Search in publications
7 results
Conference Presentations
(2011):
Can the teacher’s gender explain the ‘boy crisis’ in educational attainment?
:
[
ECSR 20th Anniversary Conference: European Society or Societies? A 20-Year Perspective,
University College Dublin,
]
more
(2011):
Wer entscheidet sich für das Lehramt? Eingangsmerkmale und Studienmotive von Lehramtsstudierenden im Vergleich
:
[
76. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF),
Klagenfurt,
]
more
(2011):
Wer wird Lehrer und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden
:
[
HIS Forschungskolloquium,
Hannover,
]
more
(2011):
Who enters the teaching pipeline? Entrance qualifications and determinants of choosing teaching as a field of study in Germany
:
[
Quantitative Special Interest Group Meeting, Department of Education, University of Oxford,
Oxford,
]
more
(2011):
Wer wird Lehrer – und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden
:
[
75. Tagung der Sektion "Empirische Bildungsforschung" (AEPF und KBBB),
Bamberg,
]
more
Journal Articles
(2011):
Unmasking the myth of the same-sex teacher advantage
:
European Sociological Review,
27,
5,
pp. 669-689.
more
Book Chapters
Hadjar Andreas
(Eds.)
(2011):
Werden Jungen von Lehrerinnen bei den Übergangsempfehlungen für das Gymnasium benachteiligt? Eine Analyse auf Basis der IGLU-Daten.
:
pp. 235-260.
Wiesbaden,
VS Verlag
more
- 1