Weitere Publikationen aus diesem Projekt

Harald Schoen, Klara Müller
2024
Allein auf den Wahlkampf kommt es an? Eine Analyse der zeitlichen Lagerung von Wieder- und Wechselwahlentscheidungen zwischen den Bundestagswahlen 2017 und 2021
S. 577–601
Wiesbaden
Springer VS
Harald Schoen, Bernhard Weßels
2024
Die Bundestagswahl 2021 – Rückblick und Ausblick
S. 3-25
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck
2024
Bandwagon Effect
New York, NY
Oxford University Press
Nils D. Steiner, Matthias Mader, Harald Schoen
2024
Subjective losers of globalization
S. 326-347
Harald Schoen, Bernhard Weßels
2024
Wahlen und Wähler. Analysen zur Bundestagswahl 2021
S. 601
Wiesbaden
Springer VS
Harald Schoen, Bernhard Weßels
2024
Wahlen und Wähler. Analysen zur Bundestagswahl 2021
S. 601
Wiesbaden
Springer VS
Simon Ellerbrock, Manuel Neumann
2023
Mirror, Mirror on the Wall: How Social Projection and Social Sampling Interact in the Formation of Public Opinion Preceptions
S. 85-115
Baden-Baden
Nomos
Simon Ellerbrock
2023
Spreading the dislike. Restrictive norms in personal networks and their effect on affective polarization
Friedrichshafen
Klara Müller
2023
Political Events as Drivers of Survey Nonresponse? Effects of Election Outcomes on Individuals’ Willingness to Participate in Surveys
Southampton
Simon Ellerbrock
2023
“Antidote revisited”. On the causal relationship between cross-partisan conversations and affective polarization
Glasgow
Christian Schimpf, Alexander Wuttke, Harald Schoen
2023
Neither a Trait nor Wildly Fluctuating: On the Stability of Populist Attitudes and its Implications for Empirical Research
S. 979-992
Simon Ellerbrock
2023
Einfluss politischer Alltagsgespräche auf affektive Polarisierung
Frankfurt
Hannah Bucher, Anne-Kathrin Stroppe, Axel M. Burger, Thorsten Faas, Harald Schoen, Marc Debus, Sigrid Roßteutscher
2023
Special Issue Introduction. The GLES Open Science Challenge 2021: A Pilot Project on the Applicability of Registered Reports in Quantitative Political Science
S. 1-17
Klara Müller
2023
Election Outcomes as Drivers of Panel Attrition? Investigating Winner-Loser Effects in Post-Election Survey Participation
Salzburg
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2022
Media Biases and Voter Attitudes during the 2009, 2013, and 2017 Federal Election Campaigns
S. 257-281
Oxford
Oxford University Press
Harald Schoen
2022
Ein halber Regierungswechsel nach einer politischen Achterbahnfahrt. Eine Analyse der öffentlichen Meinung zur vierten Regierung Merkel und des Wahlverhaltens bei der Bundestagswahl 2021
S. 21-43
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2022
A New Era of Electoral Instability
S. 3-24
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2022
The Changing German Voter
S. 416
Oxford
Oxford University Press
Agatha Kratz, Maria Preißinger, Harald Schoen
2022
Changing crises, changing votes? Problem priorities, party competence, and electoral behavior in Germany 2009–2017
S. 209-226
Oxford
Oxford University Press
Simon Ellerbrock
2022
Partisan Agreement and Disagreement in Voters' Discussant Networks: Contextual Constraints and Partisan Selectivity in a Changing Electorate
S. 143-164
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf, Rüdiger Schmitt-Beck, Sigrid Roßteutscher, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2022
The Changing German Voter
S. 313-336
Oxford
Oxford University Press
Harald Schoen, Maria Pesthy
2021
Das Verhältnis zwischen CDU und CSU, dissonante Bürgerurteile und Wahlverhalten bei der Bundestagswahl 2017
S. 453-473
Wiesbaden
Springer VS
Lea Gärtner, Alexander Wuttke, Harald Schoen
2021
Who Talks and Who Listens? How Political Involvement Influences the Potential for Democratic Deliberation in Everyday Political Talk
S. 13-30
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2021
Wie frei und fair war die Bundestagswahl 2017? Elektorale Integrität aus Sicht der Bürgerinnen und Bürger
S. 139-161
Wiesbaden
Springer
Rüdiger Schmitt-Beck
2021
Wahlpolitische Achterbahnfahrt. Wer wählte wen bei der Bundestagswahl 2021?
S. 10-16
Bernhard Weßels, Harald Schoen
2021
Die Bundestagswahl 2017 – Mehr vom Selben?
S. 3-17
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck
2021
Die Wähler:innen der SPD: Mannheim in Perspektive
Mannheim
Simon Ellerbrock
2021
What Drives us Apart? Disentangling Political Dissimilarities as Impediments to Political Conversations among Ordinary Citizens
(virtual conference)
Bernhard Weßels, Harald Schoen
2021
Wahlen und Wähler. Analysen aus Anlass der Bundestagswahl 2017
S. 520
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck
2020
Wie "AfD-bewegt" sind die Gewerkschafter?
