Weitere Publikationen aus diesem Projekt

Rüdiger Schmitt-Beck
2024
Bandwagon Effect
New York, NY
Oxford University Press
Simon Ellerbrock
2023
Spreading the dislike. Restrictive norms in personal networks and their effect on affective polarization
Friedrichshafen
Simon Ellerbrock
2023
“Antidote revisited”. On the causal relationship between cross-partisan conversations and affective polarization
Glasgow
Simon Ellerbrock
2023
Einfluss politischer Alltagsgespräche auf affektive Polarisierung
Frankfurt
Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf, Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2022
The Changing German Voter
S. 313-336
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2022
Media Biases and Voter Attitudes during the 2009, 2013, and 2017 Federal Election Campaigns
S. 257-281
Oxford
Oxford University Press
Simon Ellerbrock
2022
Partisan Agreement and Disagreement in Voters' Discussant Networks: Contextual Constraints and Partisan Selectivity in a Changing Electorate
S. 143-164
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2022
The Changing German Voter
S. 416
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2022
A New Era of Electoral Instability
S. 3-24
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2021
Die Wähler:innen der SPD: Mannheim in Perspektive
Mannheim
Simon Ellerbrock
2021
What Drives us Apart? Disentangling Political Dissimilarities as Impediments to Political Conversations among Ordinary Citizens
(virtual conference)
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2021
Wie frei und fair war die Bundestagswahl 2017? Elektorale Integrität aus Sicht der Bürgerinnen und Bürger
S. 139-161
Wiesbaden
Springer
Rüdiger Schmitt-Beck
2021
Wahlpolitische Achterbahnfahrt. Wer wählte wen bei der Bundestagswahl 2021?
S. 10-16
Simon Ellerbrock
2020
Book Review: Populism, nativism, and economic uncertainty. Playing the blame game in the 2017 British, French, and German Elections
S. 502-504
Rüdiger Schmitt-Beck, Anne Schäfer
2020
Interpersonale Kommunikation
S. 121 - 140
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2020
Wie "AfD-bewegt" sind die Gewerkschafter?
S. 401-423
Wiesbaden
Springer
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2020
Inept: Voter perceptions of party incompetence in German Federal Elections
S. 390-401
Simon Ellerbrock
2019
The Effect of Local Context on Citizens’ Attitudes toward Immigration Policy. An Analysis of Refugee Reception Centres in Urban Neighborhoods
Belfast
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
The Media and Political Behavior
Oxford
Oxford University Press
Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2019
Fazit und Ausblick
S. 375-383
Baden-Baden
Nomos
Lena Marie Schackmann
2019
Die Wahlkampagnen der Parteien und ihr Kontext
S. 33-45
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Citizens in the Deliberative System
Memorial University of Newfoundland, St. John's
Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2019
Zwischen Polarisierung und Beharrung: Die Bundestagswahl 2017
S. 404
Baden-Baden
Nomos
Lion Behrens, Simon Ellerbrock, Rebecca Kuiper
2019
Bayesian evaluation of informative hypotheses for synthesizing evidence from diverse statistical models
Belfast
Alexander Staudt, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Nutzung traditioneller und neuer politischer Informationsquellen im Bundestagswahlkampf 2017
S. 63-79
Baden-Baden
Nomos
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Unfit to Serve: Perceptions of Party System Incompetence & its Undermining Effect
Washington, DC
Matthew Barnidge, Hernando Rojas, Paul A. Beck, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Comparative Corrective Action: Perceived Media Bias and Political Action in 17 Countries
S. (e-only)
Alexander Staudt
2019
Die Dynamik von Mobilisierung und Meinungswandel im Wahlkampf
S. 81-96
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Political Systems and Electoral Behavior: a Review of Internationally Comparative Multilevel Research
S. 343-373
Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2019
Einleitung
S. 11-14
Baden-Baden
Nomos
Anne Schäfer, Alexander Staudt
2019
Parteibindungen
S. 207-217
Baden-Baden
Nomos
Christiane Grill, Simon Ellerbrock
2019
Wer wird eigentlich befragt? Eine 5-Ebenen Ausfallanalyse von Survey-Respondenten anhand eines Fallbeispiels
Universität Greifswald
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2019
How CNEP Respondents Assessed the Integrity of the 2017 German Federal Election, and Why
Bali
Lion Behrens, Simon Ellerbrock, Rebecca Kuiper
2019
A Bayesian Method for Evidence Synthesis in Political Science
Cologne
Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Die Parteiwahl und ihre Hintergründe: Einleitung
S. 181-188
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2018
What's in Yesterday's News: Media Bias and Voter Preferences at the 2009 and 2013 German Federal Elections
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2018
Media Bias and Voter Preferences at the 2009 to 2017 German Federal Elections
Istanbul
Alexander Staudt, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2017: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2017
S. 42
Mannheim
MZES
Paul A. Beck, Richard Gunther, Erik Nisbet, Thorsten Faas, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
The Populist Moment? Populism and Nativism in the Leading Western Democracies
Bogotá
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 192
New York
Routledge
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2018
What’s in Yesterday’s News: Media Bias and Voter Preferences at the 2009 and 2013 German Federal Elections
Vancouver
Rüdiger Schmitt-Beck
2018
The ‘Alternative für Deutschland’ in the Electorate: Between Single-Issue and Right-Wing Populist Party
S. 124-148
New York
Routledge
Anne Schäfer, Alexander Staudt
2018
Das Internet als Quelle politischer Information im Kontext der Nutzung anderer Medien: Die Bundestagswahl 2017
Frankfurt am Main
Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Effects of Election Campaigns: The Role of Citizens’ Interpersonal Communication
Università degli Studi di Milano
Lena Marie Schackmann, Manon Metz
2018
Die Rolle von Wahlumfragen: Faktoren der Wahlentscheidung?
S. 17-23
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Introduction: Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 1-11
New York
Routledge
Harald Schoen, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2017
Conclusion
S. 249-256
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Wähler und Parteien bei der Bundestagswahl 2017: Eine Analyse des Entscheidungsverhaltens auf der Basis von Paneldaten der German Longitudinal Election Study
S. 627-656
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Political Systems and Electoral Behavior
Institute for Sociology and Social Psychology, University of Cologne
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2017
Inept: Voter perceptions of party incompetence in German Federal Elections
Paris
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Introduction: Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 1-11
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Sneaking a peek at the 2017 German Federal Election (or is it the 2013 one?)
Universiteit van Amsterdam
Harald Schoen, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2017
Voters and Voting in Context: An Introduction
S. 1-12
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
(Re-)Claiming the Reichstag: Right-wing Populism at the 2017 German Federal Election
University of Kansas, Lawrence
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck
2017
A Vicious Circle of Demobilization? Context Effects on Turnout at the 2009 and 2013 German Federal Election
S. 109-128
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Rechtspopulistische Parteien in Deutschland und Europa
Crowne-Plaza Hotel Heidelberg
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Die Bundestagswahl 2017: Kampagnendynamik und Hintergründe der Parteiwahl
Institut für Politikwissenschaft der Universität Bern
Harald Schoen, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2017
Voters and Voting in Context: Multiple Contexts and the Heterogeneous German Electorate
S. 297
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
The ‘Alternative für Deutschland’ in the Electorate: Between Single-Issue and Right-Wing Populist Party
S. 124-148
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Die Bundestagswahl 2017: Parteipräferenzen und ihre Hintergründe - die Wahl der AfD
Universität Mannheim
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 193
Philadelphia, PA; Ilford
Routledge, Taylor & Francis
Julia Partheymüller
2017
Agenda Setting Dynamics during the Campaign Period
S. 13-42
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Die AfD vor der Bundestagswahl 2017: eine wahlsoziologische Perspektive
Ulm
Rüdiger Schmitt-Beck, Mariano Torcal, Alexander Staudt
2016
Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Ohio State University, Columbus, OH
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2016
Unfähig! Wählerwahrnehmungen von Parteieninkompetenz und ihre Hintergründe
Universität Kaiserslautern
Anne Schäfer, Sebastian Schmidt
2016
Dynamiken der Wahlkampfberichterstattung: Eine longitudinale Analyse der deutschen TV-Berichterstattung 2005 bis 2013
S. 105-122
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Bandwagon Effect
New York
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
General Election Campaigns in Comparative Perspektive: How Do They Matter?
Cornell University, Ithaca
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Bandwagon Effect
S. 57-61
Chichester
Wiley Blackwell
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
General Election Campaigns in Europe: Reflections on Their ‘Manifest’ and ‘Latent’ Functions
Università degli Studi di Milano, Milan
Julia Partheymüller, Anne Schäfer
2016
Sind Bundestagswahlen noch Hauptwahlen? Die Wahlkampfexposition im Zeitraum von 2009 bis 2014
S. 177–204
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck, Mariano Torcal, Alexander Staudt
2016
Political Discussions and Vote Choice in Germany and Spain: Testing the Two-Stage Theory of Discussant Influence in Multiparty Systems
Monterrey
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Struggling up the hill: Short-term effects of parties' contacting, political news and everyday talks on turnout
S. 227-240
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Die German Longitudinal Election Study (GLES): Die deutsche nationale Wahlstudie zu den Bundestagswahlen 2009, 2013 und 2017
S. 2-7
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Opening Doors for Right-Wing Populism in the Electoral Arena? 'German Voters' New Mobility?
