn
Steffen Schindler
2009
Primary and Secondary Effects in Class Differentials: The Transition to Tertiary Education in Germany
Oxford
Walter Müller, Silke L. Schneider
2009
Measurement of education in EU-SILC: preliminary evaluation of measurement quality
Dublin, Institute for Economic and Social Research (ESRI)
Thorsten Kneip, Gerrit Bauer
2009
Did Unilateral Divorce Laws Raise Divorce Rates in Western Europe?
S. 592-607
Birgit Becker
2009
Who profits most from early parental investments? The effects of activities inside and outside the family on German and Turkish children’s language Development
Beijing
Gerrit Bauer
2009
The Division of Domestic Work among Gay, Lesbian and Heterosexual Partners in Germany
Oxford
Birgit Becker
2009
The Acquisition of Cognitive, Language and Cultural Skills by Children of Immigrants in Early Childhood
Mannheim
Universität Mannheim
Birgit Becker
2008
The Transfer of Cultural Knowledge. Social and Ethnic Disparities at an Early Childhood Stage and the Mediating Role of Familial Activities
Brno
Philip J. O'Connell, Jean-Marie Jungblut
2008
What Do We Know About Training at Work?
S. 109-125
Cambridge
Cambridge University Press
Silke L. Schneider, Irena Kogan
2008
The International Standard Classification of Education 1997: challenges in the application to national data and the implementation in cross-national surveys
S. 13-46
Mannheim
MZES
Hartmut Esser
2008
Streitfall Bilingualität oder: Warum es nicht egal ist, was man in den Sozialwissenschaften tut, wenn man etwas gesellschaftlich verändern will
Aachen
Clemens Noelke
2008
Technological change, educational expansion, and the changing distribution of youth unemployment risks
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
Birgit Becker, Nicole Biedinger
2008
Ethnische Kompetenzunterschiede im Vorschulalter
S. (auf CD: S. 5479-5488)
Frankfurt/Main
Campus
Johannes Giesecke, Steffen Schindler
2008
Field of Study and Flexible Work. A Comparison between Germany and the UK
S. 283-304
Steffen Schindler, Felix Weiss
2008
The Class Gap in Lifelong Learning
Berlin
Silke L. Schneider
2008
The application of the ISCED-97 to the UK’s educational qualifications
S. 281-300
Mannheim
MZES
Birgit Becker
2008
Who takes the last step towards inclusion? Turkish Parents’ Naming Practices in Germany as an Example of Immigrants’ Emotional Identification
Florenz
Felix Weiss
2008
Social Origin and Late Enrolment in Higher Education in Germany and the US
Trento
Marie Duru-Bellat, Annick Kieffer, David Reimer
2008
Patterns of Social Inequalities in Access to Higher Education in France and Germany
S. 347-368
Birgit Becker
2008
Heike Diefenbach, Kinder und Jugendliche aus Migrantenfamilien im deutschen Bildungssystem. Erklärungen und empirische Befunde
S. 194-197
Nicole Biedinger
2008
Early Developmental Inequality. The Influence of Activities at Home for Preschool Children
Berlin
Walter Müller
2008
Foreword
S. 9-11
Mannheim
MZES
Birgit Becker
2008
The Transfer of Cultural Skills. Social and Ethnic Disparities at an Early Childhood Stage
Vadstena
Hartmut Esser
2008
Assimilation, ethnische Schichtung oder selektive Akkulturation? Neuere Theorien der Eingliederung von Migranten und das Modell der intergenerationalen Integration
S. 81-107
Nicole Biedinger
2008
Die ersten mathematischen Fähigkeiten von Vorschulkindern: Unterscheiden sich Mädchen und Jungen im frühen Umgang mit Zahlen?