S. 401-423
Wiesbaden
Springer
Rüdiger Schmitt-Beck, Anne Schäfer
2020
Interpersonale Kommunikation
S. 121 - 140
Baden-Baden
Nomos
Alexander Wuttke, Konstantin Gavras, Harald Schoen
2020
Leader of the free world or pioneer in democracy’s decline? Examining the democratic deconsolidation hypothesis on the mass level in East and West Germany
S. (e-only)
Lea Gärtner, Konstantin Gavras, Harald Schoen
2020
Up and Down With Voters’ Democratic Support: Disentangling the Causal Mechanisms of Winner-Loser Effects in a Multi-Party System
(virtual conference)
Simon Ellerbrock
2020
Book Review: Populism, nativism, and economic uncertainty. Playing the blame game in the 2017 British, French, and German Elections
S. 502-504
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2020
Inept: Voter perceptions of party incompetence in German Federal Elections
S. 390-401
Lea Gärtner, Harald Schoen, Alexander Wuttke
2020
Ties That No Longer Bind? Effects and Responsiveness of Party Attachments in a Period of Crises
Oxford
Oxford University Press
Lea Gärtner, Konstantin Gavras, Harald Schoen
2020
What tips the scales? Disentangling the mechanisms underlying post-electoral gains and losses in democratic support
S. (article: 102210)
Alexander Wuttke, Christian Schimpf, Harald Schoen
2020
When the Whole is Greater Than the Sum of its Parts: On the Conceptualization and Measurement of Populist Attitudes and Other Multi-dimensional Constructs
S. 356-374
Matthias Mader, Nils D. Steiner, Harald Schoen
2020
The globalisation divide in the public mind: belief systems on globalisation and their electoral consequences
S. 1526-1545
Harald Schoen
2019
Not a powerful electoral issue yet: On the role of European integration in the 2017 German federal election
S. 717-733
Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2019
Einleitung
S. 11-14
Baden-Baden
Nomos
Alexander Wuttke
2019
New political parties through the voters’ eyes
S. 22-48
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2019
How CNEP Respondents Assessed the Integrity of the 2017 German Federal Election, and Why
Bali
Christiane Grill, Simon Ellerbrock
2019
Wer wird eigentlich befragt? Eine 5-Ebenen Ausfallanalyse von Survey-Respondenten anhand eines Fallbeispiels
Universität Greifswald
Matthias Mader, Harald Schoen
2019
The European refugee crisis, party competition, and voters’ responses in Germany
S. 67-90
Simon Ellerbrock
2019
The Effect of Local Context on Citizens’ Attitudes toward Immigration Policy. An Analysis of Refugee Reception Centres in Urban Neighborhoods
Belfast
Alexander Staudt
2019
Die Dynamik von Mobilisierung und Meinungswandel im Wahlkampf
S. 81-96
Baden-Baden
Nomos
Lion Behrens, Simon Ellerbrock, Rebecca Kuiper
2019
A Bayesian Method for Evidence Synthesis in Political Science
Cologne
Maria Preißinger
2019
Entscheidungsprozesse von Wählern
S. 111-122
Baden-Baden
Nomos
Alexander Wuttke, Andreas Jungherr, Harald Schoen
2019
More than opinion expression: Secondary effects of intraparty referendums on party members
S. 817–827
Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Die Parteiwahl und ihre Hintergründe: Einleitung
S. 181-188
Baden-Baden
Nomos
Lena Marie Schackmann
2019
Die Wahlkampagnen der Parteien und ihr Kontext
S. 33-45
Baden-Baden
Nomos
Lea Gärtner, Alexander Wuttke
2019
Eingeschlossen in der Filter Bubble? Politische Kommunikationsnetzwerke im Wahlkampf
S. 97-110
Baden-Baden
Nomos
Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Harald Schoen, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2019
Zwischen Polarisierung und Beharrung: Die Bundestagswahl 2017
S. 404
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Citizens in the Deliberative System
Memorial University of Newfoundland, St. John's
Harald Schoen, Konstantin Gavras
2019
Eher anhaltende Polarisierung als vorübergehende Verstimmung: Die Flüchtlingskrise und die Bürgerurteile über die Große Koalition zwischen 2013 und 2017
S. 17-37
Wiesbaden
Springer VS
Markus Steinbrecher, Harald Schoen
2019
Channelling attention and choice? Examining effects of consideration sets on electoral decision-making
S. 294-301
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Unfit to Serve: Perceptions of Party System Incompetence & its Undermining Effect
Washington, DC
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
The Media and Political Behavior
Oxford
Oxford University Press
Lion Behrens, Simon Ellerbrock, Rebecca Kuiper
2019
Bayesian evaluation of informative hypotheses for synthesizing evidence from diverse statistical models
Belfast
Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Political Systems and Electoral Behavior: a Review of Internationally Comparative Multilevel Research
S. 343-373
Alexander Staudt, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Nutzung traditioneller und neuer politischer Informationsquellen im Bundestagswahlkampf 2017
S. 63-79
Baden-Baden
Nomos
Matthew Barnidge, Hernando Rojas, Paul A. Beck, Rüdiger Schmitt-Beck
2019
Comparative Corrective Action: Perceived Media Bias and Political Action in 17 Countries
S. (e-only)
Alexander Wuttke, Harald Schoen
2019
Who were the voters behind the Schulz effect? An analysis of voter trajectories in the run-up to the 2017 German federal election
S. 47-62
Wiesbaden
Springer
Anne Schäfer, Alexander Staudt
2019
Parteibindungen
S. 207-217
Baden-Baden
Nomos
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Introduction: Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 1-11
New York
Routledge
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2018
What's in Yesterday's News: Media Bias and Voter Preferences at the 2009 and 2013 German Federal Elections
Berlin
Harald Schoen, Alexander Wuttke, Agatha Kratz, Maria Preißinger
2018
Ein Umschwung in den letzten Wochen des Landtagswahlkampfes: Befunde einer mehrwelligen Wiederholungsbefragung zur niedersächsischen Landtagswahl 2017
S. 22-39
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2018
Media Bias and Voter Preferences at the 2009 to 2017 German Federal Elections
Istanbul
Alexander Wuttke
2018
Soziale Einflüsse auf das Wahlverhalten aus motivationaler Perspektive
Frankfurt am Main
Lena Marie Schackmann, Manon Metz
2018
Die Rolle von Wahlumfragen: Faktoren der Wahlentscheidung?
