Weitere Publikationen aus diesem Projekt

Walter Müller
2005
Educacíon y mercado laboral: ¿Están relacionados?
S. 257-276
Madrid
CIS (Centro de Investigaciones Sociológicas)
Stefan Seidendorf
2005
Europäisierung nationaler Identitätsdiskurse? - Ein Vergleich französischer und deutscher Printmedien 1952 und 2000
Mannheim
Universität Mannheim
Walter Müller
2005
Education and Youth Integration into European Labour Markets
S. 461-485
Anna Kim, Karin Kurz
2004
Empirische Analyse prekärer Beschäftigung anhand der amtlichen Statistik
S. 76-106
Wiesbaden
Statistisches Bundesamt
Stefani Scherer
2004
Erwerbseintritt und Berufsverlauf. Westdeutschland, Italien und Großbritannien im Vergleich
S. 224
Frankfurt a. M.
Peter Lang
Andreas Dür
2004
Protecting Exporters: Discrimination and Transatlantic Trade Liberalization, 1932-2003
Florence
European University Institute
Stefani Scherer, Irena Kogan
2004
Erwerbseintritt in Europa
S. 133-154
Walter Müller, Markus Gangl
2003
The transition from school to work: a European perspective
S. 1-19
Oxford
Oxford University Press
Walter Müller, Reinhard Pollak
2003
Bei der Bildung fängt es an
S. 11
Markus Gangl, Walter Müller, David Raffe
2003
Conclusions: explaining cross-national differences in school-to-work transitions
S. 277-305
Oxford
Oxford University Press
Hildegard Brauns, Stefani Scherer, Susanne Steinmann
2003
The CASMIN Educational Classification in International Comparative Research
S. 196-221
Amsterdam
Kluwer Academic Plenum Publisher
Markus Gangl
2003
Methodological appendix: using the European labour force survey for transition research
S. 306-314
Oxford
Oxford University Press
Anna Kim, Ki-Wan Kim
2003
Returns to Tertiary Education in Germany and the UK: Effects of Fields of Study and Gender
Mannheim
MZES
Walter Müller, Markus Gangl
2003
Preface
S. v-vii
Oxford
Oxford University Press
Walter Müller, Maarten Wolbers
2003
Educational attainment in the European Union: recent trends in qualification patterns
S. 23-62
Oxford
Oxford University Press
Anna Kim, Karin Kurz
2003
Prekäre Beschäftigung im Vereinigten Königreich und Deutschland. Welche Rolle spielen unterschiedliche institutionelle Kontexte?
S. 167-197
Frankfurt
Campus
Markus Gangl
2003
Explaining change in early career outcomes: labour market conditions, educational expansion, and youth cohort sizes
S. 251-276
Oxford
Oxford University Press
Walter Müller
2003
Rezension zu John H. Goldthorpe: Social mobility and class structure in Modern Britain
S. 109-111
Wiesbaden
Westdeutscher Verlag
Walter Müller, Markus Gangl
2003
Transitions from Education to Work in Europe: the Integration of Youth into EU Labour Markets
Oxford
Oxford University Press
Markus Gangl
2003
The structure of labour market entry in Europe: a typological analysis
S. 107-128
Oxford
Oxford University Press
Walter Müller, Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
2002
Expansion und Erträge tertiärer Bildung in Deutschland, Frankreich und im Vereinigten Königreich
S. 37-62
Dirk De Bièvre
2002
The WTO and Domestic Coalitions: The Effects of Negotiations and Enforcement in the EU
Fiesole
European University Institute
Walter Müller
2002
Vortrag: Expansion and Returns to Tertiary Education in Germany, France and the UK
New York
Markus Gangl
2002
Changing labour markets and early career outcomes: labour market entry in Europe over the past decade
S. 67-90
Walter Müller
2002
Zur Zukunft der Berufsbildung: Das deutsche Modell im europäischen Vergleich
S. 49-68
Opladen
Leske und Budrich
Walter Müller, Markus Gangl, Stefani Scherer
2002
Übergangsstrukturen zwischen Bildung und Beschäftigung
S. 39-64
Weinheim
Juventa
Frank Kalter
2002
Bedingungen und Prozesse der strukturellen Assimilation von Migranten.
Mannheim
Universität Mannheim
Walter Müller
2001
"Mobility, Social" (Stichwort)
S. 9918-9924
Amsterdam
Elsevier
Marcus Butz
2001
Lohnt sich Bildung noch? Ein Vergleich der bildungsspezifischen Nettoeinkommen 1982 und 1995
S. 95-117
Opladen
Leske + Budrich
Markus Gangl
2001
European Patterns of Labour Market Entry: A Dichotomy of Occupationalized versus Non-occupationalized Systems?
S. 471-494
Emer Smyth, Markus Gangl, David Raffe, Damian F. Hannan, Selina McCoy, Walter Müller, Maarten Wolbers
2001
A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe (CATEWE): Final Report to the European Commission (DG12)
Dublin
Anna Kim, Karin Kurz
2001
Precarious Employment, Education and Gender: A comparison of Germany and the United Kingdom
Mannheim
MZES
Walter Müller
2001
Zum Verhältnis von Bildung und Beruf in Deutschland. Entkopplung oder zunehmende Struktur?
