(2015):
Kommt es auf die Lehrkraft an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen.
206.
Aachen,
Shaker.
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Neugebauer, Martin
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Monographie
Book Chapter
Spinath, Birgit
(Eds.)
Neugebauer, Martin
(2014):
Sind Lehrerinnen für die »Bildungskrise« der Jungen verantwortlich?.
39-48.
Berlin,
Springer VS.
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Becker, Rolf,
Alexander Schulze
(Eds.)
Gerth, Maria,
Martin Neugebauer
(2013):
Weiblicher Schulkontext und Schulerfolg von Jungen.
431-455.
Wiesbaden,
Springer VS.
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Jackson, Michelle
(Eds.)
Neugebauer, Martin,
David Reimer,
Steffen Schindler,
Volker Stocké
(2013):
Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany.
56-88.
Stanford,
Stanford University Press.
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Hadjar, Andreas
(Eds.)
Neugebauer, Martin
(2011):
Werden Jungen von Lehrerinnen bei den Übergangsempfehlungen für das Gymnasium benachteiligt? Eine Analyse auf Basis der IGLU-Daten..
235-260.
Wiesbaden,
VS Verlag.
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Journal Article
Neugebauer, Martin,
Oliver Klein
(2016):
Profitieren Kinder mit Migrationshintergrund von pädagogischen Fachkräften mit Migrationshintergrund?.
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
68,
2,
259-283.
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Neugebauer, Martin
(2015):
Who chooses teaching under different labor market conditions? Evidence from West Germany, 1980-2009.
Teaching and Teacher Education,
45,
137-148.
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Neugebauer, Martin
(2015):
The Introduction of Bachelor Degrees and the Under-representation of Students from Low Social Origin in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Approach.
European Sociological Review,
31,
5,
591-602.
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Neugebauer, Martin
(2013):
Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium – und warum? Eine empirische Überprüfung der These von der Negativselektion in den Lehrerberuf.
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft,
16,
1,
157-184.
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Neugebauer, Martin,
Steffen Schindler
(2012):
Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany.
Acta Sociologica,
55,
1,
19-36.
More
Neugebauer, Martin,
Marcel Helbig,
Andreas Landmann
(2011):
Unmasking the myth of the same-sex teacher advantage.
European Sociological Review,
27,
5,
669-689.
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Neugebauer, Martin
(2010):
Bildungsungleichheit und Grundschulempfehlung beim Übergang auf das Gymnasium: Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte.
Zeitschrift für Soziologie,
39,
3,
202-214.
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Presentation
Klein, Oliver,
Martin Neugebauer,
Marita Jacob
(2017):
Migrant teachers in the classroom: A key to reduce ethnic disadvantages in school?.
[ECSR 2017 Conference "Institutions, Inequality and Social Dynamics", Bocconi University, Milano, ].
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Klein, Oliver,
Martin Neugebauer,
Marita Jacob
(2017):
Tragen Lehrkräfte mit Migrationshintergrund zur Reduktion ethnischer Bildungsnachteile bei?.
[5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Durch Bildung gesellschaftliche Herausforderungen meistern", Heidelberg, ].
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Klein, Oliver,
Martin Neugebauer
(2015):
Do migrant children benefit from migrant teachers?.
[ECSR Conference 2015 - Cumulative Inequalities in the Life Course, Tallinn University, ].
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Neugebauer, Martin
(2015):
More Diversion than Inclusion? Social Stratification in the Bologna System.
[ISA RC28 Annual Spring Conference, Tilburg, ].
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Neugebauer, Martin
(2015):
Welchen Einfluss hat die Bachelor-Master Struktur auf soziale Ungleichheiten in der Hochschule?.
[3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum, ].
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Neugebauer, Martin
(2014):
Der Lehrerarbeitsmarkt und die Wahl des Lehrerberufs im zeitlichen Wandel.
[2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt a. M., ].
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Neugebauer, Martin
(2014):
Kommt es auf den Lehrer an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen.
[Interdisziplinäres Forschungskolloquium "Brown Bag Bildung", Universität Heidelberg, ].
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Neugebauer, Martin
(2014):
Can Teacher's Gender Explain The Growing ‘Boy Crisis' In Educational Attainment?.
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Neugebauer, Martin
(2014):
The Bologna Degree Structure Reform and Social Inequalities in Higher Education: Evidence from Germany.
[22nd Annual Workshop of the European Research Network on Transitions In Youth, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, ].
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Neugebauer, Martin
(2013):
Reduzieren Bachelorstudiengänge die soziale Ungleichheit in den Hochschulen?.