S. 17-23
Rüdiger Schmitt-Beck
2018
The ‘Alternative für Deutschland’ in the Electorate: Between Single-Issue and Right-Wing Populist Party
S. 124-148
New York
Routledge
Lea Manger, Alexander Wuttke, Harald Schoen
2018
Dynamische Modellierung von politischen Diskussionsnetzwerken und ihr Einfluss auf das Wahlverhalten im Mehrparteiensystem
WZB, Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck, Alexander Staudt
2018
What’s in Yesterday’s News: Media Bias and Voter Preferences at the 2009 and 2013 German Federal Elections
Vancouver
Anne Schäfer, Alexander Staudt
2018
Das Internet als Quelle politischer Information im Kontext der Nutzung anderer Medien: Die Bundestagswahl 2017
Frankfurt am Main
Alexander Staudt, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2017: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2017
S. 42
Mannheim
MZES
Lea Gärtner, Alexander Wuttke, Harald Schoen
2018
Who talks and who listens? Examining moderators of conversation effects on vote choice
MZES, Mannheim
Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Effects of Election Campaigns: The Role of Citizens’ Interpersonal Communication
Università degli Studi di Milano
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 192
New York
Routledge
Lea Manger, Alexander Wuttke, Harald Schoen
2018
Dynamische Modellierung politischer Diskussionsnetzwerke
Lausanne
Paul A. Beck, Richard Gunther, Erik Nisbet, Thorsten Faas, Rüdiger Schmitt-Beck
2018
The Populist Moment? Populism and Nativism in the Leading Western Democracies
Bogotá
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Die Bundestagswahl 2017: Parteipräferenzen und ihre Hintergründe - die Wahl der AfD
Universität Mannheim
Maria Preißinger
2017
Always Late? Stability and Change in Individuals’ Time of Vote Decisions
S. 230-248
Oxford
Oxford University Press
Harald Schoen, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2017
Voters and Voting in Context: An Introduction
S. 1-12
Oxford
Oxford University Press
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Introduction: Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 1-11
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Die Bundestagswahl 2017: Kampagnendynamik und Hintergründe der Parteiwahl
Institut für Politikwissenschaft der Universität Bern
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2017
Inept: Voter perceptions of party incompetence in German Federal Elections
Paris
Harald Schoen
2017
Bürgerpflicht? Wer warum (nicht) wählt
Hannover
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Wähler und Parteien bei der Bundestagswahl 2017: Eine Analyse des Entscheidungsverhaltens auf der Basis von Paneldaten der German Longitudinal Election Study
S. 627-656
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Parties and Voters at the 2013 German Federal Election
S. 193
Philadelphia, PA; Ilford
Routledge, Taylor & Francis
Alexander Wuttke
2017
When the world around you is changing: Investigating the Influence of Alienation and Indifference on Voter Turnout
S. 146-166
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Sneaking a peek at the 2017 German Federal Election (or is it the 2013 one?)
Universiteit van Amsterdam
Marco Meyer, Harald Schoen
2017
Avoiding vote loss by changing policy positions: The Fukushima disaster, party responses, and the German electorate
S. 424–436
Julia Partheymüller
2017
Agenda Setting Dynamics during the Campaign Period
S. 13-42
Oxford
Oxford University Press
Matthias Mader, Harald Schoen
2017
Ideological Voting in Context: the Case of Germany during the Merkel Era
S. 209-229
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
(Re-)Claiming the Reichstag: Right-wing Populism at the 2017 German Federal Election
University of Kansas, Lawrence
Agatha Rudnik, Maria Preißinger, Harald Schoen
2017
Befragungseffekte bei Teilnehmern des GLES Wahlkampfpanel 2013-2016
IAB Nürnberg
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck
2017
A Vicious Circle of Demobilization? Context Effects on Turnout at the 2009 and 2013 German Federal Election
S. 109-128
Oxford
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Rechtspopulistische Parteien in Deutschland und Europa
Crowne-Plaza Hotel Heidelberg
Harald Schoen, Christian Schimpf
2017
On the psychological roots of populist voting: A discussion of Bakker, Rooduijn, and Schumacher (2016)
S. 26
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Political Systems and Electoral Behavior
Institute for Sociology and Social Psychology, University of Cologne
Harald Schoen, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2017
Voters and Voting in Context: Multiple Contexts and the Heterogeneous German Electorate
S. 297
Oxford
Oxford University Press
Maria Preißinger, Agatha Kratz, Harald Schoen, Alexander Wuttke
2017
Voter Decision-Making from Election to Election: An Analysis of Voter Trajectories in Germany during the 2013-2017 Period
MZES, Mannheim
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
The ‘Alternative für Deutschland’ in the Electorate: Between Single-Issue and Right-Wing Populist Party
S. 124-148
Harald Schoen, Hans Rattinger, Maria Preißinger, Konstantin Gavras, Markus Steinbrecher
2017
Election Campaigns and Voter Decision-Making in a Multi-Party System: The 2009 and 2013 German Federal Elections
S. 250
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2017
Die AfD vor der Bundestagswahl 2017: eine wahlsoziologische Perspektive
Ulm
Harald Schoen, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2017
Conclusion
S. 249-256
Oxford
Oxford University Press
Agatha Kratz, Harald Schoen
2017
Just Like Leaves in the Wind? Exploring the Effect of the Interplay of Media Coverage and Personal Characteristics on Issue Salience
S. 43-70
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller, Anne Schäfer
2016
Sind Bundestagswahlen noch Hauptwahlen? Die Wahlkampfexposition im Zeitraum von 2009 bis 2014
S. 177–204
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck, Mariano Torcal, Alexander Staudt
2016
Political Discussions and Vote Choice in Germany and Spain: Testing the Two-Stage Theory of Discussant Influence in Multiparty Systems
Monterrey
Agatha Rudnik, Maria Preißinger, Harald Schoen
2016
Turning Offliners into Onliners: Mode-Wechsel in den Zwischenerhebungen des GLES Langfristpanels 2014 & 2015
DIW Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
General Election Campaigns in Comparative Perspektive: How Do They Matter?
Cornell University, Ithaca
Elena Wiegand, Hans Rattinger
2016
„Mit Sicherheit zur Wahlentscheidung?“ – Über die Bedeutung von Einstellungssicherheit für den Entscheidungsprozess von Wählern bei der Bundestagswahl 2013
S. 327-350
Wiesbaden
VS Springer
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Die German Longitudinal Election Study (GLES): Die deutsche nationale Wahlstudie zu den Bundestagswahlen 2009, 2013 und 2017
S. 2-7
Sascha Huber, Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Expressive Wähler bei der Bundestagswahl 2013
S. 295-325
Wiesbaden
Springer VS
Maria Preißinger, Harald Schoen
2016
It's not always the campaign – Explaining inter-election switching in Germany, 2009–2013
S. 109–119
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Bandwagon Effect
S. 57-61
Chichester
Wiley Blackwell
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Underdog Effect
S. 1627-1631
Chichester
Wiley Blackwell
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2016
Unfähig! Wählerwahrnehmungen von Parteieninkompetenz und ihre Hintergründe
Universität Kaiserslautern
Anne Schäfer, Sebastian Schmidt
2016
Dynamiken der Wahlkampfberichterstattung: Eine longitudinale Analyse der deutschen TV-Berichterstattung 2005 bis 2013
S. 105-122
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2016
A Two-Stage Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
S. 321-348
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Media and campaign effects on vote choice at national elections in Europe: A review of a multilingual research landscape
S. 129-172
Elena Wiegand, Aiko Wagner
2016
Steinbrück und die SPD – der Effekt des TV-Duells auf Wahrnehmung von Kongruenz, Kandidatenpräferenz und Wahlabsicht
S. 136-155
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Struggling up the hill: Short-term effects of parties' contacting, political news and everyday talks on turnout
S. 227-240
Rüdiger Schmitt-Beck, Mariano Torcal, Alexander Staudt
2016
Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Ohio State University, Columbus, OH
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Opening Doors for Right-Wing Populism in the Electoral Arena? 'German Voters' New Mobility?
University of British Columbia, Vancouver
Andreas Jungherr, Harald Schoen, Pascal Jürgens
2016
The mediation of politics through Twitter: An analysis of messages posted during the campaign for the German federal election 2013
S. 50-68
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
Bandwagon Effect
New York
Oxford University Press
Rüdiger Schmitt-Beck
2016
General Election Campaigns in Europe: Reflections on Their ‘Manifest’ and ‘Latent’ Functions
Università degli Studi di Milano, Milan
Julia Partheymüller
2015
Campaign dynamics of mobilization in German elections, 2005-2013
University of Warsaw
Elena Wiegand, Hans Rattinger
2015
“Panel within Panel” – Repeatedly questioned respondents of the Short-term Campaign Panels 2009 and 2013
Düsseldorf
Julia Partheymüller
2015
Agenda-Cutting in der Geheimdienst-Affäre: Eine Ursache für den Abstieg der Grünen im Bundestagswahlkampf 2013?
Universität Duisburg-Essen, Duisburg
Anne Schäfer, Oana Lup
2015
What changes and what stays the same? Tracking changes in the nature and the relevance of political discussion for individual turnout across the election cycle
Chicago
Anne Schäfer, Sebastian Schmidt
2015
Bundestagswahlkämpfe in der TV-Berichterstattung – 2005 bis 2013
Mannheimer Zentrum für Europäische Sozialforschung
Robert Greszki, Marco Meyer, Harald Schoen
2015
Exploring the Effects of Removing ‘Too Fast’ Responses and Respondents from Web Surveys
S. 471-503
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck
2015
Socio-spatial Contexts, Discussant Networks and Turnout
San Francisco
Thorsten Faas, Sascha Huber
2015
Haben die Demoskopen die FDP aus dem Bundestag vertrieben? Ergebnisse einer experimentellen Studie
S. 692-705
Sebastian Schmidt, Anne Schäfer
2015
German Federal Election Campaigns in TV News Coverage – 2005 to 2013. Insights from the GLES media content analyses
Düsseldorf
Maria Preißinger, Harald Schoen, Elena Wiegand
2015
Vote switching in two consecutive national election campaigns: Evidence from the 2009-to-2013 GLES campaign panel survey
Université de Montréal
Université de Montréal
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2015
A Theory of Discussant Influence on Vote Choice in Multiparty Systems
Australian National University, Canberra
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2015
Media Coverage and the Short-Term Dynamics of Candidate Popularity
Buenos Aires
Maria Preißinger, Marco Meyer
2015
Einstellungszugänglichkeit im Laufe von Wahlkämpfen: Aktivierungseffekte im Kontext der Bundestagswahlen 2005, 2009 und 2013
S. 439-464
Baden-Baden
Nomos
Joss Roßmann, Jan Eric Blumenstiel, Markus Steinbrecher
2015
Why Do Respondents Break Off Web Surveys and Does It Matter? Results From Four Follow-up Surveys
S. 289-302
Nathalie Giger, Sascha Huber
2015
Der Einfluss des Geschlechts auf Kandidatenbeurteilungen: Eine experimentelle Studie zu Kontexteffekten und individuellen Faktoren in Deutschland
S. 333-359
Baden-Baden
Nomos Verlagsgesellschaft
Julia Partheymüller
2015
Die Wahlkampfmobilisierung bei den Bundestagswahlen 2005-2013
Heinrich-Heine-Universität Düsseldorf
Julia Partheymüller, Thorsten Faas
2015
The Impact of Online versus Offline Campaign Information on Citizens’ Knowledge, Attitudes and Political Behaviour: Comparing the German Federal Elections of 2005 and 2009
S. 507-524
Elena Wiegand, Hans Rattinger
2015
Das Panel im Panel - Wiederholungsbefragte der GLES-Wahlkampfpanels 2009 und 2013
Mannheim
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2015
Media Coverage and the Short-Term Dynamics of Candidate Popularity
Paris
Anne Schäfer
2015
Political talk and attitude stability during election campaigns
Université de Montréal
Rüdiger Schmitt-Beck
2015
Data Bases and Statistical Systems: Political Behavior and Elections
S. 824-829
Oxford
Elsevier
Alexander Wuttke
2015
Turnout and Electoral Supply
Köln
Sebastian Schmidt
2015
Pressemitteilungen von Parteien als Ergänzung zu Medieninhaltsanalysen und Wählerumfragen
Universität Wien
Rüdiger Schmitt-Beck
2015
General Election Campaigns in Europe: How Do They Matter? (Keynote)
Sciences Po, Paris
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2015
The activation of fundamentals during election campaigns: What are the mechanisms?
University of Milan
Markus Steinbrecher, Harald Schoen
2015
Heterogeneous campaign effects in the German multi-party system? An empirical test of consideration set models
S. 43
Montréal
Université de Montréal
Sascha Huber
2015
Der Absturz der FDP - Die Rolle von Parteibewertung und Koalitionsüberlegungen bei den Bundestagswahlen 2009 und 2013
S. 43-64
Julia Partheymüller
2015
Campaign dynamics of strategic voting in German elections, 2005-2013
Université de Montréal
Mauro Barisione, Rüdiger Schmitt-Beck
2015
Late deciders and campaign effects in a comparative perspective: The cases of Germany and Italy in 2013
Université de Montréal
Jan Eric Blumenstiel, Thomas Plischke
2015
Changing motivations, time of the voting decision, and short-term volatility - The dynamics of voter heterogeneity
S. 28-40
Julia Partheymüller
2015
Die Rolling Cross-Section Wahlkampfstudie im Rahmen der German Longitudinal Election Study (GLES)
Technische Universität Chemnitz, Chemnitz
Elena Wiegand, Hans Rattinger
2015
Verifizierungsprozess im GLES-Wahlkampfpanel 2013
Mannheim
Elena Wiegand
2014
Candidate Evaluation and Voting Behavior: Opinion Formation during an Election Campaign
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The 2013 German Federal Election Campaign and Its Effects
International Communication Association (ICA) and Università degli Studi di Milano
Julia Partheymüller
2014
Codierung der 'wichtigsten politischen Probleme' in der GLES
Genf
Julia Partheymüller
2014
Do digital campaigns matter?
