Weitere Publikationen aus diesem Projekt
2014
Primary school recommendation and educational inequality: What effect does the bindingness of primary school recommendation have on the class-specific distribution of students on different school types in secondary education in Germany?
Université du Luxembourg, Luxembourg
2014
Real Girls Don’t Crunch Numbers, Do They? Gender Roles, Self-Evaluations and Mathematical Competences of Immigrant Girls in Germany
European University Institute, Florenz, Italien
2014
Of Preferences and Restrictions - Occupational Aspirations of Young Women with a Turkish Background
Leibnitz-Institut für Bildungsverläufe e.V. (LIfBi), Bamberg
2013
Die Bildungsbeteiligung ausländischer und deutscher Schüler/-innen in der Sekundarstufe in Nordrhein-Westfalen. Eine Längsschnittuntersuchung anhand von Aggregatdaten
S. 159-187
Weinheim und Basel
Beltz Juventa
2013
Mathe ist nichts für echte Mädchen - oder? Mathekompetenzen und Selbsteinschätzungen von Schülerinnen mit und Schülerinnen ohne Migrationshintergrund
Universität Rostock
2013
Söhne bevorzugt? Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Gymnasialbesuch türkischstämmiger Schülerinnen und Schüler
S. 49-72
2011
Favouring Sons over Daughters? Gender specific differences with regard to pupils with Turkish background attending a Gymnasium
Luxemburg