S. 29-63
Opladen
Leske + Budrich
Walter Müller, Wolfgang Karle
2001
Social Selection in Educational Systems in Europe
S. 717-749
London
Routledge
Walter Müller
2001
Education and labour market outcomes: commonality or divergence?
S. 287-308
Heidelberg
Springer
Stefani Scherer
2001
Early Career Patterns: A Comparison between Great Britain and West Germany
S. 119-144
Susanne Steinmann
2000
Bildung, Ausbildung und Arbeitsmarktchancen in Deutschland. Eine Studie zum Wandel der Übergänge von der Schule in das Erwerbsleben
Opladen
Leske+Budrich
Walter Müller
2000
Bildungsexpansion und Bildungsfolgen im Systemvergleich
S. 65-87
Wiesbaden
Westdeutscher Verlag
Yossi Shavit, Walter Müller
2000
Vocational secondary education. Where diversion and where safety net?
S. 29-50
Markus Gangl
2000
Education and Labour Market Entry across Europe : The Impact of Institutional Arrangements in Training Systems and Labour Markets
Mannheim
MZES
Markus Gangl
2000
European Perspectives on Labour Market Entry: A Matter of Occupationalised versus Flexible Arrangements in Labour Markets?
S. 417-452
Oslo
NOVA
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann, Dietmar Haun
2000
Die Konstruktion des Klassenschemas nach Erikson, Goldthorpe und Portocarero (EGP) am Beispiel nationaler Datenquellen aus Deutschland, Frankreich und Großbritannien
S. 7-42
Yossi Shavit, Walter Müller
2000
Vocational Secondary Education, Tracking and Social Stratification
S. 437-452
New York
Kluwer Academic/Plenum Publishers
Stefani Scherer
2000
Assetti istituzionali e differenze di genere nell'accesso al mercato del lavoro: un confronto internazionale
S. 75-84
Walter Müller, Maarten Wolbers
2000
Educational attainment of young people in the European Union: cross-country variation of trends over time
S. 263-302
Oslo
NOVA
Markus Gangl
2000
European Perspectives on Labour Market Entry : A Matter of Institutional Linkages between Training Systems and Labour Markets?
Mannheim
MZES
Walter Müller
2000
Bildung in Europa. Zwischen Tradition und Innovation
S. S. 34-41
Markus Gangl
2000
Changing Labour Markets and Early Career Outcomes : Labour Market Entry in Europe over the Past Decade
Mannheim
MZES
Hildegard Brauns
1999
Individual Labor Market Outcomes and the Impact of Institutions: Assessing the Micro-Macro Link in Comparative Perspective between Germany, France and the United Kingdom
Berlin
Damian F. Hannan
1999
CATEWE - A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe : A Conceptual Framework / Demographic and Economic Changes
Dublin
The Economic and Social Research Institute
Walter Müller
1999
Zum Wandel in der Bildungslandschaft Europas
S. 337-356
Markus Gangl, Hildegard Brauns
1999
The Educational Stratification of Labour Market Entry: An Analysis of Structure and Trends across the European Union
Mannheim, Maastricht, Marseille
Hildegard Brauns
1999
Vocational Education in Germany and France
S. 57-98
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1999
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary. Updating the CASMIN Educational Classification
S. 7-44
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1999
Les inégalités ethniques dans le système scolaire allemand
S. 77-101
Markus Gangl, Walter Müller
1999
A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe based on the European Community Labour Force Survey: An Introduction
Mannheim, Maastricht, Marseille
CATEWE Research Network (Hrsg.)
Walter Müller
1999
Institutional context and labor market outcomes of education in Germany
S. 82-116
Warschau
Wydawn. Uniw. Warszawskiego
Hermann Schmitt
1999
Der Einfluss politischer Sachfragen auf die Wahlentscheidung und die Effektivität politischer Repräsentation
Berlin
Freie Universität
Walter Müller, Maarten Wolbers
1999
Educational attainment of young people in the European Union: cross-country variation of trends over time
Mannheim, Maastricht, Marseille
Hildegard Brauns, Markus Gangl, Stefani Scherer
1999
Education and Unemployment: Patterns of Labour Market Entry in France, the United Kingdom and Germany
Mannheim
MZES
Markus Gangl
1999
European Perspectives on Labour Market Entry: A Matter of Occupationalised versus Flexible Arrangements in Labour Markets?
