More publications of this research area
2021
Personal Inhibition and Everyday Political Talk: Gender and Differences in the Reluctance to Talk About Politics
(virtual conference)
2020
Gender Gaps in Perceived Start-up Ease: Implications of Sex-based Labor Market Segregation for Entrepreneurship across 22 European Countries
S. 181-225
2019
Perceived economic self-sufficiency: a country- and generation-comparative approach
S. 510-531
2019
Why the recent success of radical right parties does not indicate a right shift in public opinion
Genève
2019
Eher anhaltende Polarisierung als vorübergehende Verstimmung: Die Flüchtlingskrise und die Bürgerurteile über die Große Koalition zwischen 2013 und 2017
S. 17-37
Wiesbaden
Springer VS
2019
Politische Kommunikation im Alltag der Bürger/innen Mannheims: Einblicke in das „Mannheimer Stadtgespräch“
Mannheim
2019
Politische Kommunikation im Alltag der Bürger/innen Mannheims. Einblicke in das „Mannheimer Stadtgespräch“
Mannheim
2019
Role of employment-related inequalities in young adults’ life satisfaction: A comparative study in five European welfare state regimes
S. 357-365
2019
Immigration and integration as ‘flash issues’: How the refugee crisis has altered electoral behavior in Europe
MZES, Mannheim
2019
Immigration and integration as ‘flash issues’: How the refugee crisis has altered electoral behavior in Europe
Belfast
2019
Assessing youth labour market services: Young people’s perceptions and evaluations of service delivery in Germany
S. 22-41
2019
Personally affected, politically disaffected? How experiences with public employment services impact young people's political efficacy
S. 958-973
2018
Twitter-Daten in der Wahlkampfforschung: Datensammlung, Aufarbeitung und Analysebeispiele
S. 255-293
Baden-Baden
Nomos
2018
How citizens (could) turn into an informed public: Explaining citizens’ attentiveness for European Parliamentary elections
S. 468-488
2018
Die Beurteilung von Parteien und Kanzlerkandidaten vor den Bundestagswahlen von 1961 bis 2013. Stabilität der Konfliktstruktur bei wechselnder Attraktivität der Parteien und Kanzlerkandidaten
S. 20-28
Mannheim
gesis Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften
2018
Die Politikpräferenzen der Wähler und die Wahrnehmung von Parteipositionen als Bedingungen für den Parteienwettbewerb um Wählerstimmen
S. 1-30
Wiesbaden
Springer VS
2018
Elektorale Responsivität als Kriterium zur Beurteilung des deutschen Bundestagswahlrechts
S. 199-219
2018
Refugees Welcome? The presence of refugees and the electoral success of the right-wing populist AfD in Germany
Vienna
2018
The Rise of Cultural Issues as an Opportunity for the Right? Insights from the 2015 Swiss Election
S. 381-399
2018
Citizens, Media and Politics in Challenging Times: Perspectives on the Deliberative Quality of Communication
MZES, Mannheim
2018
The POPC citizen: Political information in the fourth age of political communication
S. 199-207
New York, NY
Routledge
2018
The ‘Alternative für Deutschland’ in the Electorate: Between Single-Issue and Right-Wing Populist Party
S. 124-148
New York
Routledge
2018
Introduction: Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 1-11
New York
Routledge
2018
Das Internet als Quelle politischer Information im Kontext der Nutzung anderer Medien: Die Bundestagswahl 2017
Frankfurt am Main
2018
From the living room to the meeting hall: Does informal everyday talk empower citizens for public political discussions?
Chicago, IL
2018
Politische Gespräche und demokratische Politik. Die Alltagskommunikation der BürgerInnen Mannheims
Mannheim
2018
Effects of Election Campaigns: The Role of Citizens’ Interpersonal Communication
Università degli Studi di Milano
2018
Does everyday political communication in discussant networks empower citizens for discursive participation in the public sphere?