University of British Columbia, Vancouver
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2016
A Two-Stage Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
S. 321-348
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Underdog Effect
S. 1627-1631
Chichester
Wiley Blackwell
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Media and campaign effects on vote choice at national elections in Europe: A review of a multilingual research landscape
S. 129-172
Sascha Huber, Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Expressive Wähler bei der Bundestagswahl 2013
S. 295-325
Wiesbaden
Springer VS
Mauro Barisione, Rüdiger Schmitt-Beck
2015
Late deciders and campaign effects in a comparative perspective: The cases of Germany and Italy in 2013
Université de Montréal
Anne Schäfer, Oana Lup
2015
What changes and what stays the same? Tracking changes in the nature and the relevance of political discussion for individual turnout across the election cycle
Chicago
Julia Partheymüller
2015
Agenda-Cutting in der Geheimdienst-Affäre: Eine Ursache für den Abstieg der Grünen im Bundestagswahlkampf 2013?
Universität Duisburg-Essen, Duisburg
Sebastian Schmidt, Anne Schäfer
2015
German Federal Election Campaigns in TV News Coverage – 2005 to 2013. Insights from the GLES media content analyses
Düsseldorf
Thorsten Faas, Sascha Huber
2015
Haben die Demoskopen die FDP aus dem Bundestag vertrieben? Ergebnisse einer experimentellen Studie
S. 692-705
Rüdiger Schmitt-Beck
2015
General Election Campaigns in Europe: How Do They Matter? (Keynote)
Sciences Po, Paris
Julia Partheymüller
2015
Campaign dynamics of strategic voting in German elections, 2005-2013
Université de Montréal
Nathalie Giger, Sascha Huber
2015
Der Einfluss des Geschlechts auf Kandidatenbeurteilungen: Eine experimentelle Studie zu Kontexteffekten und individuellen Faktoren in Deutschland
S. 333-359
Baden-Baden
Nomos Verlagsgesellschaft
Julia Partheymüller
2015
Die Rolling Cross-Section Wahlkampfstudie im Rahmen der German Longitudinal Election Study (GLES)
Technische Universität Chemnitz, Chemnitz
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2015
A Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Australian National University, Canberra
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck
2015
Socio-spatial Contexts, Discussant Networks and Turnout
San Francisco
Julia Partheymüller, Thorsten Faas
2015
The Impact of Online versus Offline Campaign Information on Citizens’ Knowledge, Attitudes and Political Behaviour: Comparing the German Federal Elections of 2005 and 2009
S. 507-524
Anne Schäfer, Sebastian Schmidt
2015
Bundestagswahlkämpfe in der TV-Berichterstattung – 2005 bis 2013
Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2015
Media Coverage and the Short-Term Dynamics of Candidate Popularity
Paris
Rüdiger Schmitt-Beck
2015
Data Bases and Statistical Systems: Political Behavior and Elections
S. 824-829
Oxford
Elsevier
Sebastian Schmidt
2015
Pressemitteilungen von Parteien als Ergänzung zu Medieninhaltsanalysen und Wählerumfragen
Universität Wien
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2015
The activation of fundamentals during election campaigns: What are the mechanisms?
University of Milan
Julia Partheymüller
2015
Die Wahlkampfmobilisierung bei den Bundestagswahlen 2005-2013
Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
Sascha Huber
2015
Der Absturz der FDP - Die Rolle von Parteibewertung und Koalitionsüberlegungen bei den Bundestagswahlen 2009 und 2013
S. 43-64
Julia Partheymüller
2015
Campaign dynamics of mobilization in German elections, 2005-2013
University of Warsaw
Anne Schäfer
2015
Political talk and attitude stability during election campaigns
Université de Montréal
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Die Parteiwahl und ihre Hintergründe: Einleitung
S. 179-186
Baden-Baden
Nomos
Sascha Huber
2014
Wahlentscheidungen in der Gesamtschau
S. 313-324
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in the German federal elections, 2005-2013
Montréal
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The Changing Context and Outlook of Voting
S. 3-14
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in the 2013 German federal election
Maastricht University, Maastricht
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Stealth Democrats and Presidential Leaders, or: Has Angela Merkel Won the 2013 German Federal Election by Not Campaigning?