Mannheim, Maastricht, Marseille
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann, Annick Kieffer, Catherine Marry
1999
Does Education Matter? France and Germany in Comparative Perspective
S. 61-89
Damian F. Hannan
1999
CATEWE: A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe : Country Reports: France, Germany, Ireland, the Netherlands, Scotland, Portugal
Dublin
The Economic and Social Research Institute
Hildegard Brauns
1999
Soziale Herkunft und Bildungserfolg in Frankreich
S. 197-218
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1999
Bildung und Berufschancen: Deutschland und Frankreich im Vergleich
S. 64-67
Pfaffenweiler
Centaurus
Susanne Steinmann
1999
The Vocational Education and training System in England and Wales
S. 29-56
Walter Müller, Hildegard Brauns, Thomas Couppié, Markus Gangl, Michèle Mansuy, Riccardo Welters, Maarten Wolbers
1999
A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe Based on the European Community Labour Force Survey
Mannheim, Maastricht, Marseille
Thomas Bräuninger
1999
Die Wahl von Entscheidungsregeln. Theorie und Empirie internationaler Institutionenpolitik am Beispiel der Meeresbodenbehörde
Mannheim
Universität Mannheim
Stefani Scherer
1999
Early Career Patterns. A Comparison of Great Britain and West Germany
Mannheim
MZES
Markus Gangl, Walter Müller
1999
Transition Research Using the European Community Labour Force Survey: Current Prospects and Recommendations for Further Developments
Mannheim, Maastricht, Marseille
CATEWE Research Network (Hrsg.)
Walter Müller, Yossi Shavit
1998
The Institutional Embeddedness of the Stratification Process: a Comparative Study of Qualifications and Occupations in Thirteen Countries
S. 1-48
Oxford
Oxford University Press
Walter Müller, Markus Gangl
1998
The transition from education to work in Germany. A review of current research
Dublin
CATEWE Research Network (Hrsg.)
Susanne Steinmann
1998
The Vocational Education and Training System in England and Wales
S. 29-56
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1998
Ethnic Inequalities in the German School System
S. 115-154
New York/Oxford
Berghahn Books
Catherine Marry, Annick Kieffer, Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1998
France-Allemagne: Inégales avancées des femmes. Evolutions comparées de l'éducation et de l'activité des femmes de 1971 à 1991
Mannheim
MZES
Catherine Marry, Annick Kieffer, Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1998
France-Allemagne: Inégales avancées des femmes
S. 353-389
Yossi Shavit, Walter Müller
1998
From School to Work. A Comparative Study of Educational Qualifications and Occupational Destinations
Oxford
Clarendon Press
Walter Müller, Yossi Shavit
1998
Bildung und Beruf im institutionellen Kontext. Eine vergleichende Studie in 13 Ländern
S. 501-533
Markus Gangl, Damian F. Hannan, David Raffe
1998
CATEWE - A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe
S. 11-15
Walter Müller, Susanne Steinmann, Renate Ell
1998
Education and labour-market entry in Germany
S. 143-188
Oxford
Oxford University Press
Walter Müller
1998
Erwartete und unerwartete Folgen der Bildungsexpansion
S. 81-112
Hildegard Brauns, Dietmar Haun, Susanne Steinmann
1997
Die Konstruktion eines international vergleichbaren Klassenschemas (EGP). Erwerbsstatistische Besonderheiten am Beispiel von Labour Force Surveys der Bundesrepublik Deutschland, Frankreichs, Großbritanniens und Ungarns
Mannheim
MZES
Walter Müller
1997
Ungleichheitsstrukturen im vereinten Deutschland
S. 13-44
Opladen
Leske + Budrich
Hildegard Brauns, Walter Müller, Susanne Steinmann
1997
Educational Expansion and Returns to Education. A Comparative Study on Germany, France, the UK, and Hungary
Mannheim
MZES
Walter Müller, Yossi Shavit
1997
The institutional embeddedness of the stratification process: a comparative study of qualifications and occupations in 13 countries
S. 239-287
Marseille
Centre d'études et de recherches sur les qualifica
Hildegard Brauns
1997
Zur Vereinbarkeit von Chancengleichheit und Eliteformation im Bildungswesen - das Beispiel Frankreichs
S. 13-47
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann
1997
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary: Updating the CASMIN Educational Classification
Mannheim
MZES
Hildegard Brauns, Susanne Steinmann, Annick Kieffer, Catherine Marry
1997
Does Education matter? France and Germany in Comparative Perspective
Mannheim
MZES
Walter Müller, Heinz-Herbert Noll
1997
Arbeit und Sozialstruktur
S. 553-571
München, Wien
Oldenbourg
Walter Müller, Susanne Steinmann, Reinhart Schneider
1997
Bildung in Europa
S. 177-245
Opladen
Leske + Budrich
Michael Braun, Walter Müller
1997
Measurement of Education in Comparative Research
S. 163-201
Walter Müller
1997
Vergleichende Sozialstrukturforschung
S. 97-116
Leverkusen
Leske
Walter Müller, Susanne Steinmann, Renate Ell
1995
Education and Labour Market Entry in Germany
Mannheim
MZES
Walter Müller
1994
Bildung und soziale Platzierung in Deutschland, England und Frankreich
S. 115-134
Stuttgart
Deutsche Verlagsanstalt
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1994
Ethnische Ungleichheit im deutschen Bildungssystem
S. 209-237
Richard D. Alba, Johann Handl, Walter Müller
1994
Ethnic Inequalities in the German School System
Mannheim
MZES
Walter Müller, Wolfgang Karle
1993
Social Selection in Educational Systems in Europe
S. 1-22