Search in publications
19 results
Zeitschriftenartikel
(2010):
Dynamische Analyse von Wahlkampfprozessen. Rolling Cross-Section Survey
:
Stadtforschung und Statistik,
2,
pp. 32 - 44.
more
(2010):
The German Federal Election of 2009: Sprouting Coalitions, Drooping Social Democrats
:
West European Politics,
33,
4,
pp. 894–903.
more
(2010):
Experimente in der Politikwissenschaft: Vom Mauerblümchen zum Mainstream
:
Politische Vierteljahresschrift,
51,
pp. 721–749.
more
Beiträge in Büchern
Arzheimer Kai,
Sigrid Roßteutscher
(Eds.)
(2010):
Michigan reloaded: Antwortlatenzzeiten als Moderatorvariablen in Modellen des Wahlverhaltens
:
pp. 259–276.
Wiesbaden,
VS
more
Grünewald Robert,
Ralf Güldenzopf,
Melanie Piepenschneider
(Eds.)
(2010):
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Angebotsseite
:
pp. 319-333.
Münster,
Lit Verlag
more
Grünewald Robert,
Ralf Güldenzopf,
Melanie Piepenschneider
(Eds.)
(2010):
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Nachfrageseite
:
pp. 309–318.
Münster,
Lit Verlag
more
Korte Karl-Rudolf
(Eds.)
(2010):
Das fast vergessene Phänomen. Hintergründe der Wahlbeteiligung bei der Bundestagswahl 2009
:
pp. 69-86.
Wiesbaden,
VS Verlag für Sozialwissenschaften
more
Oberreuter Heinrich
(Eds.)
(2010):
Das TV-Duell 2009 - langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier
:
pp. 147 - 166.
München,
Olzog
more
Arzheimer Kai,
Sigrid Roßteutscher
(Eds.)
(2010):
Mehrwertsteuer und Staatsverschuldung: Lassen sich die Einstellungen der Bevölkerung durch Framing verschieben?
:
pp. 123–143.
Wiesbaden,
VS Verlag für Sozialwissenschaften
more
Wolf Michael R.,
Laura Morales
(Eds.)
(2010):
Voters' political conversations during the 2005 German parliamentary election campaign
:
pp. 99 - 116.
London/New York,
Routledge
more
Konferenzpräsentationen
(2010):
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
:
[
33rd Annual Scientific Meeting of the International Society of Political Psychology (ISPP),
San Francisco, CA,
]
more
(2010):
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
:
[
68th Annual National Conference of the Midwest Political Science Association (MPSA),
Chicago, Ill.,
]
more
(2010):
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
:
[
36th Annual Conference of the International Association for the Study of German Politics (IASGP),
London,
]
more
(2010):
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
:
[
2010 Elections, Public Opinion and Parties (EPOP) Conference,
Essex,
]
more
(2010):
One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in 2009 German National Election Campaign
:
[
3rd European Communication Conference of the European Communication Research and Education Association (ECREA),
Hamburg,
]
more
(2010):
Trends der Wahlkampf-Kommunikation 2009
:
[
Jahrestagung der de'ge'pol - Deutsche Gesellschaft für Politikberatung,
Cadenabbia,
]
more
(2010):
‘Miniature Campaigns’ in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009
:
[
APSA 2010 Annual Meeting,
Washington, DC,
]
more
MZES Arbeitspapiere
(2010):
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2009: die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2009
:
134,
Mannheim,
MZES
more
Monographien
(2010):
Arbeitslosigkeit und Wählerverhalten: Direkte und indirekte Wirkungen auf Wahlbeteiligung und Parteipräferenzen in Ost- und Westdeutschland
:
Baden-Baden,
Nomos
more
- 1