Washington, DC
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2014
Fazit und Ausblick: Langeweile und Extreme, Fragmentierung und Konzentration
S. 355-364
Baden-Baden
Nomos
Thomas Plischke, Elena Wiegand, Hans Rattinger
2014
Messung von Wahlkampfeffekten auf der Individualebene
Genf
Rüdiger Schmitt-Beck, Patrick Kraft
2014
Political Information Flows and Constistent Voting: Personal Conversations, Mass Media, Party Campaigns, and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
S. 193-216
Oxford
Oxford University Press
Sascha Huber, Anne Schäfer
2014
Media, political talk and political learning during election campaigns: A study of moderating effects of cognitive style
Universidad de Salamanca
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in the German federal elections, 2005-2013
Montréal
Jan Eric Blumenstiel
2014
Stimmensplitting
S. 145-154
Baden-Baden
Nomos
Jan Eric Blumenstiel
2014
Voter Fragmentation and the Differentiation of Vote Functions
S. 17-39
Oxford
Oxford University Press
Sascha Huber
2014
Wahlentscheidungen in der Gesamtschau
S. 313-324
Baden-Baden
Nomos
Thomas Plischke, Harald Schoen, Markus Steinbrecher, Elena Wiegand
2014
Veggie-Day, Stinkefinger und Pädophilie-Debatte: Zum Einfluss von Wahlkampfereignissen auf individuelle Wahlabsichten
Wissenschaftszentrum Berlin
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Parteibindungen
S. 203-211
Baden-Baden
Nomos
Mona Krewel
2014
Die Wahlkampagnen der Parteien und ihr Kontext
S. 35-46
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller
2014
Die Dynamik von Mobilisierung und Meinungswandel im Wahlkampf
S. 73 – 87
Baden-Baden
Nomos
Thomas Plischke
2014
Ereignisse und Meinungsbildung der Wähler
S. 89-100
Baden-Baden
Nomos
Jan Eric Blumenstiel, Elena Wiegand
2014
Wechselwähler
S. 133-144
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in the 2013 German federal election
Maastricht University, Maastricht
Markus Steinbrecher, Thomas Plischke, Harald Schoen, Elena Wiegand
2014
Vote Choice and Consideration Sets in a Multi-party Setting: Comparing different Measures of Consideration Sets
University of Glasgow
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Die Parteiwahl und ihre Hintergründe: Einleitung
S. 179-186
Baden-Baden
Nomos
Elena Wiegand, Thomas Plischke, Hans Rattinger
2014
Datenqualität im GLES-Wahlkampfpanel 2013
Genf
Kurt Hübner, Julia Partheymüller, Jan Lüdert
2014
25 Years German Reunification: An interactive roundtable discussion
Vancouver
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of mobilization
University of British Columbia, Vancouver
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Stealth Democrats and Presidential Leaders, or: Has Angela Merkel Won the 2013 German Federal Election by Not Campaigning?
Chicago/Ill.
Julia Partheymüller
2014
Die Dynamik des Issue-Wählens bei der Bundestagswahl 2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Hans Rattinger, Elena Wiegand
2014
Volatility on the Rise? Attitudinal Stability, Attitudinal Change, and Voter Volatility
S. 287-307
Oxford
Oxford University Press
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 311-317
Oxford
Oxford University Press
Thomas Plischke
2014
Fällt die Wahlentscheidung immer später? Die Entwicklung des Zeitpunkts der Wahlentscheidung bei den Bundestagswahlen 1969 bis 2009
S. 118-144
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2014
Einleitung
S. 13-18
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The Design of the German Longitudinal Election Study
Center for the Study of Democratic Citizenship, Montréal
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
University of Innsbruck
Jan Eric Blumenstiel, Tobias Gummer
2014
Langfrist-Panels der German Longitudinal Election Study (GLES). Methodik und Durchführung der Erhebungen im Jahr 2012 und zur Bundestagswahl 2013
S. 40
Köln
GESIS
Thomas Plischke
2014
Wann Wähler entscheiden: Abläufe von Entscheidungsprozessen und der Zeitpunkt der Wahlentscheidung
S. 334
Baden-Baden
Nomos
Sascha Huber
2014
Coalitions and Voting Behaviour in a differentiating Multi-Party-System
S. 65-87
Oxford
Oxford University Press
Thomas Plischke, Harald Schoen, Markus Steinbrecher, Elena Wiegand
2014
Do campaigns matter for individual vote choice? Studying campaign effects at the German federal election 2013
Edinburgh
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The German Longitudinal Election Study (GLES)
WZB Berlin
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Voters on the Move or on the Run?
S. 357
Oxford
Oxford University Press
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics of issue voting in German federal elections, 2005–2013
Center for Advanced Studies (CAS), Ludwig-Maximilians-Universität München
Thomas Plischke
2014
Politische Sachfragen
S. 253-266
Baden-Baden
Nomos
Elena Wiegand, Hans Rattinger
2014
Candidate Voting on the Rise? Attitudinal Stability and Change During an Election Campaign
Montréal
Sascha Huber
2014
Koalitions- und strategisches Wählen
S. 293-312
Baden-Baden
Nomos
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Activation of Fundamentals in German Campaigns
S. 217-237
Oxford
Oxford University Press
Markus Steinbrecher, Thomas Plischke, Harald Schoen, Elena Wiegand
2014
Vote Choice and Consideration Sets in a Multi-party Setting: Comparing different Measures of Consideration Sets
Rome
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
Euro-Kritik, Wirtschaftspessimismus und Einwanderungsskepsis: Hintergründe des Beinah-Wahlerfolges der Alternative für Deutschland (AfD) bei der Bundestagswahl 2013
S. 94-112
Jan Eric Blumenstiel
2014
Merkels Triumph und der Albtraum der FDP: Das Ergebnis der Bundestagswahl 2013
S. 101-118
Baden-Baden
Nomos
Mona Krewel
2014
Einführung in die Wahlforschung und Rückblick auf den Bundestagswahlkampf 2013
Institut für Publizistik, Johannes Gutenberg-Universität Mainz
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels, Christof Wolf
2014
Zwischen Fragmentierung und Konzentration : Die Bundestagswahl 2013
S. 381
Baden-Baden
Nomos
Elena Wiegand, Hans Rattinger
2014
Entscheidungsprozesse von Wählern
S. 325-339
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The 2013 German Federal Election
MZES, Mannheim
Julia Partheymüller
2014
Campaign dynamics in German elections, 2005-2013
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), Berlin
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2014
The Changing Context and Outlook of Voting
S. 3-14
Oxford
Oxford University Press
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2013
Vereint, doch immer noch verschieden: ost- und westdeutsche Wähler bei der Bundestagswahl 2009 im Vergleich?
