Weitere Publikationen aus diesem Projekt
2005
Europäisierung nationaler Identitätsdiskurse? - Ein Vergleich französischer und deutscher Printmedien 1952 und 2000
Mannheim
Universität Mannheim
2005
Educacíon y mercado laboral: ¿Están relacionados?
S. 257-276
Madrid
CIS (Centro de Investigaciones Sociológicas)
2004
Empirische Analyse prekärer Beschäftigung anhand der amtlichen Statistik
S. 76-106
Wiesbaden
Statistisches Bundesamt
2004
Erwerbseintritt und Berufsverlauf. Westdeutschland, Italien und Großbritannien im Vergleich
S. 224
Frankfurt a. M.
Peter Lang
2004
Protecting Exporters: Discrimination and Transatlantic Trade Liberalization, 1932-2003
Florence
European University Institute
2003
Explaining change in early career outcomes: labour market conditions, educational expansion, and youth cohort sizes
S. 251-276
Oxford
Oxford University Press
2003
Transitions from Education to Work in Europe: the Integration of Youth into EU Labour Markets
Oxford
Oxford University Press
2003
The structure of labour market entry in Europe: a typological analysis
S. 107-128
Oxford
Oxford University Press
2003
The CASMIN Educational Classification in International Comparative Research
S. 196-221
Amsterdam
Kluwer Academic Plenum Publisher
2003
The transition from school to work: a European perspective
S. 1-19
Oxford
Oxford University Press
2003
Returns to Tertiary Education in Germany and the UK: Effects of Fields of Study and Gender
Mannheim
MZES
2003
Conclusions: explaining cross-national differences in school-to-work transitions
S. 277-305
Oxford
Oxford University Press
2003
Methodological appendix: using the European labour force survey for transition research
S. 306-314
Oxford
Oxford University Press
2003
Prekäre Beschäftigung im Vereinigten Königreich und Deutschland. Welche Rolle spielen unterschiedliche institutionelle Kontexte?
S. 167-197
Frankfurt
Campus
2003
Rezension zu John H. Goldthorpe: Social mobility and class structure in Modern Britain
S. 109-111
Wiesbaden
Westdeutscher Verlag
2003
Educational attainment in the European Union: recent trends in qualification patterns
S. 23-62
Oxford
Oxford University Press
2002
Expansion und Erträge tertiärer Bildung in Deutschland, Frankreich und im Vereinigten Königreich
S. 37-62
2002
Bedingungen und Prozesse der strukturellen Assimilation von Migranten.
Mannheim
Universität Mannheim
2002
The WTO and Domestic Coalitions: The Effects of Negotiations and Enforcement in the EU
Fiesole
European University Institute
2002
Vortrag: Expansion and Returns to Tertiary Education in Germany, France and the UK
New York
2002
Zur Zukunft der Berufsbildung: Das deutsche Modell im europäischen Vergleich
S. 49-68
Opladen
Leske und Budrich
2002
Changing labour markets and early career outcomes: labour market entry in Europe over the past decade
S. 67-90
2001
Lohnt sich Bildung noch? Ein Vergleich der bildungsspezifischen Nettoeinkommen 1982 und 1995
S. 95-117
Opladen
Leske + Budrich
2001
Precarious Employment, Education and Gender: A comparison of Germany and the United Kingdom
Mannheim
MZES
2001
European Patterns of Labour Market Entry: A Dichotomy of Occupationalized versus Non-occupationalized Systems?
S. 471-494
2001
A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe (CATEWE): Final Report to the European Commission (DG12)
Dublin
2001
Zum Verhältnis von Bildung und Beruf in Deutschland. Entkopplung oder zunehmende Struktur?
S. 29-63
Opladen
Leske + Budrich
2001
Education and labour market outcomes: commonality or divergence?
S. 287-308
Heidelberg
Springer
2000
European Perspectives on Labour Market Entry : A Matter of Institutional Linkages between Training Systems and Labour Markets?
Mannheim
MZES
2000
Changing Labour Markets and Early Career Outcomes : Labour Market Entry in Europe over the Past Decade
Mannheim
MZES
2000
Bildung, Ausbildung und Arbeitsmarktchancen in Deutschland. Eine Studie zum Wandel der Übergänge von der Schule in das Erwerbsleben
Opladen
Leske+Budrich
2000
Bildungsexpansion und Bildungsfolgen im Systemvergleich
S. 65-87
Wiesbaden
Westdeutscher Verlag
2000
Die Konstruktion des Klassenschemas nach Erikson, Goldthorpe und Portocarero (EGP) am Beispiel nationaler Datenquellen aus Deutschland, Frankreich und Großbritannien
S. 7-42
2000
Vocational Secondary Education, Tracking and Social Stratification
S. 437-452
New York
Kluwer Academic/Plenum Publishers
2000
Assetti istituzionali e differenze di genere nell'accesso al mercato del lavoro: un confronto internazionale
S. 75-84
2000
European Perspectives on Labour Market Entry: A Matter of Occupationalised versus Flexible Arrangements in Labour Markets?
