Weitere Publikationen aus diesem Projekt
2016
Weshalb gibt es so wenige Arbeiterkinder in Deutschlands Universitäten?
S. 345-386
Wiesbaden
Springer VS
2013
Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany
S. 56-88
Stanford
Stanford University Press
2013
Bildungsungleichheit und Gerechtigkeit - Gesellschaftliche Herausforderungen
S. 27-51
Bern
Haupt
2012
Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany
S. 19-36
2012
(In-)Equity in Education – Sources and Challenges for Policy
University of Applied Labour Studies, Mannheim
2012
Bildungsungleichheiten, soziale Gerechtigkeit und gesellschaftliche Herausforderungen
Bern
2012
Bildungsdisparitäten nach sozialer Herkunft und Geschlecht im Wandel - Deutschland im internationalen Vergleich
S. 346-373
Wiesbaden
Springer VS
2011
Bildungsexpansion und soziale Ungleichheit: Zunahme, Abnahme oder Persistenz ungleicher Chancenverhältnisse - eine Frage der Perspektive?
S. 458-477
2011
Differentiation in higher education and its consequences for social inequality: introduction to a special issue
S. 223-227
2011
Werden Jungen von Lehrerinnen bei den Übergangsempfehlungen für das Gymnasium benachteiligt? Eine Analyse auf Basis der IGLU-Daten.
S. 235-260
Wiesbaden
VS Verlag
2011
Hochschulbildung und soziale Ungleichheit
S. 289-327
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2011
Is forcing them worth the effort? Benefits of mandatory internships for graduates from diverse family background at labour market entry
S. 969-987
2011
Nonpersistent Inequality in Educational Attainment. Evidence form Eight European Countries
S. 455-468
Boulder, Colorado
Westview Press
2011
Soziale Netzwerke und Jobfindung von Hochschulabsolventen - Die Bedeutung des Netzwerktyps für monetäre Arbeitsmarkterträge und Ausbildungsadäquatheit
S. 228-245
2011
Gender inequalities in higher education: extent, development and mechanisms of gender differences in enrolment and field of study choice
S. 179-198
2011
Explaining the class gap in training - the role of employment relations and job characteristics
S. 213-232
2011
Geschlechtsspezifische Unterschiede beim Übergang ins Studium
S. 99-122
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2011
Mechanisms of social inequality development: Primary and secondary effects in the transition to tertiary education between 1976 and 2005
2011
Higher education and non-pecuniary returns in Germany: tracing the mechanisms behind field of study effects at the start of the career
S. 253-270
2010
Warum ist der Berufseinstieg von Geistes- und Sozialwissenschaftlern problematisch? Ein Erklärungsversuch von Studienfacheffekten beim Erwerbseintritt
Hannover
2010
Long term-trends in educational inequality in Europe: class inequalities and gender differences
S. 31-48
2010
How can we achieve a higher tertiary participation rate among students from low socioeconomic backgrounds?
Monte Verità, Ascona
2010
The development of primary and secondary effects in the transition to tertiary education in Germany 1976-2005
Dublin
2010
Mechanisms for the Effect of Field of Study on the Transition from Higher Education to Work
Mannheim
MZES
2010
Bildungsungleichheit und Grundschulempfehlung beim Übergang auf das Gymnasium: Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte
S. 202-214
2010
Werden Jungen in der Schule tatsächlich von Lehrerinnen benachteiligt? Analysen auf Basis der IGLU Daten
Bern
2010
Assessing the cumulative impact of primary and secondary effects on the way from elementary to tertiary education. A simulation study for Germany
S. 2010/2
2010
Primäre und sekundäre Effekte der sozialen Herkunft beim Übergang in die Hochschulbildung
S. 623-653
2010
Soziale Ungleichheit und differenzierte Ausbildungsentscheidungen beim Übergang zur Hochschule
S. 251-283
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2010
Educational Expansion and its Consequences for Vertical and Horizontal Inequalities in Access to Higher Education in West Germany
S. 415-430
2010
Primary and Secondary Effects at the Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany. A Simulation Study with Counterfactuals
Bamberg
2010
Soziale Disparitäten in der Sekundarstufe und ihre langfristige Entwicklung
S. 47-73
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2010
Change in gender and class inequality in educational attainment. Why do women outperform men?