S. 360-379
Wiesbaden
Springer VS
Jan Eric Blumenstiel
2013
How to Leave the Path of Least Resistance. Reducing Nonresponse Bias through Case Prioritization in Telephone Surveys
Boston
Elena Wiegand
2013
Differentiated Measurement of Political Knowledge in Web Surveys: Evidence from two online experiments
Ljubljana
Hajo G. Boomgaarden, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
European Research into Media and Campaign Effects on Voting at National Elections: More Gaps than Substance, but the Substance Is Sound
Dublin
Hans Rattinger
2013
Dimensionen der Parteiidentifikation
S. 139-159
Wiesbaden
Springer VS
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Degrees of Disagreement: Discussant Influence on Vote Choice in the German Multi-Party System
Chicago/Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck, Oana Lup
2013
Seeking the Soul of Democracy: A Review of Recent Research into Citizens’ Political Talk Culture
S. 513-538
Joss Roßmann, Jan Eric Blumenstiel
2013
Identifying and mitigating satisficing in web surveys. Some experimental evidence
Mannheim
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Voter Mobilization at European Elections
University of Manchester, Manchester
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Boston
Alexander Glantz, Jan Eric Blumenstiel
2013
Are Branching Questions Always Better than Rating Scales for Measuring Policy Preferences? Effects of Survey Question Format on Respondent Satisficing and Attitude Strength
Ljubljana
Anne Schäfer, Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2013
Wählerkommunikation im Bundestagswahlkampf 2013
Landeszentrale für Politische Bildung, Mainz
Julia Partheymüller, Anne Schäfer
2013
Das Informations­verhalten der Bürger im Bundestagswahl­kampf 2013
S. 574-588
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Calm in the Eye of the Storm: Parties and Voters Facing the 2013 German Federal Election
Harvard University, Cambridge/MA
Tobias Gummer, Jan Eric Blumenstiel
2013
Prävention, Korrektur oder beides? Drei Wege zur Reduzierung von Nonresponse Bias mit Propensity Scores
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2013
The German Election Campaign in Times of Crisis
European University Institute, Florence
Jan Eric Blumenstiel, Tobias Gummer
2013
Long-Term Panels of the German Longitudinal Election Study (GLES). Concept and Implementation
Köln
GESIS
Thorsten Faas, Kai Arzheimer, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2013
Koalitionen, Kandidaten, Kommunikation: Analysen zur Bundestagswahl 2009
Wiesbaden
Springer VS
Thomas Plischke, Hans Rattinger, Corina Wagner
2013
Hot Cognition, Cool Consideration, or Simply Ignorance? Eine Untersuchung der Präferenzen unentschlossener Wähler
S. 337-359
Wiesbaden
Springer VS
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2013
Campaign activation in German elections: Evidence from 2005 and 2009
Chicago/Ill.
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Hoops
2013
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2013: Die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2013
S. 30
Mannheim
MZES
Jan Eric Blumenstiel
2013
How to Leave the Path of Least Resistance. Reducing Nonresponse Bias through Case Prioritization in Telephone Surveys
Ljubljana
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Eine "soziale Logik" der Demobilisierung: Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Wahlbeteiligung und -enthaltung bei der Bundestagswahl 2009
S. 496-513
Wiesbaden
Springer VS
Mona Krewel, Shaun Bevan
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Antwerpen
Mona Krewel
2013
Der Bundestagswahlkampf 1961
S. 171-198
Sascha Huber
2013
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
S. 173-197
Wiesbaden
Springer VS
Shaun Bevan, Mona Krewel
2013
Responsive Elections: The Effect of Public Opinion on Political Campaigns
Chicago, Illinois
Michael Bergmann, Thomas Plischke
2013
Opposition macht mobil: Zur Bedeutung von differenzieller Mobilisierung bei Landtagswahlen
S. 303-325
Wiesbaden
Springer VS
Patrick Kraft, Rüdiger Schmitt-Beck
2013
Helfen politische Gespräche, "korrekt" zu wählen? Eine Analyse zur Bundestagswahl 2009
S. 117-138
Wiesbaden
Springer VS
Richard Johnston, Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Activation of fundamentals in German campaigns
Berlin
Jan Eric Blumenstiel
2012
Inverse case prioritization
Wien
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2012
A “Social Logic” of Demobilization: The Influence of Political Discussants on Electoral Participation at the 2009 German Federal Election
S. 457-478
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
From an idea to a submitted article
Mannheim
Jan Eric Blumenstiel, Thomas Plischke
2012
Analyzing Intra-Personal Heterogeneity of Voter Decision-Making over Time
Madrid
Julia Partheymüller, Richard Johnston
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Comparing Effects of Political Communication
S. 400-409
New York/London
Routledge
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann
2012
Does Mode Matter? Initial Evidence from the German Longitudinal Election Study (GLES)
Mannheim
Julia Partheymüller
2012
Methodische Aspekte bei der Verknüpfung von Rolling-Cross-Section- und Medieninhaltsanalyse-Daten
Wien
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Empirische Wahlforschung in Deutschland: Stand und Perspektiven zu Beginn des 21. Jahrhunderts
S. 2 -39
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Sascha Huber
2012
Koalitionen und Wahlverhalten in Deutschland: Eine Analyse der Bundestagswahlen von 1961 bis 2009
Frankfurt a. M.