Utrecht
2018
What's in Yesterday's News: Media Bias and Voter Preferences at the 2009 and 2013 German Federal Elections
Berlin
2018
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2017: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2017
S. 42
Mannheim
MZES
2018
Do political discussion networks empower citizens for discursive participation in the public sphere?
Boston, MA
2018
Studying the ‘Conversations of Democracy’: Research Design and Data Collection
S. 68
Mannheim
MZES
2018
What’s in Yesterday’s News: Media Bias and Voter Preferences at the 2009 and 2013 German Federal Elections
Vancouver
2018
Context-Driven Attitude Formation: The Difference Between Supporting Free Trade in the Abstract and Supporting Specific Trade Agreements
S. 215-242
2018
How political are national identities? A comparison of the United States, the United Kingdom, and Germany in the 2010s
S. 1-9
2018
Entity and incremental theory of personality: Revisiting the validity of indicators
S. 21-25
2018
Who talks and who listens? Examining moderators of conversation effects on vote choice
MZES, Mannheim
2018
Solidarity or Antagonism? An Analysis of German News Media Reporting on Anti-Austerity Protests in Greece
S. 95-116
London
Routledge
2018
Political Participation in a Changing World: Conceptual and Empirical Challenges in the Study of Citizen Engagement
S. 130
New York
Routledge
2017
Sag, wie hältst Du’s mit Grün-Rot? Die grün-rote Landesregierung im Urteil der Wähler 2011 bis 2015
S. 361 - 381
Wiesbaden
Springer VS
2017
A Network Perspective on Mediated Europeanized Public Spheres: Assessing the Degree of Europeanized Media Coverage in Light of the 2014 European Parliament Election
S. 568–582
2017
Valence advantage and the electoral mean. Strategic positioning of German district candidates
Konstanz
2017
Valence advantage, close races and the electoral mean. Strategic positioning of German district candidates
Chicago, IL
2017
Die Beurteilung von Parteien und Kanzlerkandidaten seit 1961. Stabilität der Konfliktstruktur bei wechselnder Attraktivität der Parteien und Kanzlerkandidaten
Mannheim
2017
Electoral Returns to Political Experience. Theory and Evidence from a Regression Discontinuity Design
Milan
2017
Using panel fixed effects analysis to estimate the personal incumbency advantage without bias
Chicago, IL
2017
Patterns of Party Institutionalization and Intra-Party Preference Homogeneity in Established European Democracies
University of Duisburg-Essen
2017
Öffentliche Meinung zu Auslandseinsätzen der Bundeswehr: Zwischen Antimilitarismus und transatlantischer Orientierung
S. 262 S.
Wiesbaden
Springer VS
2017
Citizens’ Perceptions of Policy Objectives and Support for Military Action: Looking for Prudence in Germany
S. 1290-1314
2017
Issue-basierter Parteienwettbewerb bei der Bundestagswahl 2005. Wählerwahrnehmungen und Wählerentscheidung
S. 307-323
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2017
Agenda Setting Dynamics during the Campaign Period
S. 13-42
Oxford
Oxford University Press
2017
Election Campaigns and Voter Decision-Making in a Multi-Party System: The 2009 and 2013 German Federal Elections
S. 250
Baden-Baden
Nomos
2017
Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 193
Philadelphia, PA; Ilford
Routledge, Taylor & Francis
2017
Voters and Voting in Context: Multiple Contexts and the Heterogeneous German Electorate
S. 297
Oxford
Oxford University Press
2017
Just Like Leaves in the Wind? Exploring the Effect of the Interplay of Media Coverage and Personal Characteristics on Issue Salience
S. 43-70
Oxford
Oxford University Press
2017
When the world around you is changing: Investigating the Influence of Alienation and Indifference on Voter Turnout
S. 146-166
Oxford
Oxford University Press
2017
Ideological Voting in Context: the Case of Germany during the Merkel Era
S. 209-229
Oxford
Oxford University Press
2017
A Vicious Circle of Demobilization? Context Effects on Turnout at the 2009 and 2013 German Federal Election
S. 109-128
Oxford
Oxford University Press
2017
Always Late? Stability and Change in Individuals’ Time of Vote Decisions
S. 230-248
Oxford
Oxford University Press
2017
Die Bundestagswahl 2017: Kampagnendynamik und Hintergründe der Parteiwahl
Institut für Politikwissenschaft der Universität Bern
2017
Sneaking a peek at the 2017 German Federal Election (or is it the 2013 one?)
