Logo Uni Mannheim

  • News
    • Events
    • Press Releases
    • Project News
    • Staff News
    • Media Coverage
    • Other News
    • Job Opportunities
  • The MZES
    • Mission and Structure
    • Annual Report
    • Scientific Advisory Board
    • Supervisory Board
    • Data and Methods Unit
    • Computer Department
    • MZES Library
    • Lorenz-von-Stein-Gesellschaft
    • Working at the MZES
    • MZES Intranet
  • Projects
      Social Inequality
      Citizens and Democracy
      Migration and Integration
      Communication and Digitalization
      Social Data and Methods
      Associated Projects
  • Publications
    • Monographs
    • Edited Books
    • Journal Articles
    • Book Chapters
    • MZES Working Papers
    • MZES Fokus
    • Other Publications
    • Conference Presentations
  • Data
  • People
    • Staff List
    • Project Directors
    • MZES Fellows
    • External Fellows
    • Honorary Fellows
    • Executive Board
  • Deutsch
  • Home
  • Contact
  • Privacy Policy

Search in publications

Search narrowed by:

Author: Neugebauer Martin
Remove all filters

41 results

Conference Presentations

Klein Oliver, Martin Neugebauer, Marita Jacob (2017): Migrant teachers in the classroom: A key to reduce ethnic disadvantages in school? : [ ECSR 2017 Conference "Institutions, Inequality and Social Dynamics", Bocconi University, Milano, ] more
Klein Oliver, Martin Neugebauer, Marita Jacob (2017): Tragen Lehrkräfte mit Migrationshintergrund zur Reduktion ethnischer Bildungsnachteile bei? : [ 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Durch Bildung gesellschaftliche Herausforderungen meistern", Heidelberg, ] more
Neugebauer Martin (2015): More Diversion than Inclusion? Social Stratification in the Bologna System : [ ISA RC28 Annual Spring Conference, Tilburg, ] more
Neugebauer Martin (2015): Welchen Einfluss hat die Bachelor-Master Struktur auf soziale Ungleichheiten in der Hochschule? : [ 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Bochum, ] more
Klein Oliver, Martin Neugebauer (2015): Do migrant children benefit from migrant teachers? : [ ECSR Conference 2015 - Cumulative Inequalities in the Life Course, Tallinn University, ] more
Neugebauer Martin (2014): Can Teacher's Gender Explain The Growing ‘Boy Crisis' In Educational Attainment? : [ XVIII ISA World Congress of Sociology, Yokohama, ] more
Neugebauer Martin (2014): Der Lehrerarbeitsmarkt und die Wahl des Lehrerberufs im zeitlichen Wandel : [ 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt a. M., ] more
Neugebauer Martin (2014): Kommt es auf den Lehrer an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen : [ Interdisziplinäres Forschungskolloquium "Brown Bag Bildung", Universität Heidelberg, ] more
Neugebauer Martin (2014): The Bologna Degree Structure Reform and Social Inequalities in Higher Education: Evidence from Germany : [ 22nd Annual Workshop of the European Research Network on Transitions In Youth, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, ] more
Neugebauer Martin (2013): Reduzieren Bachelorstudiengänge die soziale Ungleichheit in den Hochschulen? : [ 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, ] more
Neugebauer Martin (2012): The Bologna Process and Social Inequality in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Analysis : [ ECSR/EQUALSOC Conference: Economic change, Quality of life and Social cohesion, Stockholm, ] more
Neugebauer Martin (2012): Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium – und warum? : [ BMBF-Tagung Bildungsforschung 2020, Berlin, ] more
Neugebauer Martin (2011): Can the teacher’s gender explain the ‘boy crisis’ in educational attainment? : [ ECSR 20th Anniversary Conference: European Society or Societies? A 20-Year Perspective, University College Dublin, ] more
Neugebauer Martin (2011): Wer entscheidet sich für das Lehramt? Eingangsmerkmale und Studienmotive von Lehramtsstudierenden im Vergleich : [ 76. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Klagenfurt, ] more
Neugebauer Martin (2011): Wer wird Lehrer und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden : [ HIS Forschungskolloquium, Hannover, ] more
Neugebauer Martin (2011): Who enters the teaching pipeline? Entrance qualifications and determinants of choosing teaching as a field of study in Germany : [ Quantitative Special Interest Group Meeting, Department of Education, University of Oxford, Oxford, ] more