Chicago/Ill.
Mona Krewel
2014
Die Wahlkampagnen der Parteien und ihr Kontext
S. 35-46
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2014
Zwischen Fragmentierung und Konzentration : Die Bundestagswahl 2013
S. 381
Baden-Baden
Nomos
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 311-317
Oxford
Oxford University Press
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 357
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Codierung der 'wichtigsten politischen Probleme' in der GLES
Genf
Kurt Hübner, Julia Partheymüller, Jan Lüdert
2014
25 Years German Reunification: An interactive roundtable discussion
Vancouver
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2014
Einleitung
S. 13-18
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The German Longitudinal Election Study (GLES)
WZB Berlin
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
Center for Advanced Studies (CAS), Ludwig-Maximilians-Universität München
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The 2013 German Federal Election Campaign and Its Effects
International Communication Association (ICA) and Università degli Studi di Milano
Sascha Huber
2014
Koalitions- und strategisches Wählen
S. 293-312
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
University of Innsbruck
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2014
Fazit und Ausblick: Langeweile und Extreme, Fragmentierung und Konzentration
S. 355-364
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller
2014
Die Dynamik des Issue-Wählens bei der Bundestagswahl 2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The Design of the German Longitudinal Election Study
Center for the Study of Democratic Citizenship, Montréal
Julia Partheymüller
2014
Die Dynamik von Mobilisierung und Meinungswandel im Wahlkampf
S. 73 – 87
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck, Patrick Kraft
2014
Political Information Flows and Constistent Voting: Personal Conversations, Mass Media, Party Campaigns, and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
S. 193-216
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics in German elections, 2005-2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Mona Krewel
2014
Einführung in die Wahlforschung und Rückblick auf den Bundestagswahlkampf 2013
Institut für Publizistik, Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of mobilization
University of British Columbia, Vancouver
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Euro-Kritik, Wirtschaftspessimismus und Einwanderungsskepsis: Hintergründe des Beinah-Wahlerfolges der Alternative für Deutschland (AfD) bei der Bundestagswahl 2013
S. 94-112
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Activation of Fundamentals in German Campaigns
S. 217-237
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The 2013 German Federal Election
MZES, Mannheim
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Parteibindungen
S. 203-211
Baden-Baden
Nomos
Sascha Huber, Anne Schäfer
2014
Media, political talk and political learning during election campaigns: A study of moderating effects of cognitive style
Universidad de Salamanca
Sascha Huber
2014
Coalitions and Voting Behaviour in a differentiating Multi-Party-System
S. 65-87
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Do digital campaigns matter?
Washington, DC
Thorsten Faas, Kai Arzheimer, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2013
Koalitionen, Kandidaten, Kommunikation: Analysen zur Bundestagswahl 2009
Wiesbaden
Springer VS
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2013
Vereint, doch immer noch verschieden: ost- und westdeutsche Wähler bei der Bundestagswahl 2009 im Vergleich?
S. 360-379
Wiesbaden
Springer VS
Mona Krewel
2013
Der Bundestagswahlkampf 1961
S. 171-198
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Hoops
2013
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2013: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2013
S. 30
Mannheim
MZES
Julia Partheymüller, Anne Schäfer
2013
Das Informations­verhalten der Bürger im Bundestagswahl­kampf 2013
S. 574-588
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Antwerpen
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Degrees of Disagreement: Discussant Influence on Vote Choice in the German Multi-Party System
Chicago/Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Voter Mobilization at European Elections
University of Manchester, Manchester
Rüdiger Schmitt-Beck, Oana Lup
2013
Seeking the Soul of Democracy: A Review of Recent Research into Citizens’ Political Talk Culture
S. 513-538
Patrick Kraft, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Helfen politische Gespräche, "korrekt" zu wählen? Eine Analyse zur Bundestagswahl 2009
S. 117-138
Wiesbaden
Springer VS
Shaun Bevan, Mona Krewel
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Chicago, Illinois
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Calm in the Eye of the Storm: Parties and Voters Facing the 2013 German Federal Election
Harvard University, Cambridge/MA
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
The German Election Campaign in Times of Crisis
European University Institute, Florence
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
European Research into Media and Campaign Effects on Voting at National Elections: More Gaps than Substance, but the Substance Is Sound
Dublin
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Boston
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Eine "soziale Logik" der Demobilisierung: Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Wahlbeteiligung und -enthaltung bei der Bundestagswahl 2009
S. 496-513
Wiesbaden
Springer VS
Sascha Huber
2013
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
S. 173-197
Wiesbaden
Springer VS
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2013
Campaign activation in German elections: Evidence from 2005 and 2009
Chicago/Ill.