Universiteit van Amsterdam
2017
Die AfD nach der rechtspopulistischen Wende. Wählerunterstützung am Beispiel Baden-Württembergs
S. 273-303
2017
Political Systems and Electoral Behavior
Institute for Sociology and Social Psychology, University of Cologne
2017
(Re-)Claiming the Reichstag: Right-wing Populism at the 2017 German Federal Election
University of Kansas, Lawrence
2017
Die Bundestagswahl 2017: Parteipräferenzen und ihre Hintergründe - die Wahl der AfD
Universität Mannheim
2017
Wähler und Parteien bei der Bundestagswahl 2017: Eine Analyse des Entscheidungsverhaltens auf der Basis von Paneldaten der German Longitudinal Election Study
S. 627-656
2017
Avoiding vote loss by changing policy positions: The Fukushima disaster, party responses, and the German electorate
S. 424–436
2017
Voter Decision-Making from Election to Election: An Analysis of Voter Trajectories in Germany during the 2013-2017 Period
MZES, Mannheim
2017
On the psychological roots of populist voting: A discussion of Bakker, Rooduijn, and Schumacher (2016)
S. 26
2017
Digital Trace Data in the Study of Public Opinion: An Indicator of Attention Toward Politics Rather than Political Support
S. 336–356
2017
Foreign Core Postures and Intra-Individual Change in Attitudes toward the United States and Russia in the German Public
University of Nottingham
2017
National Identities and Boundaries of Solidarity. The Evolution of German Citizens’ Normative Conceptions of the Nation and Attitudes towards Immigration and the Refugee Crisis
University of Copenhagen
2017
Nationale Identität, die Bewertung politischer Akteure und die Flüchtlingskrise
Goethe-Universität, Frankfurt
2017
Does intergenerational mobility have political consequences? The impact of mobility experiences and expectations on normative attitudes toward the welfare state
University of Oslo
2017
Does intergenerational mobility have political consequences? Mobility experiences and expectations and attitudes toward the welfare state
University of Glasgow
2017
The Empiricist’s Challenge: Asking Meaningful Questions in Political Science in the Age of Big Data
S. 97-109
2017
Civil Society in Times of Crisis: Understanding Collective Action Dynamics in Digitally-Enabled Volunteer Networks
S. 248–265
2017
Jacks-(and Jills)-of-all-trades: On whether, how and why gender influences firm innovativeness
S. 498-518
2017
Personally Affected, Politically Disaffected? How Experiences with Public Services Impact Young People’s Political Efficacy
University of Glasgow
2017
Demokratie lernen? Politische Bildung aus Sicht der empirischen Kulturforschung
S. 103-117
Wiesbaden
Springer VS
2017
Conducive contexts: The impact of collective and individual social capital on democratic citizenship
S. 23 - 42
2017
Der migrationsspezifische Einfluss auf parlamentarisches Handeln: Ein Hypothesentest auf der Grundlage von Redebeiträgen der Abgeordneten des Deutschen Bundestags 1996–2013
S. 205-233
2017
When Too Much Democracy Kills Participation: Election Frequency and Voter Turnout in Canada and Germany
Toronto
2017
Self-determination in political engagement: a motivational perspective on why citizens do (not) engage with politics
Chicago, IL
2016
Media and campaign effects on vote choice at national elections in Europe: A review of a multilingual research landscape
S. 129-172
2016
