Search in publications
348 results
Conference Presentations
(2015):
Structural ethnic inequalities reconsidered: How important are social and cultural aspects of integration?
:
[
Conference on "(Persistent) Inequalities Reconsidered: Education and Social Mobility",
Ascona,
]
more
(2015):
Growing Up in Diverse Europe: Studying the Social, Cultural, and Structural Integration of Minority Youth with CILS4EU
:
[
CILS4EU 2015 Stockholm Conference,
Stockholm,
]
more
(2015):
Schlaglicht: „Der Übergang von der Primar- in die Sekundarstufe“
:
[
Buchvorstellung und Diskussion: Ethnische Ungleichheiten im Bildungsverlauf: Mechanismen, Befunde, Debatten,
Stiftung Mercator, Berlin,
]
more
(2015):
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Verschärft eine strikte(re) Selektivität nach den Leistungen wirklich (nur) die Bildungsungleichheiten? Ein Vergleich von Bayern und Hessen mit den Daten des BiKS-Projektes
:
[
Fachtagung "Chancen(un)gleichheit im Schulsystem: Selektivität und Nichtdiskriminierung",
WZB Berlin,
]
more
(2015):
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Führt die Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) zu einer Verschärfung der sozialen (und ethnischen) Bildungsungleichheit?
:
[
Forschungskolloquium Empirische Sozialforschung Sommersemester 2015,
Universität Konstanz,
]
more
(2015):
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Führt die Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) zu einer Verschärfung der sozialen (und ethnischen) Bildungsungleichheit?
:
[
ISS Oberseminar Sommersemester 2015,
Universität Köln,
]
more
(2015):
Institutional sorting and educational poverty: Is ability tracking really (nothing but) responsible for stronger social (and ethnic) educational inequalities? A comparison between Bavaria and Hesse in Germany
:
[
Conference "Rational Choice Sociology: Theory and Empirical Applications",
International University, San Servolo (Venice),
]
more
(2015):
Institutionelle Sortierung und Bildungsarmut: Führt die Differenzierung nach Leistung wirklich (nur) zu einer Verschärfung der sozialen (und ethnischen) Bildungsungleichheit?
:
[
Leopoldina-Sektionstreffen 2015 "Ökonomik und Empirische Sozialwissenschaften",
Mannheim,
]
more
(2015):
Social Networks and Polish-German Migration in Retrospective and Prospective View
:
[
The Ethnosurvey in Global Context Conference,
Nashville, TN,
]
more
(2015):
Wahrheit oder Lüge? Der Einfluss von sozialem Ausschluss auf die Erkennung von Lüge und Wahrheit
:
[
15. Tagung der Fachgruppe Sozialpsychologie (FGSP),
Potsdam,
]
more
(2015):
Symposium: Sozialer Ausschluss
:
[
15. Tagung der Fachgruppe Sozialpsychologie (FGSP),
Potsdam,
]
more
(2015):
Timing Diversity: The Time-Dependent Logic of Parliamentary Debate
:
[
9th ECPR General Conference,
Université de Montréal,
]
more
(2015):
Strategies and convictions: Determinants of parliamentary collaboration networks in two European parliaments
:
[
9th ECPR General Conference,
Université de Montréal,
]
more
(2015):
Personal Issue Emphases and Plenary Debates: Comparing Co-sponsorship of Bills and Legislative Speech
:
[
65th Political Studies Association Annual International Conference,
Sheffield,
]
more
(2015):
Truth or lie? Wann und warum sozialer Ausschluss die Beurteilung von Lüge und Wahrheit verbessert
:
[
Small Group Meeting on Threat and Morality,
Kassel,
]
more
(2015):
Moderatoren der unmittelbaren negativen Folgen von sozialem Ausschluss
:
[
Invited talk,
Universität Münster,
]
more
(2015):
Questionnaire Design: Experiences of the CILS4EU project
:
[
CILS-NOR international conference and workshop,
Oslo,
]
more
(2015):
Einfluss einer elterlichen Trennung auf die kognitiven und mathematischen Fähigkeiten von Kindern mit unterschiedlicher ethnischer Herkunft
:
[
EPSY 2015 - Entwicklung unter Risikolagen,
Frankfurt am Main,
]
more
(2015):
Do migrant children benefit from migrant teachers?
:
[
ECSR Conference 2015 - Cumulative Inequalities in the Life Course,
Tallinn University,
]
more
(2015):
Multi-level spatial voting: Vote switching in EP elections and European integration preferences
:
[
5th Annual General Conference of the European Political Science Association,
Vienna,
]
more
Reports
(2015):
Is Ability Tracking (Really) Responsible for Educational Inequalities in Achievement? A Comparison between the Country States Bavaria and Hesse in Germany
:
pp. 31.
Bonn,
Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
more
Journal Articles
(2015):
Leihstimmen im Bundestagswahljahr 2013
:
Journal of Political Psychology,
4,
1,
pp. 88-107.
more
(2015):
Do constituency candidates matter in German Federal Elections? The personal vote as an interactive process
:
Electoral Studies,
39,
September,
pp. 338-349.
more
(2015):
Under Which Conditions Do Parties Attract Voters’ Reactions to Issues? Party-Varying Issue Voting in German Elections 1987–2009
:
West European Politics,
38,
6,
pp. 1251-1273.
more
(2015):
Who chooses teaching under different labor market conditions? Evidence from West Germany, 1980-2009
:
Teaching and Teacher Education,
45,
pp. 137-148.
more