Search in publications
41 results
(2017):
Migrant teachers in the classroom: A key to reduce ethnic disadvantages in school?
:
[
ECSR 2017 Conference "Institutions, Inequality and Social Dynamics",
Bocconi University, Milano,
]
more
(2017):
Tragen Lehrkräfte mit Migrationshintergrund zur Reduktion ethnischer Bildungsnachteile bei?
:
[
5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung "Durch Bildung gesellschaftliche Herausforderungen meistern",
Heidelberg,
]
more
(2016):
Profitieren Kinder mit Migrationshintergrund von pädagogischen Fachkräften mit Migrationshintergrund?
:
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
68,
2,
pp. 259-283.
more
(2015):
Kommt es auf die Lehrkraft an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen
:
pp. 206.
Aachen,
Shaker
more
(2015):
Do migrant children benefit from migrant teachers?
:
[
ECSR Conference 2015 - Cumulative Inequalities in the Life Course,
Tallinn University,
]
more
(2015):
Who chooses teaching under different labor market conditions? Evidence from West Germany, 1980-2009
:
Teaching and Teacher Education,
45,
pp. 137-148.
more
(2015):
The Introduction of Bachelor Degrees and the Under-representation of Students from Low Social Origin in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Approach
:
European Sociological Review,
31,
5,
pp. 591-602.
more
(2015):
More Diversion than Inclusion? Social Stratification in the Bologna System
:
[
ISA RC28 Annual Spring Conference,
Tilburg,
]
more
(2015):
Welchen Einfluss hat die Bachelor-Master Struktur auf soziale Ungleichheiten in der Hochschule?
:
[
3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF),
Bochum,
]
more
(2014):
Can Teacher's Gender Explain The Growing ‘Boy Crisis' In Educational Attainment?
:
[
XVIII ISA World Congress of Sociology,
Yokohama,
]
more