Utrecht
2009
Der Wandel in der Bildungsungleichheit nach Herkunft und Geschlecht
Frankfurt, Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
2009
Educational inequality in international comparions - how data aggregation produces artefacts
Paris
2009
Hochschulbildung und soziale Ungleichheit
S. 281-320
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2009
Der Mehrwert des Nationalen Bildungspanels für Wissenschaft und Praxis
Bamberg, University of Bamberg
2009
Mechanisms for the Effect of Field of Study on the Transition from Higher Education to Work: a Test of the Training Costs Model
Trento
2009
Wage effects of education: the impact of educational expansion in Germany
S. 261-270
Bern
Haupt
2009
Highly educated but in the wrong field? Educational specialisation and labour market risks of men and women in Spain and Germany
S. 723–746
2009
Mechanisms for the Effect of Field of Study on the Transition from Higher Education to Work: a Test of the Training Costs Model
Dijon
2009
Educational expansion and effects on the transition to higher education: Has the effect of social background characteristics declined or just moved to the next stage?
S. 97-110
Bern
Haupt
2009
Nonpersistent inequality in educational attainment: evidence from eight European countries
S. 1475-1521
2009
Persistent inequality in educational attainment?
Bamberg, Institute for Longitudinal Educational Research at Bamberg University
2009
Expansion, Differenzierung und Ungleichheit der Tertiärbildung im internationalen Vergleich
Zurich
2009
The role of social capital in the labor market entry process of graduates from higher education
Renmin University Peking
2009
Measuring educational qualifications and their returns on labor markets
Abu Dhabi, New York University Abu Dhabi Campus
2009
Relative Importance of Primary and Secondary Effects: The Transition to Upper Secondary School in Germany
Yale University, New Haven
2008
Education and Social Stratification in Europe: Theoretical aspects, methodological approaches and empirical evidence
University of Trento
2008
Primäre und sekundäre Effekte beim Übergang zur Hochschule. Eine Analyse mit den HIS-Studienberechtigtenpanels 1983, 1990, 1994 & 1999
Hannover
2008
The Relation of Educational Expansion and Social Selectivities in Secondary and Tertiary Education in Germany
Stanford
2008
Schein oder Sein: Bildungsdisparitäten in der europäischen Statistik. Eine Illustration am Beispiel Deutschlands
S. 511-543
2008
Ad-Hoc Gruppe 22: Hochschule im Wandel: Konsequenzen für die soziale Ungleichheit beim Bildungserwerb
Jena
2008
Labor Market Effects of Field of Study in Comparative Perspective: An Analysis of 22 European Countries
S. 233-256
2008
Primary and Secondary Effects in Class Differentials: The Transition to Tertiary Education in Germany.
Berlin
2008
Education and Social Stratification in Europe: Theoretical aspects, methodological approaches and empirical evidence
University of Trento
2008
Herkunftsspezifische Ungleichheiten im Bildungssystem. Die Entwicklung herkunftsspezifischer Unterschiede beim Erwerb der Hochschulreife und dem Übergang ins Studium zwischen 1976 und 2002.
Hamburg
2008
The Social Consequences of the Bologna Reforms: Developments in Inequality in Access to Tertiary Education in Germany
Aarhus
2008
Ablenkung oder Inklusion? Soziale Ungleichheit bei der Wahl differenzierter postsekundärer Ausbildungsalternativen
Jena
2008
Entleert sich die Mitte wirklich? Einige Überlegungen zur Milanovic-These über die internationale Einkommensungleichheit
S. 71-96
Frankfurt am Main
Campus
2008
Education research in international comparison: Inequality among students in European countries
University of Konstanz
2008
Patterns of Social Inequalities in Access to Higher Education in France and Germany
S. 347-368
2008
Primäre und sekundäre Effekte beim Hochschulzugang: Die Bedeutung von Noten und Klassenherkunft von 1983 bis 1999
Hamburg
2007
Objective vs. perceived returns to education: Changing labour market conditions and postsecondary educational decisions in Germany
Brno
2007
Empirie und Fakten zur Chancengerechtigkeit. Wo sind in Deutschland Begabungen und weshalb werden sie nicht genutzt?