Richard Johnston, Julia Partheymüller
2012
Campaign activation in German Elections: Evidence from 2005 and 2009
New Orleans, LA
Jan Eric Blumenstiel
2012
Die Jagd nach dem letzten Respondenten: Brauchen wir neue Waffen oder schießen wir auf die falschen Ziele? Herausforderungen von Panelstudien in Zeiten sinkender Ausschöpfung und mögliche Lösungen am Beispiel des GLES-Langfristpanels
Hamburg
Rüdiger Schmitt-Beck
2012
Wählen in Deutschland
S. 552
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Michael Bergmann, Julia Partheymüller
2012
Ignore, Weight, or Impute? How to Deal with Panel Attrition in Electoral Research
Barcelona
Jan Eric Blumenstiel, Hans Rattinger
2012
Warum haben Sie das getan? Subjektive Gründe der Wahlentscheidung bei der Bundestagswahl 2009
S. 251-283
Baden-Baden
Nomos Verlag
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann
2012
Moduseffekte zwischen face?to?face, CATI, Web und Mixed Mode?Befragungen
Wien
Mona Krewel, Shaun Bevan
2012
CAPing the GLES
Reims
Andreas M. Wüst
2012
Dauerhaft oder temporär? Zur Bedeutung des Migrationshintergrunds für Wahlbeteiligung und Parteiwahl bei der Bundestagswahl 2009
S. 157-178
Baden-Baden
Nomos
Jan Eric Blumenstiel, Ossip Fürnberg
2012
Feldverlauf in den GLES-Querschnitten - Ideal und Wirklichkeit
Mannheim
Rüdiger Schmitt-Beck, Patrick Kraft
2012
Political Information Flows and Consistent Voting: Political Conversations, Mass Media, Party Campaigns and the Quality of Voting Decisions at the 2009 German Federal Election
Berlin
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2012
Short-term factors versus long-term values: Explaining the 2009 election results
S. 20–34
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2012
Why Voters Decide Late: A Simultaneous Test of Old and New Hypotheses at the 2005 and 2009 German Federal Elections
S. 299-316
Jan Eric Blumenstiel, Tobias Gummer
2012
Langfrist-Panels der German Longitudinal Election Study (GLES): Konzeption, Durchführung, Aufbereitung und Archivierung
Köln
GESIS – Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften
Julia Partheymüller, Mona Krewel
2012
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Candidate Evaluations and Voting Behaviour
Madrid
Jan Eric Blumenstiel, Ossip Fürnberg
2012
Wissen und Einstellungen zu Überhangmandaten
S. 132-141
Sascha Huber
2012
Strukturen des politischen Kontexts und die demokratische Kompetenz der Wähler: Experimentelle Studien zur Urteils- und Entscheidungsbildung
S. 432
Baden-Baden
Nomos
Thomas Plischke
2012
Fällt die Wahlentscheidung immer später? Die Entwicklung des Zeitpunkts der Wahlentscheidung bei den Bundestagswahlen 1965-2009
Frankfurt a.M.
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2012
Rethinking the Level of Analysis – A Call for Shifting the Perspective of Campaign Effects Research to Multi-Level Analysis
University of Sydney, Sydney
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas
2012
Einflüsse politischer Gesprächspartner auf Parteipräferenzen: Zur 'sozialen Logik' des politischen Verhaltens bei der Bundestagswahl 2009
S. 465 - 488
Baden-Baden
Nomos-Verlag
Sascha Huber
2012
Experimente im Vergleich: Spitzenkandidaten, politische Urteilsbildung und Wahlentscheidungen in präsidentiellen und parlamentarischen Systemen
S. 212-244
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Political Participation - National Election Study
S. 1123-1137
Opladen/Farmington Hills
Budrich UniPress
Jan Eric Blumenstiel, Hans Rattinger
2011
Das Modell der Wählerentscheidung in der Gesamtschau
S. 237-245
Baden-Baden
Nomos
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2011
Sind TV-Duelle nur Show und damit nutzlos?
S. 99-114
Frankfurt/New York
Campus
Julia Partheymüller
2011
Statistische Verfahren zur Analyse von Wahlkampfdynamiken mit RCS-Daten
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Parteibindungen
S. 155-164
Baden-Baden
Nomos
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
S. 28-50
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
Sind Abbrecher anders?. Ergebnisse von Abbrecherbefragungen im Rahmen der Online-Trackings der German Longitudinal Election Study (GLES).
Mannheim
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2011
Koalitionen und strategisches Wählen
S. 247-264
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Samuel Beuttler
2011
Partisan agreement and disagreement in voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Universität St. Gallen
Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels
2011
Einleitung
S. 9-16
Baden-Baden
Nomos
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
'Miniature Campaigns' in Comparison: The German Televised Debates, 2002-09
S. 75-91
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
Why do respondents drop-out from online surveys? Results from follow-up surveys in the German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Thorsten Faas, Julia Partheymüller
2011
Aber jetzt?! Politische Internetnutzung in den Bundestagswahlkämpfen 2005 und 2009
S. 119-135
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Chicago/Ill.
Jan Eric Blumenstiel
2011
Measuring Voter Heterogeneity to Improve the Michigan Model of Voting Behaviour
Reykjavik
Jan Eric Blumenstiel, Hans Rattinger
2011
Ein Modell der Wählerentscheidung
S. 147-153
Baden-Baden
Nomos
Julia Partheymüller, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
The "Social Logic" of Demobilization: Political Discussant Influence on Turnout and Abstention at the 2009 German General Election
Reykjavik
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2011
Needs and Debates. The Moderating Impact of "Need to Evaluate" and "Need for Cognition" on Perceptions and Effects of Televised Debates
San Francisco, CA
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2011
Geringe Polarisierung, unklare Mehrheiten und starke Personalisierung: Parteien und Wähler im Wahlkampf
S. 33-57
Baden-Baden
Nomos
Jochen Mayerl, Thorsten Faas
2011
The Campaign Dynamics of Response Latencies: Evidence from Two Rolling Cross-Section Surveys
Chicago, Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Spitzenkandidaten
S. 205-221
Baden-Baden
Nomos
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
A new approach to the analysis of survey drop-out. Results from a follow-up survey in the German Longitudinal Election Study (GLES)
Düsseldorf
Thorsten Faas, Ansgar Wolsing, Sascha Huber
2011
Die überschätzte Gefahr: Beeinflussen (getwitterte) Umfrageergebnisse Wahlentscheidungen?