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Wählerkommunikation im Bundestagswahlkampf 2013
Landeszentrale für Politische Bildung, Mainz
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2012
Rethinking the Level of Analysis – A Call for Shifting the Perspective of Campaign Effects Research to Multi-Level Analysis
University of Sydney, Sydney
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas
2012
Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Parteipräferenzen: Zur 'sozialen Logik' des politischen Verhaltens bei der Bundestagswahl 2009
S. 465 - 488
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Rüdiger Schmitt-Beck, Patrick Kraft
2012
Political Information Flows and Consistent Voting: Political Conversations, Mass Media, Party Campaigns and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
Berlin
Julia Partheymüller, Mona Krewel
2012
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Candidate Evaluations and Voting Behaviour
Madrid
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Wählen in Deutschland
S. 552
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Sascha Huber
2012
Koalitionen und Wahlverhalten in Deutschland: Eine Analyse der Bundestagswahlen von 1961 bis 2009
Frankfurt a. M.
Julia Partheymüller
2012
Methodische Aspekte bei der Verknüpfung von Rolling-Cross-Section- und Medieninhaltsanalyse-Daten
Wien
Andreas M. Wüst
2012
Dauerhaft oder temporär? Zur Bedeutung des Migrationshintergrunds für Wahlbeteiligung und Parteiwahl bei der Bundestagswahl 2009
S. 157-178
Baden-Baden
Nomos
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2012
Short-term factors versus long-term values: Explaining the 2009 election results
S. 20–34
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Activation of fundamentals in German campaigns
Berlin
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
A “Social Logic” of Demobilization: The Influence of Political Discussants on Electoral Participation at the 2009 German Federal Election
S. 457-478
Sascha Huber
2012
Experimente im Vergleich: Spitzenkandidaten, politische Urteilsbildung und Wahlentscheidungen in präsidentiellen und parlamentarischen Systemen
S. 212-244
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Empirische Wahlforschung in Deutschland: Stand und Perspektiven zu Beginn des 21. Jahrhunderts
S. 2 -39
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2012
Why Voters Decide Late: A Simultaneous Test of Old and New Hypotheses at the 2005 and 2009 German Federal Elections
S. 299-316
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
From an idea to a submitted article
Mannheim
Mona Krewel, Shaun Bevan
2012
CAPing the GLES
Reims
Sascha Huber
2012
Strukturen des politischen Kontexts und die demokratische Kompetenz der Wähler: Experimentelle Studien zur Urteils- und Entscheidungsbildung
S. 432
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Comparing Effects of Political Communication
S. 400-409
New York/London
Routledge
Julia Partheymüller, Richard Johnston
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
Berlin
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
New Orleans, LA
Michael Bergmann, Julia Partheymüller
2012
Ignore, Weight, or Impute? How to Deal with Panel Attrition in Electoral Research
Barcelona
Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels
2011
Einleitung
S. 9-16
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller
2011
Statistische Verfahren zur Analyse von Wahlkampfdynamiken mit RCS-Daten
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Chicago/Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Political Participation - National Election Study
S. 1123-1137
Opladen/Farmington Hills
Budrich UniPress
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
The "Social Logic" of Demobilization: Political Discussant Influence on Turnout and Abstention at the 2009 German General Election
Reykjavik
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Parteibindungen
S. 155-164
Baden-Baden
Nomos
Thorsten Faas, Ansgar Wolsing, Sascha Huber
2011
Die überschätzte Gefahr: Beeinflussen (getwitterte) Umfrageergebnisse Wahlentscheidungen?
S. 177-191
Frankfurt/New York
Campus
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
Needs and Debates. The Moderating Impact of "Need to Evaluate" and "Need for Cognition" on Perceptions and Effects of Televised Debates
San Francisco, CA
Thorsten Faas, Julia Partheymüller
2011
Aber jetzt?! Politische Internetnutzung in den Bundestagswahlkämpfen 2005 und 2009
S. 119-135
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels
2011
Zwischen Langeweile und Extremen: Die Bundestagswahl 2009
S. 300
Baden-Baden
Nomos
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Fazit und Ausblick
S. 281-288
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Better late than never: campaign deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Chicago/Ill.