Die Politikpräferenzen der Wähler und die Wahrnehmung von Parteipositionen als Bedingungen für den Parteienwettbewerb um Wählerstimmen
S. 30
Mannheim
MZES
2016
Valenzvorteile und Medianwählerorientierung als Bedingung für den Gewinn von Direktmandaten bei deutschen Bundestagswahlen
Ruprecht-Karls-Universität, Heidelberg
2016
Die Politikpräferenzen der Wähler und die Wahrnehmung von Parteipositionen als Bedingungen für den Parteienwettbewerb um Wählerstimmen
Landau
2016
Old Friends in Troubled Waters: Policy Principles, Elites, and U.S.-German Relations at the Citizen Level After the Cold War
S. 294
Baden-Baden
Nomos
2016
Alternative Messverfahren rechtspopulistischen Wählens im Vergleich: Empirische Erkenntnisse aus Deutschland und Österreich
S. 447-470
Wiesbaden
Springer VS
2016
Bürgerbeteiligung und Direkte Demokratie in Baden-Württemberg
Staatsministerium, Stuttgart
2016
Hätten Direktkandidaten der AfD über die 5 %-Hürde verholfen? Eine Untersuchung des Kontaminationseffekts im Mischwahlsystem
S. 205-222
Wiesbaden
Springer VS
2016
Does Facebook increase political participation? Evidence from a field experiment
S. 1465-1486
2016
Many faces of chauvinism? Citizens’ sense of national superiority in a comparative perspective
Brussels
2016
Sind Bundestagswahlen noch Hauptwahlen? Die Wahlkampfexposition im Zeitraum von 2009 bis 2014
S. 177–204
Wiesbaden
Springer VS
2016
From Seeing the Writing on the Wall, to Getting Together for a Bowl: Direct and Compensating Effects of Facebook Use on Offline Associational Membership
S. 222-238
2016
Stimulating citizenship or expanding entertainment? The effect of Facebook on adolescent participation
S. 817-836
2016
Political information for closed minds: Effects of the need for cognitive closure on political interest and news consumption
Fukuoka, Japan
2016
"You are Fired": How Voters Come to Believe that Party Systems are Incompetent
Philadelphia, PA
2016
Unfähig! Wählerwahrnehmungen von Parteieninkompetenz und ihre Hintergründe
Universität Kaiserslautern
2016
Dynamiken der Wahlkampfberichterstattung: Eine longitudinale Analyse der deutschen TV-Berichterstattung 2005 bis 2013
S. 105-122
2016
Struggling up the hill: Short-term effects of parties' contacting, political news and everyday talks on turnout
S. 227-240
2016
Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Ohio State University, Columbus, OH
2016
Die German Longitudinal Election Study (GLES): Die deutsche nationale Wahlstudie zu den Bundestagswahlen 2009, 2013 und 2017
S. 2-7
2016
General Election Campaigns in Europe: Reflections on Their ‘Manifest’ and ‘Latent’ Functions
Università degli Studi di Milano, Milan
2016
Political Discussions and Vote Choice in Germany and Spain: Testing the Two-Stage Theory of Discussant Influence in Multiparty Systems
Monterrey
2016
Turning Offliners into Onliners: Mode-Wechsel in den Zwischenerhebungen des GLES Langfristpanels 2014 & 2015
DIW Berlin
2016
It's not always the campaign – Explaining inter-election switching in Germany, 2009–2013
S. 109–119
2016
Wahlen und Wähler: Analysen aus Anlass der Bundestagswahl 2013
S. XIII, 515
Wiesbaden
Springer VS
2016
Wirkungen von Einstellungen zur europäischen Schulden- und Währungskrise auf das Wahlverhalten bei der Bundestagswahl 2013
S. 135-160
Wiesbaden
Springer VS
2016
Die Bundestagswahl 2013 – eine Zäsur im Wahlverhalten und Parteiensystem?
