More publications of this project
2014
Real Girls Don’t Crunch Numbers, Do They? Gender Roles, Self-Evaluations and Mathematical Competences of Immigrant Girls in Germany
European University Institute, Florenz, Italien
2014
Of Preferences and Restrictions - Occupational Aspirations of Young Women with a Turkish Background
Leibnitz-Institut für Bildungsverläufe e.V. (LIfBi), Bamberg
2014
Primary school recommendation and educational inequality: What effect does the bindingness of primary school recommendation have on the class-specific distribution of students on different school types in secondary education in Germany?
Université du Luxembourg, Luxembourg
2013
Söhne bevorzugt? Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Gymnasialbesuch türkischstämmiger Schülerinnen und Schüler
S. 49-72
2013
Die Bildungsbeteiligung ausländischer und deutscher Schüler/-innen in der Sekundarstufe in Nordrhein-Westfalen. Eine Längsschnittuntersuchung anhand von Aggregatdaten
S. 159-187
Weinheim und Basel
Beltz Juventa
2013
Mathe ist nichts für echte Mädchen - oder? Mathekompetenzen und Selbsteinschätzungen von Schülerinnen mit und Schülerinnen ohne Migrationshintergrund
Universität Rostock
2012
How Satisfied are Migrants in Germany with their Income? The Role of Income Aspirations
Ca' Foscari University, Venice
2011
Favouring Sons over Daughters? Gender specific differences with regard to pupils with Turkish background attending a Gymnasium
Luxemburg