S. 417-452
Oslo
NOVA
2000
Education and Labour Market Entry across Europe : The Impact of Institutional Arrangements in Training Systems and Labour Markets
Mannheim
MZES
2000
Educational attainment of young people in the European Union: cross-country variation of trends over time
S. 263-302
Oslo
NOVA
1999
A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe Based on the European Community Labour Force Survey
Mannheim, Maastricht, Marseille
1999
Die Wahl von Entscheidungsregeln. Theorie und Empirie internationaler Institutionenpolitik am Beispiel der Meeresbodenbehörde
Mannheim
Universität Mannheim
1999
Individual Labor Market Outcomes and the Impact of Institutions: Assessing the Micro-Macro Link in Comparative Perspective between Germany, France and the United Kingdom
Berlin
1999
Transition Research Using the European Community Labour Force Survey: Current Prospects and Recommendations for Further Developments
Mannheim, Maastricht, Marseille
CATEWE Research Network (Hrsg.)
1999
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary. Updating the CASMIN Educational Classification
S. 7-44
1999
Institutional context and labor market outcomes of education in Germany
S. 82-116
Warschau
Wydawn. Uniw. Warszawskiego
1999
CATEWE - A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe : A Conceptual Framework / Demographic and Economic Changes
Dublin
The Economic and Social Research Institute
1999
The Educational Stratification of Labour Market Entry: An Analysis of Structure and Trends across the European Union
Mannheim, Maastricht, Marseille
1999
A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe based on the European Community Labour Force Survey: An Introduction
Mannheim, Maastricht, Marseille
CATEWE Research Network (Hrsg.)
1999
Der Einfluss politischer Sachfragen auf die Wahlentscheidung und die Effektivität politischer Repräsentation
Berlin
Freie Universität
1999
Educational attainment of young people in the European Union: cross-country variation of trends over time
Mannheim, Maastricht, Marseille
1999
Education and Unemployment: Patterns of Labour Market Entry in France, the United Kingdom and Germany
Mannheim
MZES
1999
European Perspectives on Labour Market Entry: A Matter of Occupationalised versus Flexible Arrangements in Labour Markets?
Mannheim, Maastricht, Marseille
1999
CATEWE: A Comparative Analysis of Transitions from Education to Work in Europe : Country Reports: France, Germany, Ireland, the Netherlands, Scotland, Portugal
Dublin
The Economic and Social Research Institute
1999
Bildung und Berufschancen: Deutschland und Frankreich im Vergleich
S. 64-67
Pfaffenweiler
Centaurus
1998
The transition from education to work in Germany. A review of current research
Dublin
CATEWE Research Network (Hrsg.)
1998
The Institutional Embeddedness of the Stratification Process: a Comparative Study of Qualifications and Occupations in Thirteen Countries
S. 1-48
Oxford
Oxford University Press
1998
France-Allemagne: Inégales avancées des femmes. Evolutions comparées de l'éducation et de l'activité des femmes de 1971 à 1991
Mannheim
MZES
1998
Bildung und Beruf im institutionellen Kontext. Eine vergleichende Studie in 13 Ländern
S. 501-533
1998
From School to Work. A Comparative Study of Educational Qualifications and Occupational Destinations
Oxford
Clarendon Press
1997
Die Konstruktion eines international vergleichbaren Klassenschemas (EGP). Erwerbsstatistische Besonderheiten am Beispiel von Labour Force Surveys der Bundesrepublik Deutschland, Frankreichs, Großbritanniens und Ungarns
Mannheim
MZES
1997
Educational Expansion and Returns to Education. A Comparative Study on Germany, France, the UK, and Hungary
Mannheim
MZES
1997
Zur Vereinbarkeit von Chancengleichheit und Eliteformation im Bildungswesen - das Beispiel Frankreichs
S. 13-47
1997
Educational Reform in France, West-Germany, the United Kingdom and Hungary: Updating the CASMIN Educational Classification
Mannheim
MZES
1997
The institutional embeddedness of the stratification process: a comparative study of qualifications and occupations in 13 countries
S. 239-287
Marseille
Centre d'études et de recherches sur les qualifica
1994
Bildung und soziale Platzierung in Deutschland, England und Frankreich
S. 115-134
Stuttgart
Deutsche Verlagsanstalt