Weitere Publikationen aus diesem Projekt
2013
Educational family background and the realisation of educational career intentions: participation of German upper secondary graduates in higher education over time
S. 189-202
2011
Soziale Netzwerke und Jobfindung von Hochschulabsolventen - Die Bedeutung des Netzwerktyps für monetäre Arbeitsmarkterträge und Ausbildungsadäquatheit
S. 228-245
2011
Is forcing them worth the effort? Benefits of mandatory internships for graduates from diverse family background at labour market entry
S. 969-987
2011
Explaining the class gap in training - the role of employment relations and job characteristics
S. 213-232
2010
Relative class position of young adults and their parents and the decision to get more education – a comparison of Sweden, Germany and the US
Amsterdam
2010
From higher education to work patterns of labor market entry in Germany and the US
S. 529-542
2010
Inequalities beyond access? Labour market conditions and social differences in students’ jobs
Dublin
2010
Inequalities beyond access? Labour market conditions and social differences in students´ jobs
Monte Verità, Ascona
2010
Soziale Selektivität beim Hochschulzugang - Veränderungen der Zugangssequenzen zur Hochschule im Kohortenvergleich
S. 285-312
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2010
Ways through higher education in three societies - A descriptive comparison of Germany, Sweden and the US
Dublin
2009
Mandatory internships and the provision of social, human and cultural capital for the transition from higher education to work (Poster Presentation)
Renmin University Peking
2009
Soziale Herkunft, Vorstellungen über den nachschulischen Werdegang und deren Realisierung
Hannover
2009
Gender difference in the influence of parental class on young adults participation in postsecondary education in the US
Nürnberg
2008
Soziale Selektivität beim Hochschulzugang - Veränderungen der Zugangswege zur Hochschule im Kohortenvergleich
Jena
2008
From higher education to work: Patterns of labor market entry in Germany and the US
Mannheim
MZES
2008
Social Origin and Discontinuities in Higher Education in Germany and the US
Stanford University, Palo Alto CA
2007
Social Selectivity of Track Mobility in Secondary Schools. A Comparison of Intra-secondary Transitions in Germany and the Netherlands
Mannheim
MZES
2006
Von der Schule in den Beruf: Individuelle Erfahrungen, Verlaufsmuster und Strukturen
S. 6-8
Bonn
Friedrich-Ebert-Stiftung
2006
Normalitätsvorstellungen und Abweichungen - eine Diskussion der vorangegangenen Beiträge
S. 67-69
Bonn
Friedrich-Ebert-Stiftung
2006
Zielgruppenerreichung und Teilnehmerstruktur des Jugendsofortprogramms JUMP
S. 16/2006
Nürnberg
Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung