Search in publications
19 results
Book Chapters
Wolf Christof
(Eds.)
(2003):
The CASMIN Educational Classification in International Comparative Research
:
pp. 196-221.
Amsterdam,
Kluwer Academic Plenum Publisher
more
Schwengel Hermann
(Eds.)
(1999):
Bildung und Berufschancen: Deutschland und Frankreich im Vergleich
:
pp. 64-67.
Pfaffenweiler,
Centaurus
more
Shavit Yossi
(Eds.)
(1998):
Education and labour-market entry in Germany
:
pp. 143-188.
Oxford,
Oxford University Press
more
Hradil Stefan,
Stefan Immerfall
(Eds.)
(1997):
Bildung in Europa
:
pp. 177-245.
Opladen,
Leske + Budrich
more
Journal Articles
(2002):
Expansion und Erträge tertiärer Bildung in Deutschland, Frankreich und im Vereinigten Königreich
:
Berliner Journal für Soziologie,
12,
1,
pp. 37-62.
more
(2000):
Die Konstruktion des Klassenschemas nach Erikson, Goldthorpe und Portocarero (EGP) am Beispiel nationaler Datenquellen aus Deutschland, Frankreich und Großbritannien
:
ZUMA-Nachrichten,
24,
46,
pp. 7-42.
more
(1999):
The Vocational Education and training System in England and Wales
:
International Journal of Sociology: special issue on 'Globalization and Changes in Vocational Training Systems in Developing and Advanced Industrialized Countries',
28,
4,
pp. 29-56.
more
(1999):
Does Education Matter? France and Germany in Comparative Perspective
:
European Sociological Review,
15,
1,
pp. 61-89.
more
(1999):
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary. Updating the CASMIN Educational Classification
:
ZUMA-Nachrichten,
44,
pp. 7-44.
more
(1998):
The Vocational Education and Training System in England and Wales
:
International Journal of Sociology,
28,
4,
pp. 29-56.
more
(1998):
France-Allemagne: Inégales avancées des femmes
:
Revue Française de Sociologie,
39,
2,
pp. 353-389.
more
Monographs
(2000):
Bildung, Ausbildung und Arbeitsmarktchancen in Deutschland. Eine Studie zum Wandel der Übergänge von der Schule in das Erwerbsleben
:
Opladen,
Leske+Budrich
more
Dissertations
(1999):
Bildung, Berufsausbildung und Arbeitsmarktchancen: Eine empirische Untersuchung zum Wandel der Übergänge von der Schule in das Erwerbsleben in Deutschland
:
Mannheim,
Universität Mannheim
more
MZES Working Papers
(1998):
France-Allemagne: Inégales avancées des femmes. Evolutions comparées de l'éducation et de l'activité des femmes de 1971 à 1991
:
26,
Mannheim,
MZES
more
(1997):
Educational Expansion and Returns to Education. A Comparative Study on Germany, France, the UK, and Hungary
:
23,
Mannheim,
MZES
more
(1997):
Does Education matter? France and Germany in Comparative Perspective
:
20,
Mannheim,
MZES
more
(1997):
Die Konstruktion eines international vergleichbaren Klassenschemas (EGP). Erwerbsstatistische Besonderheiten am Beispiel von Labour Force Surveys der Bundesrepublik Deutschland, Frankreichs, Großbritanniens und Ungarns
:
22,
Mannheim,
MZES
more
(1997):
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary: Updating the CASMIN Educational Classification
:
21,
Mannheim,
MZES
more
- 1