Search in publications
75 results
Journal Articles
(2011):
Cognitive and language skills of Turkish children in Germany: A comparison of the second and third generation and mixed generational groups
:
International Migration Review,
45,
2,
pp. 426-459.
more
(2011):
Social disparities in children's vocabulary in early childhood. Does preschool education help to close the gap?
:
British Journal of Sociology,
62,
1,
pp. 69-88.
more
(2010):
Wer profitiert mehr vom Kindergarten? Die Wirkung der Kindergartenbesuchsdauer und Ausstattungsqualität auf die Entwicklung des deutschen Wortschatzes bei deutschen und türkischen Kindern
:
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
62,
1,
pp. 139-163.
more
(2010):
Who profits most from early parental investments? The effects of activities inside and outside the family on German and Turkish children's language development
:
Child Indicators Research,
3,
1,
pp. 29-46.
more
(2010):
The transfer of cultural knowledge in the early childhood: social and ethnic disparities and the mediating role of familial activities
:
European Sociological Review,
26,
1,
pp. 17-29.
more
(2009):
Welche Kinder gehen früher in den Kindergarten? Ein Vergleich zwischen deutschen und türkischen Familien
:
Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation,
29,
4,
pp. 387-402.
more
(2009):
Immigrants' Emotional Identification with the Host Society: The Example of Turkish Parents' Naming Practices in Germany
:
Ethnicities,
9,
2,
pp. 200-225.
more
MZES Working Papers
(2010):
Bildungsaspirationen von Migranten: Determinanten und Umsetzung in Bildungsergebnisse
:
137,
Mannheim,
MZES
more
Book Chapters
Soeffner Hans-Georg
(Eds.)
(2010):
Die emotionale Identifikation von Migranten am Beispiel der Vornamensvergabe von türkischen Eltern
:
pp. - (CD-ROM).
Wiesbaden,
VS Verlag für Sozialwissenschaften
more
Reimer David
(Eds.)
(2010):
Frühe ethnische Bildungsungleichheit: Der Einfluss des Kindergartenbesuchs auf die deutsche Sprachfähigkeit und die allgemeine Entwicklung
:
pp. 49-79.
Wiesbaden,
VS Verlag für Sozialwissenschaften
more
Reimer David
(Eds.)
(2010):
Ethnische Unterschiede bei der Kindergartenselektion: Die Wahl von unterschiedlich stark segregierten Kindergärten in deutschen und türkischen Familien
:
pp. 17-47.
Wiesbaden,
VS Verlag für Sozialwissenschaften
more
(2010):
Etappen in der Bildungsbiographie. Wann und wie entsteht Ungleichheit?
:
pp. 7-15.
Wiesbaden,
VS Verlag für Sozialwissenschaften
more
Rehberg Karl-Siegbert
(Eds.)
(2008):
Ethnische Kompetenzunterschiede im Vorschulalter
:
pp. (auf CD: S. 5479-5488).
Frankfurt/Main,
Campus
more
Conference Presentations
(2010):
Wer profitiert mehr vom Kindergarten? Was macht der Migrationsstatus dabei aus? Eine soziologische Ananlyse
:
[
Fachtagung der Robert-Bosch-Stiftung und des Deutschen Instituts für Wirtschaftsforschung (DIW) "Frühkindliche Bildung und Betreuung heute - eine multidisziplinäre Herausforderung",
Berlin,
]
more
(2010):
Cognitive and Language Skills of Turkish Children in Germany. A Comparison of the Second and Third Generation and Mixed Generational Groups
:
[
Joint ECSR/QMSS2/TransEurope Conference ‘Analysing Education, Family, Work and Welfare in Modern Societies: Methodological Approaches and Empirical Evidence’,
Bamberg,
]
more
(2010):
How often do you play with your child? Parental investments at an early age and their influence on children’s language and cognitive development
:
[
XVII ISA World Congress of Sociology, RC 53: Session ‘Childhood Sociology on the Move’,
Gothenburg,
]
more
(2010):
Equal chances by the third generation? Cognitive and language skills of second and third generation children of Turkish origin in German
:
[
Research Network EQUALSOC - Final Conference,
Amsterdam,
]
more
(2009):
Wer profitiert mehr vom Kindergarten? Die Wirkung der Kindergartenbesuchsdauer und Ausstattungsqualität auf die Entwicklung des deutschen Wortschatzes bei deutschen und türkischen Kindern
:
[
Symposium "Längsschnittliche Bildungsforschung über den Lebenslauf" im Rahmen der Herbsttagung der Sektion Bildung und Erziehung der DGS,
Freiburg,
]
more
(2009):
Social disparities in children’s vocabulary in early childhood. Does preschool education help to close the gap?
:
[
EQUALSOC EDUC Research Group Conference,
Tallinn,
]
more
(2009):
Who profits most from early parental investments? The effects of activities inside and outside the family on German and Turkish children’s language Development
:
[
International Sociological Association Research Committee on Social Stratification and Mobility (RC 28), Spring Meeting,
Beijing,
]
more
(2009):
Bedingungen der Wahl vorschulischer Bildungseinrichtungen. Wie unterscheiden sich deutsche und türkische Familien bei der Kindergartenselektion?
:
[
5. Tagung der Sektion "Empirische Bildungsforschung", Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE),
Landau,
]
more
(2008):
Die emotionale Identifikation von Migranten am Beispiel der Vornamensvergabe von türkischen Eltern
:
[
34. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Soziologie: "Unsichere Zeiten. Herausforderungen gesellschaftlicher Transformationen", Sektion Migration und ethnische Minderheiten "50 Jahre Arbeitsmigration in Deutschland - Von der verdrängten zur 'nachholend,
Jena,
]
more
(2008):
The Transfer of Cultural Knowledge. Social and Ethnic Disparities at an Early Childhood Stage and the Mediating Role of Familial Activities
:
[
Cultural Capital and Educational Inequalities: Concepts, methods, strategies and new configurations,
Brno,
]
more
(2008):
The Transfer of Cultural Skills. Social and Ethnic Disparities at an Early Childhood Stage
:
[
ESF-LiU Conference 'The Transfer of Resources across Generations: Family, Income, Human Capital and Children’s Wellbeing',
Vadstena,
]
more
Dissertations
(2009):
The Acquisition of Cognitive, Language and Cultural Skills by Children of Immigrants in Early Childhood
:
Mannheim,
Universität Mannheim
more