Search in publications
39 results
(2024):
Non-native Accents among School Beginners and Teacher Expectations for Future Student Achievements
:
Sociology of Education,
97,
1,
pp. 1-96.
more
(2020):
Self-fulfilling Prophecies in the Classroom: Teacher Expectations, Teacher Feedback and Student Achievement
:
Learning and Instruction,
6,
pp. (article no. 101296) e-only.
more
(2016):
Stereotype bei Lehrkräften? Eine Untersuchung systematisch verzerrter Lehrererwartungen
:
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
68,
1,
pp. 89-111.
more
(2016):
Der Übergang von der Primar- in die Sekundarstufe
:
pp. 517-542.
Wiesbaden,
Springer VS
more
Silbereisen Rainer K.,
Peter F. Titzmann
(Eds.)
(2014):
Achievement differences between immigrant and native fourth graders in Germany and Israel
:
pp. 191-209.
Farnham,
Ashgate
more
(2011):
The education of migrants and their children across the life course
:
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft,
Special,
14,
pp. 121-137.
more
Becker Rolf
(Eds.)
(2011):
Die strukturelle Assimilation der zweiten Migrantengeneration in Deutschland: Eine Zerlegung gegenwärtiger Trends
:
pp. 257-289.
Wiesbaden,
VS Verlag für Sozialwissenschaften
more
Matzner Michael
(Eds.)
(2011):
Migration und Schulerfolg: Zur Erklärung ungleicher Bildungsmuster
:
pp. 102-117.
Weinheim,
Beltz
more
(2010):
Bilingualism and educational achievement. Does L1 matter?
:
[
New Migrations, New Challenges: Trinity Immigration Initiative International Conference,
Dublin,
]
more
(2010):
Herkunftssprache als Ressource für den Schulerfolg? - Das Beispiel türkischer Grundschulkinder
:
Zeitschrift für Pädagogik; 55. Beiheft,
pp. 123-146.
more