Weitere Publikationen aus diesem Projekt
2014
Gender differences in the influence of parental class on young adults’ participation in postsecondary education in the US
S. 182-199
2013
Der Einfluss der Bildungsherkunft auf den Berufseinstieg und die ersten Erwerbsjahre von Universitätsabsolventen
S. 8-37
2013
Bleibt’s dabei? Soziale Ungleichheiten in der Studienabsicht und ihrer Realisierung nach einer beruflichen Ausbildung
S. 307-322
Münster
Waxmann Verlag
2012
More education - smaller returns? Education to work transitions with and without vocational eucation
Stockholm
2012
You snooze, you lose? Returns to interrupted college education in the U.S.
Charlottesville, VA
2012
Blurring Boundaries Between School and Work in the U.S. - New Dimensions of Educational Inequality?
Chinese University of Hong Kong
2011
Is forcing them worth the effort? Benefits of mandatory internships for graduates from diverse family background at labour market entry
S. 969-987
2011
Ungleichheiten nach der Immatrikulation. Arbeitsmarktbedingungen und die soziale Differenzierung studentischer Erwerbstätigkeit
Mainz
2011
Inequalities beyond access? Labour market conditions and social differences in students’ jobs
Las Vegas, Nevada
2011
Explaining the class gap in training - the role of employment relations and job characteristics
S. 213-232
2011
Ways to and through higher education – describing social differences in higher education patterns in Germany, Sweden and the US
Tirana
2011
Soziale Netzwerke und Jobfindung von Hochschulabsolventen - Die Bedeutung des Netzwerktyps für monetäre Arbeitsmarkterträge und Ausbildungsadäquatheit
S. 228-245
2010
Ungleichheit über den Zugang hinaus. Arbeitsmarktbedingungen und die soziale Differenzierung studentischer Erwerbstätigkeit
Konstanz