S. 3-19
Wiesbaden
Springer VS
2016
The mediation of politics through Twitter: An analysis of messages posted during the campaign for the German federal election 2013
S. 50-68
2016
Every Crisis is a Digital Opportunity: The Aganaktismenoi Movement’s Use of Social Media and the Emergence of Networked Solidarity in Greece
S. 184 - 197
New York
Routledge
2015
Changing motivations, time of the voting decision, and short-term volatility - The dynamics of voter heterogeneity
S. 28-40
2015
Centripetal and centrifugal incentives in the German mixed-member electoral system
Chicago
2015
On the Relationship Between Strategic Cultures and Support for European Defence: A Comment on Irondelle, Mérand and Foucault
S. 848–859
2015
Außen- und Sicherheitspolitik aus Sicht der Bürger: Theoretische Perspektiven und ein Überblick über den Forschungsstand
S. 39-65
Wiesbaden
Springer VS
2015
Democratic Responsiveness in the Stuttgart21 Process: Arbitration, Referendum and a Dialogue
S. 143-161
Hamburg
EU-LAC Foundation
2015
Gegen den Bahnhof = für grün-rot? Eine Analyse des Abstimmungsverhaltens beim Volksentscheid zu Stuttgart 21 in Baden-Württemberg 2011
Heinrich-Heine-Universität, Düsseldorf
2015
Der Einfluss des Geschlechts auf Kandidatenbeurteilungen: Eine experimentelle Studie zu Kontexteffekten und individuellen Faktoren in Deutschland
S. 333-359
Baden-Baden
Nomos Verlagsgesellschaft
2015
The Impact of Online versus Offline Campaign Information on Citizens’ Knowledge, Attitudes and Political Behaviour: Comparing the German Federal Elections of 2005 and 2009
S. 507-524
2015
Bring the state (information) in: Campaign dynamics in the run-up to a German referendum
S. 226-237
2015
Haben die Demoskopen die FDP aus dem Bundestag vertrieben? Ergebnisse einer experimentellen Studie
S. 692-705
2015
Mehr als ökonomisches Kalkül? Zu den Bestimmungsfaktoren von auf die Eurokrise bezogenen Performanzbewertungen und Policy-Präferenzen
S. 139-164
Baden-Baden
Nomos
2015
Sozialkapital zwischen Stabilität und Wandel: Zum Einfluss von Wirtschaftskrisen und Konjunkturpolitik auf politisches und soziales Vertrauen
Bonn
Friedrich-Ebert Stiftung
2015
What Comes First, Character Traits or Political Assessments? An Experimental Study
S. 38-60
Oxford
Oxford University Press
2015
Der Absturz der FDP - Die Rolle von Parteibewertung und Koalitionsüberlegungen bei den Bundestagswahlen 2009 und 2013
S. 43-64
2015
The activation of fundamentals during election campaigns: What are the mechanisms?
University of Milan
2015
A Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Australian National University, Canberra
2015
Die Rolling Cross-Section Wahlkampfstudie im Rahmen der German Longitudinal Election Study (GLES)
Technische Universität Chemnitz, Chemnitz
2015
Agenda-Cutting in der Geheimdienst-Affäre: Eine Ursache für den Abstieg der Grünen im Bundestagswahlkampf 2013?
Universität Duisburg-Essen, Duisburg
2015
Die Wahlkampfmobilisierung bei den Bundestagswahlen 2005-2013
Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
2015
Is digitally networked participation a form of political participation?