[1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, ].
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Neugebauer, Martin
(2012):
The Bologna Process and Social Inequality in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Analysis.
[ECSR/EQUALSOC Conference: Economic change, Quality of life and Social cohesion, Stockholm, ].
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Neugebauer, Martin
(2012):
Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium – und warum?.
[BMBF-Tagung Bildungsforschung 2020, Berlin, ].
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Neugebauer, Martin
(2011):
Can the teacher’s gender explain the ‘boy crisis’ in educational attainment?.
[ECSR 20th Anniversary Conference: European Society or Societies? A 20-Year Perspective, University College Dublin, ].
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Neugebauer, Martin
(2011):
Wer entscheidet sich für das Lehramt? Eingangsmerkmale und Studienmotive von Lehramtsstudierenden im Vergleich.
[76. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Klagenfurt, ].
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Neugebauer, Martin
(2011):
Wer wird Lehrer und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden.
[HIS Forschungskolloquium, Hannover, ].
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Neugebauer, Martin
(2011):
Who enters the teaching pipeline? Entrance qualifications and determinants of choosing teaching as a field of study in Germany.
[Quantitative Special Interest Group Meeting, Department of Education, University of Oxford, Oxford, ].
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Neugebauer, Martin
(2011):
Wer wird Lehrer – und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden .
[75. Tagung der Sektion "Empirische Bildungsforschung" (AEPF und KBBB), Bamberg, ].
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Schindler, Steffen,
Martin Neugebauer,
David Reimer,
Volker Stocké
(2010):
Primary and Secondary Effects at the Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany. A Simulation Study with Counterfactuals.
[Joint ECSR/QMSS2/TransEurope Conference ‘Analysing Education, Family, Work and Welfare in Modern Societies: Methodological Approaches and Empirical Evidence’, Bamberg, ].
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Neugebauer, Martin
(2010):
Can the teacher's gender explain the 'boy crisis' in educational attainment?.
[EARLI JURE "Connecting Diverse Perspectives on Learning and Instruction: A Conference of Synergy", Frankfurt, ].
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Neugebauer, Martin,
David Reimer,
Steffen Schindler,
Volker Stocké
(2010):
How can we achieve a higher tertiary participation rate among students from low socioeconomic backgrounds?.
[Higher education and beyond - Inequalities regarding entrance to higher education and educational credentials, Monte Verità, Ascona, ].
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Neugebauer, Martin
(2010):
Can The Teacher's Gender Explain The 'Boy Crisis' in Educational Attainment?.
[Research Network EQUALSOC - Final Conference, Amsterdam, ].
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Neugebauer, Martin,
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(2010):
The German Case: Primary and Secondary Effects at the Transitions to Upper Secondary School and to Tertiary Education.
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Neugebauer, Martin
(2010):
Werden Jungen in der Schule tatsächlich von Lehrerinnen benachteiligt? Analysen auf Basis der IGLU Daten.
[Kolloquiumsvortrag am Institut für Erziehungswissenschaften, Universität Bern, Bern, ].
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Neugebauer, Martin
(2010):
Werden Jungen wirklich von Lehrerinnen benachteiligt?.
[Forschungskolloquium PHBern, Bern, ].
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Neugebauer, Martin
(2009):
Institutional Variation and Meritocracy: Primary and Secondary Origin Effects at the Transition to Upper Secondary School across German 'Länder'.
[Equalsoc & ECSR joint Summer School 2009, Trento, ].
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Neugebauer, Martin
(2009):
Relative Importance of Primary and Secondary Effects: The Transition to Upper Secondary School in Germany .
[ISA RC28 Summer Meeting "Mobility and Inequality: Intergenerational and Life Course Perspectives", Yale University, New Haven, ].
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Neugebauer, Martin,
Steffen Schindler
(2009):
The German case: primary and secondary effects at the transitions to upper secondary school and to tertiary education.
[EQUALSOC EDUC Primary and Secondary Effects Team Meeting, Tallinn, ].
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Neugebauer, Martin
(2009):
Primary and secondary effects: the transition to upper secondary school in Germany.
[EQUALSOC EDUC Research Team Meeting 'Problems of an Education-based Meritocracy, Oxford, ].
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MZES Working Paper
Neugebauer, Martin,
Marcel Helbig,
Andreas Landmann
(2010):
Can the Teacher’s Gender Explain the 'Boy Crisis' in Educational Attainment?.
133,
Mannheim,
MZES.
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