Mannheim
MZES
Nicole Biedinger
2008
Early Developmental Inequality: The Influence of Resources at Home for Preschool Children
Vadstena
Silke L. Schneider
2008
The International Standard Classification of Education (ISCED-97). An Evaluation of Content and Criterion Validity for 15 European Countries
S. 330
Mannheim
MZES
Nicole Biedinger, Birgit Becker
2008
Entwicklung und Lebensumfeld von Vorschulkindern (EULE-V). Ergebnisse aus der ersten Erhebungswelle
Heidelberg
Michael Gebel, Johannes Giesecke
2008
Atypical Employment and Welfare States: the Case of Germany (Research Group Presentation)
Berlin
Birgit Becker
2008
Die emotionale Identifikation von Migranten am Beispiel der Vornamensvergabe von türkischen Eltern
Jena
Walter Müller, Marita Jacob
2008
Qualifications and the Returns to Training Across the Life Course
S. 126-172
Cambridge
Cambridge University Press
Walter Müller, Christopher T. Whelan
2008
Analysing Education, Labour Markets and Poverty with European Data: Challenges and Opportunities
Luxembourg
Silke L. Schneider
2008
Applying the ISCED-97 to the German educational qualifications
S. 76-102
Mannheim
MZES
Nicole Biedinger
2008
Das EULE-V-Projekt stellt sich vor!
Fribourg
David Reimer, Clemens Noelke, Aleksander Kucel
2008
Labor Market Effects of Field of Study in Comparative Perspective: An Analysis of 22 European Countries
S. 233-256
Nicole Biedinger, Birgit Becker, Inge Rohling
2008
Early Ethnic Educational Inequality: The Influence of Duration of Preschool Attendance and Social Composition
S. 243-256
Steffen Schindler, Felix Weiss
2008
The Class Gap in Lifelong Learning
Barcelona
Michael Gebel
2008
Atypical Employment and the Welfare State in Germany
Trento
Silke L. Schneider
2008
Suggestions for the cross-national measurement of educational attainment: refining the ISCED-97 and improving data collection and coding procedures
S. 311-330
Mannheim
MZES
Birgit Becker
2008
Which Children Attend the More Beneficial Preschools? A Comparison of Immigrant and Native Parents’ Preschool Choice in Germany
Nicosia
Carlo Barone, Antonio Schizzerotto
2008
The application of the ISCED-97 to Italy
S. 149-161
Mannheim
MZES
Mathias Burghardt, Hartmut Esser
2008
Pro & Contra: Muttersprachlicher Unterricht für Immigranten?
S. 23
Nicole Biedinger
2008
Early Developmental Inequality: The Influence of Ethnicity, Poverty and Education
Nicosia
Hartmut Esser
2008
Spracherwerb und Einreisealter: Die schwierigen Bedingungen der Bilingualität
S. 202-229
Birgit Becker
2008
Turkish Parents’ Naming Practices in Germany (Poster Presentation)
Berlin
Carlo Barone
2007
A new source of inequality? Fields of study and class attainment in comparative perspective
Dijon
Birgit Becker
2007
Bedingungen der Wahl vorschulischer Einrichtungen unter besonderer Berücksichtigung ethnischer Unterschiede
Mannheim
MZES
Nicole Biedinger
2007
Entwicklung und Lebensumfeld von Vorschulkindern: Zur Heterogenität von Familien mit türkischem Migrationshintergrund
S. 7-24
Walter Müller
2007
Selection and Inequality in Education (2 lectures)
University of Trento
Gerrit Bauer
2007
Effects of Different Divorce Probabilities on Female Labor Force Participation and Fertility
Levico (Trento)
Volker Stocké
2007
Strength, Sources and Temporal Development of Primary Effects of Families' Social Status on Secondary School Choice.
Dijon
Birgit Becker
2007
Entwicklung und Lebensumfeld von Vorschulkindern - Posterpräsentation
Berlin
Nicole Biedinger, Birgit Becker
2007
Entwicklung und Lebensumfeld von Vorschulkindern (EULE-V): Vorarbeiten, Projektdesign und erste Ergebnisse
Heidelberg
Birgit Becker
2007
Exposure is not enough… The Interaction of Exposure and Efficiency in the Second Language Acquisition Process
Dijon
Martina Dieckhoff, Jean-Marie Jungblut, Philip J. O'Connell
2007
Job-Related Training in Europe. Do Institutions Matter?