S. 189-205
London, New York
Routledge
2015
Mehr als ein Thema für Spezialisten? Der Afghanistaneinsatz der Bundeswehr und das Wahlverhalten bei der Bundestagswahl 2009
S. 123-146
Wiesbaden
Springer VS
2015
Eine Bedrohung für die Partnerschaft? Bedrohungswahrnehmungen und Länderimages im deutsch-amerikanischen Verhältnis
S. 263-291
Wiesbaden
Springer VS
2015
Differential Learning in Communication Networks: Interpersonal Communication Moderating Influences of News Media Usage on Political Knowledge
S. 509-543
2015
Bundestagswahlkämpfe in der TV-Berichterstattung – 2005 bis 2013
Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung
2015
German Federal Election Campaigns in TV News Coverage – 2005 to 2013. Insights from the GLES media content analyses
Düsseldorf
2015
What changes and what stays the same? Tracking changes in the nature and the relevance of political discussion for individual turnout across the election cycle
Chicago
2015
Pressemitteilungen von Parteien als Ergänzung zu Medieninhaltsanalysen und Wählerumfragen
Universität Wien
2015
Data Bases and Statistical Systems: Political Behavior and Elections
S. 824-829
Oxford
Elsevier
2015
Late deciders and campaign effects in a comparative perspective: The cases of Germany and Italy in 2013
Université de Montréal
2015
Sicherheitspolitik und Streitkräfte im Urteil der Bürger: Theorien, Methoden, Befunde
S. 350
Wiesbaden
Springer VS
2015
Grundhaltungen zur Außen- und Sicherheitspolitik in Deutschland
S. 69-96
Wiesbaden
Springer VS
2015
Heterogeneous campaign effects in the German multi-party system? An empirical test of consideration set models
S. 43
Montréal
Université de Montréal
2015
The diffusion of news on Twitter: Political talk about the NSA-spying scandal during the campaign for the German federal election 2013
San Francisco
2015
Exploring the Effects of Removing ‘Too Fast’ Responses and Respondents from Web Surveys
S. 471-503
2015
Vote switching in two consecutive national election campaigns: Evidence from the 2009-to-2013 GLES campaign panel survey
Université de Montréal
Université de Montréal
2015
Determinanten der Bevölkerungseinstellungen zum Afghanistaneinsatz: Prädispositionen, Erfolgswahrnehmungen und die moderierende Wirkung individueller Mediennutzung
S. 97-121
Wiesbaden
Springer VS
2015
A Modern Tragedy? Institutional Causes and Democratic Consequences of the Greek Crisis
S. 63-79
2015
Tweeting Alone? An Analysis of Bridging and Bonding Social Capital in Online Networks
S. 708-738
2015
Cross-Country Gender Gaps in Perceived Start-Up Ease: Second-Order Effects of Labor Market Segregation
Wellesley, MA
2014
Merkels Triumph und der Albtraum der FDP: Das Ergebnis der Bundestagswahl 2013
S. 101-118
Baden-Baden
Nomos
2014
Langfrist-Panels der German Longitudinal Election Study (GLES). Methodik und Durchführung der Erhebungen im Jahr 2012 und zur Bundestagswahl 2013
S. 40
Köln
GESIS
2014
Direktkandidaten und die Wahlerfolge ihrer Partei im deutschen Zweistimmensystem: Das Beispiel der Bundestagswahl 2013 in Stuttgart
S. 775-795
2014
Politik – gefällt mir?! Soziale Online-Netzwerke als neue Quelle politischer Information
S. 247-261
Wiesbaden
Springer
2014
Losers' Consent in Direct Democracy? Stability and Change in Citizens' Attitude Towards a Referendum in Germany
Chicago, IL
2014
European Youth Labour Markets during the Economic Crisis: Describing and explaining cross-country differences
University of Glasgow
2014
Coalitions and Voting Behaviour in a differentiating Multi-Party-System
S. 65-87
Oxford
Oxford University Press
2014
Einführung in die Wahlforschung und Rückblick auf den Bundestagswahlkampf 2013
Institut für Publizistik, Johannes Gutenberg-Universität Mainz
2014
Die Dynamik von Mobilisierung und Meinungswandel im Wahlkampf
S. 73 – 87
Baden-Baden
Nomos
2014
Vote Choice and Consideration Sets in a Multi-party Setting: Comparing different Measures of Consideration Sets
University of Glasgow
2014
Do campaigns matter for individual vote choice? Studying campaign effects at the German federal election 2013
Edinburgh
2014
Veggie-Day, Stinkefinger und Pädophilie-Debatte: Zum Einfluss von Wahlkampfereignissen auf individuelle Wahlabsichten
Wissenschaftszentrum Berlin
2014
Candidate Voting on the Rise? Attitudinal Stability and Change During an Election Campaign
Montréal
2014
Zwischen Fragmentierung und Konzentration : Die Bundestagswahl 2013
S. 381
Baden-Baden
Nomos
2014
Fazit und Ausblick: Langeweile und Extreme, Fragmentierung und Konzentration
S. 355-364
Baden-Baden
Nomos
2014
Volatility on the Rise? Attitudinal Stability, Attitudinal Change, and Voter Volatility
S. 287-307
Oxford
Oxford University Press
2014
Political Information Flows and Constistent Voting: Personal Conversations, Mass Media, Party Campaigns, and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
S. 193-216
Oxford
Oxford University Press
2014
Wie informieren sich die Bürger über die Politik ihrer Stadt?
