Search in publications
41 results
Conference Presentations
(2017):
Migrant teachers in the classroom: A key to reduce ethnic disadvantages in school?
:
[
ECSR 2017 Conference "Institutions, Inequality and Social Dynamics",
Bocconi University, Milano,
]
more
(2017):
Tragen Lehrkräfte mit Migrationshintergrund zur Reduktion ethnischer Bildungsnachteile bei?
:
[
5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Durch Bildung gesellschaftliche Herausforderungen meistern",
Heidelberg,
]
more
(2015):
Do migrant children benefit from migrant teachers?
:
[
ECSR Conference 2015 - Cumulative Inequalities in the Life Course,
Tallinn University,
]
more
(2015):
More Diversion than Inclusion? Social Stratification in the Bologna System
:
[
ISA RC28 Annual Spring Conference,
Tilburg,
]
more
(2015):
Welchen Einfluss hat die Bachelor-Master Struktur auf soziale Ungleichheiten in der Hochschule?
:
[
3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),
Bochum,
]
more
(2014):
Can Teacher's Gender Explain The Growing ‘Boy Crisis' In Educational Attainment?
:
[
XVIII ISA World Congress of Sociology,
Yokohama,
]
more
(2014):
Der Lehrerarbeitsmarkt und die Wahl des Lehrerberufs im zeitlichen Wandel
:
[
2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),
Frankfurt a. M.,
]
more
(2014):
Kommt es auf den Lehrer an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen
:
[
Interdisziplinäres Forschungskolloquium "Brown Bag Bildung",
Universität Heidelberg,
]
more
(2014):
The Bologna Degree Structure Reform and Social Inequalities in Higher Education: Evidence from Germany
:
[
22nd Annual Workshop of the European Research Network on Transitions In Youth,
Universitat Pompeu Fabra, Barcelona,
]
more
(2013):
Reduzieren Bachelorstudiengänge die soziale Ungleichheit in den Hochschulen?
:
[
1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),
Kiel,
]
more
(2012):
The Bologna Process and Social Inequality in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Analysis
:
[
ECSR/EQUALSOC Conference: Economic change, Quality of life and Social cohesion,
Stockholm,
]
more
(2012):
Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium – und warum?
:
[
BMBF-Tagung Bildungsforschung 2020,
Berlin,
]
more
(2011):
Can the teacher’s gender explain the ‘boy crisis’ in educational attainment?
:
[
ECSR 20th Anniversary Conference: European Society or Societies? A 20-Year Perspective,
University College Dublin,
]
more
(2011):
Wer entscheidet sich für das Lehramt? Eingangsmerkmale und Studienmotive von Lehramtsstudierenden im Vergleich
:
[
76. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF),
Klagenfurt,
]
more
(2011):
Wer wird Lehrer und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden
:
[
HIS Forschungskolloquium,
Hannover,
]
more
(2011):
Who enters the teaching pipeline? Entrance qualifications and determinants of choosing teaching as a field of study in Germany
:
[
Quantitative Special Interest Group Meeting, Department of Education, University of Oxford,
Oxford,
]
more
Journal Articles
(2016):
Profitieren Kinder mit Migrationshintergrund von pädagogischen Fachkräften mit Migrationshintergrund?
:
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
68,
2,
pp. 259-283.
more
(2015):
Who chooses teaching under different labor market conditions? Evidence from West Germany, 1980-2009
:
Teaching and Teacher Education,
45,
pp. 137-148.
more
(2015):
The Introduction of Bachelor Degrees and the Under-representation of Students from Low Social Origin in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Approach
:
European Sociological Review,
31,
5,
pp. 591-602.
more
(2013):
Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium – und warum? Eine empirische Überprüfung der These von der Negativselektion in den Lehrerberuf
:
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft,
16,
1,
pp. 157-184.
more
(2012):
Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany
:
Acta Sociologica,
55,
1,
pp. 19-36.
more
Monographs
(2015):
Kommt es auf die Lehrkraft an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen
:
pp. 206.
Aachen,
Shaker
more
Book Chapters
Spinath Birgit
(Eds.)
(2014):
Sind Lehrerinnen für die »Bildungskrise« der Jungen verantwortlich?
:
pp. 39-48.
Berlin,
Springer VS
more
Becker Rolf,
Alexander Schulze
(Eds.)
(2013):
Weiblicher Schulkontext und Schulerfolg von Jungen
:
pp. 431-455.
Wiesbaden,
Springer VS
more
Jackson Michelle
(Eds.)
(2013):
Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany
:
pp. 56-88.
Stanford,
Stanford University Press
more