S. 77-104
Oxford
Oxford University Press
Birgit Becker
2007
Welche Vornamen geben türkische Eltern in Deutschland ihren Kindern?
S. 139-151
Nicole Biedinger, Birgit Becker
2007
Was wir über den Einfluss des Kindergartens wirklich wissen
S. 13
Volker Stocké
2007
Educational Decisions as Rational Choice. Testing the Erikson-Jonsson Model of Educational Attainment
Dijon
Steffen Schindler, Felix Weiss, Tobias Hubert
2007
Class Differences in the Access to Further Education
Dijon
Irena Kogan
2007
New immigrants in Germany
Milan
Jan W. van Deth
2007
Participation in Voluntary Associations and Civic Orientations: A 'Dark Side' of Social Capital?
Turin
Birgit Becker
2007
Ethnic Educational Inequality upon Starting School. The Influence of Preschool Attendance and Preschool Context
Levico (Trento)
Birgit Becker, Nicole Biedinger
2007
Entwicklung und Lebensumfeld von Vorschulkindern. Das EULE-V Projekt: Vorarbeiten und Design
Bamberg
Felix Weiss, Marita Jacob
2007
Intertwined Educational and Labour Force Career - Transition Patterns of Highschool leavers in Germany and the U.S.
Dijon
Nicole Biedinger
2007
Early Ethnic Educational Inequality: The influence of duration of preschool attendance and social composition
Montréal
Birgit Becker, Nicole Biedinger
2006
Ethnische Bildungsungleichheit zu Schulbeginn
S. 660-684
Steffen Schindler
2006
Social Inequality within the Context of Tertiary Education: Social Origin Effects on Student Dropout in Germany
Trento
Birgit Becker, Nicole Biedinger, Inge Rohling
2006
Auf den Kindergarten kommt es an!
S. 38-40
Jette Schröder
2006
Is there a causal effect of employment on fertility? - An analysis of the effect of women's employment on first birth in Germany
Turin
Nicole Biedinger, Birgit Becker
2006
Ethnische Bildungsungleichheit zu Beginn der Schulzeit
Hamburg
Walter Müller
2006
Entleert sich die Mitte wirklich? Einige Überlegungen zur Milanovic-These über die internationale Einkommensungleichheit
Universität Halle / Saale
Birgit Becker, Nicole Biedinger
2006
Ethnic Inequality in Preschool Education (Poster Presentation)" and "Early Ethnic Educational Inequality: The Influence of Preschool Context (Presentation)
Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
Hartmut Esser
2006
Sprache und Integration. Die sozialen Bedingungen und Folgen des Spracherwerbs von Migranten
S. 580
Frankfurt am Main und New York
Campus
Walter Müller
2006
Introduction
S. 1
Birgit Becker
2006
Der Einfluss des Kindergartens als Kontext zum Erwerb der deutschen Sprache bei Migrantenkindern
S. 449-464
Nicole Biedinger, Birgit Becker
2006
Der Einfluss des Vorschulbesuchs auf die Entwicklung und den langfristigen Bildungserfolg von Kindern : Ein Überblick über internationale Studien im Vorschulbereich
Mannheim
MZES
Gerrit Bauer, Marita Jacob
2006
Posterpräsentation: Homogamy and Fertility: The Impact of Partnership Context on Family Formation.
Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
Claus Wendt, Bernhard Ebbinghaus
2006
Workshop Teilnahme
Amsterdam
Birgit Becker, Nicole Biedinger
2006
Ethnische Kompetenzunterschiede im Vorschulalter: Analysen mit den Daten einer Schuleingangsuntersuchung und Ausblicke aus einem aktuellen Forschungsprojekt
Kassel
Walter Müller
2006
Non-persistent educational inequality
European University Institute Florence
Irena Kogan
2006
Improving Grounds for Comparative Education Research in Europe: Evaluation of the International Standard Classification of Education (ISCED 1997) for Comparative Research
S. 1
Irena Kogan
2006
Evaluation of the International Standard Classification of Education, ISCED 1997
Barcelona