S. 51-80
Wiesbaden
Springer VS
2014
The 2013 German Federal Election Campaign and Its Effects
International Communication Association (ICA) and Università degli Studi di Milano
2014
Mehr als ökonomisches Kalkül? Zu den Bestimmungsfaktoren von auf die Euro-Krise bezogenen Performanzbewertungen und Policy-Präferenzen
HWK Delmenhorst
2014
Disappointed Democrats or Empowered Citizens: Examining the Effects of Social Policy on Political Equality
Mannheim
2014
Schlussbetrachtung: Städtisches Engagement und Demokratie
S. 153-168
Wiesbaden
Springer VS
2014
Demokratie in der Großstadt: Ergebnisse des ersten Mannheimer Demokratie Audit
S. 204
Wiesbaden
Springer VS
2014
Unterwertige Beschäftigung beim Wiedereinstieg in den deutschen Arbeitsmarkt – Langfristige Trends und Folgen
Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
2014
Candidate Evaluation and Voting Behavior: Opinion Formation during an Election Campaign
Berlin
2013
Jenseits der Volksabstimmung: Einstellungen zu "Stuttgart 21" und zur Demokratie in Baden-Württemberg, 2010-2012
S. 299-315
Wiesbaden
Springer VS
2013
Capturing Campaign Dynamics 2.0: A Rolling Panel Study in the Run-Up to the Baden-Wuerttemberg State Election 2011
Chicago, Il.
2013
Im Südwesten nichts Neues? Von wegen! Zwei Jahre Baden-Württemberg im Lichte von Bevölkerungsumfragen
S. 22-35
Berlin
Heinrich-Böll-Stiftung
2013
Der Volksentscheid zu Stuttgart 21 im Partizipationskontext: Hintergründe und Strukturen
Fernuniversität, Hagen
2013
State Elections in Light of Fukushima and the Affective-Intelligence Model: The German Case of Baden-Württemberg
Chicago, IL
2013
Dynamik und Hintergründe des Informationsverhaltens der Bürgerinnen und Bürger im Vorfeld des Volksentscheids zu Stuttgart 21
S. 105-123
Baden-Baden
Nomos
2013
Welche Beteiligung will "das Volk"? Zustimmung und Konfliktpotentiale
Heinrich-Böll-Stiftung, Hannover
2013
Alles eine Frage des Blickwinkels? Framing-Effekte und Bevölkerungsurteile über einen möglichen Bundeswehreinsatz in Libyen
S. 5-34
2013
Differentiated Measurement of Political Knowledge in Web Surveys: Evidence from two online experiments
Ljubljana
2012
Die Vermessung der Dynamik: Eine rollierende Panelstudie im Vorfeld der baden-württembergischen Lantagswahl 2011
S. 157-183
2012
Mehr Demokratie = Weniger Gleichheit?
Landeszentrale für politische Bildung Rheinland-Pfalz, Mainz
2011
Wie viel Beteiligung wollen wir wirklich? Empirische Daten zum Demokratieverständnis in Deutschland
Landau