Journal Articles

Neugebauer Martin, Oliver Klein (2016): Profitieren Kinder mit Migrationshintergrund von pädagogischen Fachkräften mit Migrationshintergrund? : Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 68, 2, pp. 259-283. more
Neugebauer Martin (2015): The Introduction of Bachelor Degrees and the Under-representation of Students from Low Social Origin in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Approach : European Sociological Review, 31, 5, pp. 591-602. more
Neugebauer Martin (2015): Who chooses teaching under different labor market conditions? Evidence from West Germany, 1980-2009 : Teaching and Teacher Education, 45, pp. 137-148. more
Neugebauer Martin (2013): Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium – und warum? Eine empirische Überprüfung der These von der Negativselektion in den Lehrerberuf : Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 16, 1, pp. 157-184. more
Neugebauer Martin, Steffen Schindler (2012): Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany : Acta Sociologica, 55, 1, pp. 19-36. more

Monographs

Neugebauer Martin (2015): Kommt es auf die Lehrkraft an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen : pp. 206. Aachen, Shaker more

Book Chapters

Neugebauer Martin Spinath Birgit (Eds.) (2014): Sind Lehrerinnen für die »Bildungskrise« der Jungen verantwortlich? : pp. 39-48. Berlin, Springer VS more
Neugebauer Martin, David Reimer, Steffen Schindler, Volker Stocké Jackson Michelle (Eds.) (2013): Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany : pp. 56-88. Stanford, Stanford University Press more
Gerth Maria, Martin Neugebauer Becker Rolf, Alexander Schulze (Eds.) (2013): Weiblicher Schulkontext und Schulerfolg von Jungen : pp. 431-455. Wiesbaden, Springer VS more
  • 1
  • 2
  • »

Publication Type

  • Conference Presentations (3634)
  • Journal Articles (2440)
  • Book Chapters (1687)
  • Reports (347)
  • MZES Working Papers (263)
  • Monographs (245)
  • Edited Books (211)
  • Dissertations (179)
  • Web Articles (61)
  • Journal (13)

Publication year

  • Forthcoming (37)
  • 2025 (41)
  • 2024 (287)
  • 2023 (268)
  • 2022 (290)
  • 2021 (352)
  • 2020 (333)
  • 2019 (342)
  • 2018 (333)
  • 2017 (358)
  • 2016 (339)
  • 2015 (348)
  • 2014 (404)
  • 2013 (424)
  • 2012 (409)
  • 2011 (410)
  • 2010 (421)
  • 2009 (436)
  • 2008 (395)
  • 2007 (429)
  • 2006 (313)
  • 2005 (352)
  • 2004 (347)
  • 2003 (191)
  • 2002 (167)
  • 2001 (140)
  • 2000 (160)
  • 1999 (158)
  • 1998 (113)
  • 1997 (138)
  • 1996 (96)
  • 1995 (99)
  • 1994 (110)
  • 1993 (22)
  • 1992 (8)
  • 1991 (4)
  • 1990 (6)

Publication language

  • English (5106)
  • German (2485)
  • Other languages (63)
  • French (39)
  • Italian (22)
  • Russian (15)
  • (1)

Author

Visiting address

Mannheimer Zentrum für
Europäische Sozialforschung (MZES)
A5, 6 (Section A)
68159 Mannheim

Phone +49-621-181-2868
Fax +49-621-181-2866
mzes-direktorat@uni-mannheim.de


Postal address

Universität Mannheim, MZES
68131 Mannheim, Germany

News

  • Events
  • Press Releases
  • Project News
  • Staff News
  • Media Coverage
  • Other News
  • Job Opportunities

The MZES

  • Mission and Structure
  • Annual Report
  • Scientific Advisory Board
  • Supervisory Board
  • Data and Methods Unit
  • Computer Department
  • MZES Library
  • Lorenz-von-Stein-Gesellschaft
  • Working at the MZES
  • MZES Intranet

Projects

  • Social Inequality
  • Citizens and Democracy
  • Migration and Integration
  • Communication and Digitalization
  • Social Data and Methods
  • Associated Projects

Publications

  • Monographs
  • Edited Books
  • Journal Articles
  • Book Chapters
  • MZES Working Papers
  • MZES Fokus
  • Other Publications
  • Conference Presentations

People

  • Staff List
  • Project Directors
  • MZES Fellows
  • External Fellows
  • Honorary Fellows
  • Executive Board

Copyright 2025 / MZES Universität Mannheim / Webdesign by BAR PACIFICO/ Typo3 Programming by werkraumImpressum