Jochen Mayerl, Thorsten Faas
2011
The Campaign Dynamics of Response Latencies: Evidence from Two Rolling Cross-Section Surveys
Chicago, Ill.
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2011
Sind TV-Duelle nur Show und damit nutzlos?
S. 99-114
Frankfurt/New York
Campus
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Seattle/WA
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
Geringe Polarisierung, unklare Mehrheiten und starke Personalisierung: Parteien und Wähler im Wahlkampf
S. 33-57
Baden-Baden
Nomos
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
S. 28-50
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2011
Koalitionen und strategisches Wählen
S. 247-264
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Spitzenkandidaten
S. 205-221
Baden-Baden
Nomos
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
'Miniature Campaigns' in Comparison: The German Televised Debates, 2002-09
S. 75-91
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Samuel Beuttler
2011
Partisan agreement and disagreement in voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Universität St. Gallen
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2009: die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2009
Mannheim
MZES
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Angebotsseite
S. 319-333
Münster
Lit Verlag
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2010
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Voting Decisions
Universität Frankfurt/ M
Thorsten Faas
2010
Das fast vergessene Phänomen. Hintergründe der Wahlbeteiligung bei der Bundestagswahl 2009
S. 69-86
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
‘Miniature Campaigns’ in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009
Washington, DC
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2010
Das TV-Duell 2009 - langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier
S. 147 - 166
München
Olzog
Jürgen Maier, Frank Brettschneider, Michaela Maier, Thorsten Faas
2010
One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in 2009 German National Election Campaign
Hamburg
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Massenkommunikation in der German Longitudinal Election Study (GLES)
Mainz
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
European TV environments and citizens' social trust: Evidence from multilevel analyses
S. 461–483
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
San Francisco, CA
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Dynamische Analyse von Wahlkampfprozessen. Rolling Cross-Section Survey
S. 32 - 44
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
London
Thorsten Faas
2010
Trends der Wahlkampf-Kommunikation 2009
Cadenabbia
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider, Franziska Jung
2010
How Unified is Germany´s Electorate? Testing Competing Explanations of Electoral Choice in Eastern and Western Germany
Washington, D.C.
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2010
Die deutsche Wahlforschung und die German Longitudinal Election Study (GLES)
S. 141-172
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2010
Short-Term Factors versus Long-Term Values: Testing Competing Explanations of Electoral Choice
Lawrence
Sascha Huber
2010
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Sascha Huber
2010
Kognition und Motivation bei der Wahrnehmung politischer Positionen. Eine experimentelle Untersuchung zur Rolle von Ideologiehinweisen
S. 145–168
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Mona Krewel
2010
Medien- und Kampagnenanalysen im Rahmen von Wahlstudien am Beispiel der German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Thorsten Faas
2010
The German Federal Election of 2009: Sprouting Coalitions, Drooping Social Democrats
S. 894–903
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
Essex
Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Mackenrodt
2010
Social networks and mass media as mobilizers and demobilizers: A study of turnout at a German local election
S. 392-404
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Politische Informationsquellen der Wähler bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Nachfrageseite
S. 309–318
Münster
Lit Verlag
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
Chicago, Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Die German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
Montreal
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2010
Coalition Preferences and Voting Behaviour at the 2009 German Federal Election
Washington D.C.
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
Der Wähler begegnet den Parteien: Direkte Kontakte mit der Kampagnenkommunikation der Parteien und ihr Einfluss auf das Wählerverhalten bei der Bundestagswahl 2009
S. 48-68
Wiesbaden
VS-Verlag
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 27. Januar 2008: Wiederkehr der "hessischen Verhältnisse"
S. 16-34
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
60 Jahre Empirische Wahlforschung in der BRD
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Einstellungsänderungen im Verlauf von Wahlkampagnen
Bergische Universität Wuppertal
Rüdiger Schmitt-Beck, Evelyn Bytzek, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2009
The German Longitudinal Election Study (GLES)
Chicago, IL
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 18. Januar 2009: der 'ewige Koch'
S. 358-370
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2009
Understanding the 2009 Election Outcome
Rice University Houston
Mona Krewel
2009
Die Medieninhaltsanalyse im Rahmen der "German Longitudinal Election Study" (GLES) zur Bundestagswahl 2009
Institut für Politikwissenschaft, Universität Innsbruck
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Better late than never: Campaign Deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Potsdam