Berlin: Bertelsmann-Repräsentanz
2007
Educational Inequality in Europe and it‘s Change in the 20th century
Korean Institute of Heath and Social Affairs, Seoul
2007
Primary and Secondary Effects in Class Differentials: The Transition to Tertiary Education in Germany
Dijon
2007
Corso di laurea, ritorni dell´istruzione e riproduzione sociale: un confronto tra Germania, Austria, Italia e Spagna
Mailand
2007
Le motivazioni di studio nella scuola di massa: motivazioni e interessi all’investimento in istruzione
S. 81-112
Bologna
Il Mulino
2007
Why disadvantages from class based educational inequality tend to accumulate over the life course
University of Lausanne
2007
Class and Political Preferences in Europe: A Multilevel Analysis of Trends Over Time
S. 373-392
2007
Objective vs. perceived returns to education: Changing labour market conditions and postsecondary educational decisions in Germany
Bern
2007
Field of study and social inequality in access to higher education in France and Germany
Amsterdam
2007
Long term trends in educational inequality: Class inequality and gender
Ascona, Monte Verità Conference Center
2007
Gender Differentiation in Higher Education: Educational Specialization and Labour Market Risks in Spain and Germany
Mannheim
MZES
2007
Così vicini, così lontani: i percorsi di adattamento delle tradizioni buddhiste alla religiosità italiana in Soka Gakkai e Sukyo Mahikari
S. 124-146
Firenze
Società Editrice Fiorentina
2006
Tracing the gender wage gap: Income differences between male and female university graduates in Germany
S. 235-253
2006
Ein steiniger Weg? Herkunftsbedingte Ungleichheiten beim Zugang zum und Dropout aus dem Hochschulsystem in Deutschland
München
2006
Bildungsforschung und pädagogische Soziologie
S. 21-39
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2006
Studienabbruch als Ausdruck sozialer Selektivität. Effekte sozialer Herkunft und der Geschlechterrollen im deutschen Hochschulsystem.
Hannover
2005
Social Inequality in Educational Attainment: Mechanisms and Trends in comparative Perspective
Max Planck Institute for Human Development, Berlin
2005
Change and change management in German higher education
Bonn, Rheinische Friedrich-Wilhelms-University
2005
Education and Training across the Life Course
Schloss Marbach Conference Centre, Marbach am Bodensee
2005
The impact of social origin on the transition to tertiary education in West Germany 1983 and 1999
Mannheim
MZES
2005
Die Messung sozioökonomischer Merkmale in amtlichen und sozialwissenschaftlichen Erhebungen im europäischen Vergleich
Hannover
2005
Vertical vs. Horizontal Gender Inequality in Higher Education: A German-Spanish Comparison
Stockholm
2005
Wandel in der Bildungsungleichheit? Deutschland im internationalen Vergleich
Mannheim/Ludwigshafen
2005
Tracing the gender wage gap: Income differences between male and female university graduates in Germany
Oslo
2005
Education and Training across the Life Course
Schloss Marbach Conference Centre
Jacobs Foundation
2004
Persistent Inequality? A Descriptive Reassessment of the Evidence for European Countries
Granada
2004
No more sociology for upper class children? The impact of social origin on the transition to tertiary education and on field of study in West Germany 1983 and 1999
Stockholm
2004
Weshalb gibt es so wenige Arbeiterkinder in Deutschlands Universitäten?
S. 311-352
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
2004
Der Einfluss der sozialen Herkunft auf die Ausbildungsentscheidungen von Studienberechtigten
Hannover
2004
Der Einfluss der sozialen Herkunft auf die Ausbildungsentscheidung von Studienberechtigten
München
2003
Returns to Tertiary Education in Germany and the UK: Effects of Fields of Study and Gender
Mannheim
MZES