S. 177-191
Frankfurt/New York
Campus
Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Better late than never: campaign deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Chicago/Ill.
Bernhard Weßels, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck
2011
Fazit und Ausblick
S. 281-288
Baden-Baden
Nomos
Jan Eric Blumenstiel
2011
Can open-ended questions help to identify voter heterogeneity?
Lausanne
Jan Eric Blumenstiel
2011
Abstürze, Rekorde, Überhänge und andere Superlative: Das Ergebnis der Bundestagswahl 2009
S. 59-76
Baden-Baden
Nomos
Rüdiger Schmitt-Beck, Julia Partheymüller
2011
Conditions for dyadic partisan agreement and disagreement: An analysis of voters' social networks at the 2009 German Federal Election
Seattle/WA
Jan Eric Blumenstiel, Joss Roßmann, Markus Steinbrecher
2011
Abbrechernachbefragungen bei Online-Surveys. Vorläufige Ergebnisse aus der German Longitudinal Election Study (GLES).
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB)
Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Rüdiger Schmitt-Beck, Bernhard Weßels
2011
Zwischen Langeweile und Extremen: Die Bundestagswahl 2009
S. 300
Baden-Baden
Nomos
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Massenkommunikation in der German Longitudinal Election Study (GLES)
Mainz
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Dynamische Analyse von Wahlkampfprozessen. Rolling Cross-Section Survey
S. 32 - 44
Evelyn Bytzek, Sascha Huber
2010
Coalition Preferences and Voting Behaviour at the 2009 German Federal Election
Washington D.C.
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
San Francisco, CA
Thorsten Faas
2010
Trends der Wahlkampf-Kommunikation 2009
Cadenabbia
Rüdiger Schmitt-Beck, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2010
Die deutsche Wahlforschung und die German Longitudinal Election Study (GLES)
S. 141-172
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Jürgen Maier, Frank Brettschneider, Michaela Maier, Thorsten Faas
2010
One, Two, or Three Agendas? Exploring the Interdependence between Televised Debates, Media Coverage, and Public Opinion in 2009 German National Election Campaign
Hamburg
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider, Franziska Jung
2010
How Unified is Germany´s Electorate? Testing Competing Explanations of Electoral Choice in Eastern and Western Germany
Washington, D.C.
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
European TV environments and citizens' social trust: Evidence from multilevel analyses
S. 461–483
Robert Rohrschneider, Rüdiger Schmitt-Beck, Franziska Jung
2010
Short-Term Factors versus Long-Term Values: Testing Competing Explanations of Electoral Choice
Lawrence
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Angebotsseite
S. 319-333
Münster
Lit Verlag
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
London
Mona Krewel
2010
Medien- und Kampagnenanalysen im Rahmen von Wahlstudien am Beispiel der German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Thorsten Faas
2010
The German Federal Election of 2009: Sprouting Coalitions, Drooping Social Democrats
S. 894–903
Sascha Huber
2010
Kognition und Motivation bei der Wahrnehmung politischer Positionen. Eine experimentelle Untersuchung zur Rolle von Ideologiehinweisen
S. 145–168
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Jürgen Maier, Thorsten Faas
2010
Das TV-Duell 2009 - langweilig, wirkungslos, nutzlos? Ergebnisse eines Experiments zur Wirkung der Fernsehdebatte zwischen Angela Merkel und Frank-Walter Steinmeier
S. 147 - 166
München
Olzog
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Politische Informationsquellen der Wähler bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck, Christian Mackenrodt
2010
Social networks and mass media as mobilizers and demobilizers: A study of turnout at a German local election
S. 392-404
Tatjana Rudi
2010
The relevance of different aspects of leader evaluations for voting behaviour: The role of emotional reactions to leaders
Aveiro
Sascha Huber
2010
Politisches Lernen im Wahlkampf bei der Bundestagswahl 2009
Berlin
Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
Der Wähler begegnet den Parteien: Direkte Kontakte mit der Kampagnenkommunikation der Parteien und ihr Einfluss auf das Wählerverhalten bei der Bundestagswahl 2009
S. 48-68
Wiesbaden
VS-Verlag
Rüdiger Schmitt-Beck
2010
Die German Longitudinal Election Study (GLES)
Lausanne
Mona Krewel, Rüdiger Schmitt-Beck, Ansgar Wolsing
2010
The Campaign and its Dynamics at the 2009 German General Election
Montreal
Thorsten Faas
2010
Das fast vergessene Phänomen. Hintergründe der Wahlbeteiligung bei der Bundestagswahl 2009
S. 69-86
Wiesbaden
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
Yet another Miniature Campaign. The 2009 German Televised Debate in Perspective
Essex
Mona Krewel, Julia Partheymüller
2010
Campaign Coverage on Candidates and its Effect on Voting Decisions
Universität Frankfurt/ M
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas, Ansgar Wolsing
2010
Kampagnendynamik bei der Bundestagswahl 2009: die Rolling Cross-Section-Studie im Rahmen der „German Longitudinal Election Study“ 2009
Mannheim
MZES
Julia Partheymüller, Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
‘Miniature Campaigns’ in Comparison: The German Televised Debates, 2002-2009
Washington, DC
Ansgar Wolsing, Thorsten Faas
2010
Das Internet als Wahlkampfinstrument: Die Nachfrageseite
S. 309–318
Münster
Lit Verlag
Thorsten Faas, Jürgen Maier
2010
It's the Media, Stupid, isn't it? The Impact of the Media on Viewers' Perceptions of the 2009 German Televised Debate
Chicago, Ill.
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Einstellungsänderungen im Verlauf von Wahlkampagnen
Bergische Universität Wuppertal
Rüdiger Schmitt-Beck, Evelyn Bytzek, Hans Rattinger, Sigrid Roßteutscher, Bernhard Weßels
2009
The German Longitudinal Election Study (GLES)
Chicago, IL
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 18. Januar 2009: der 'ewige Koch'
S. 358-370
Rüdiger Schmitt-Beck, Robert Rohrschneider
2009
Understanding the 2009 Election Outcome
Rice University Houston
Mona Krewel
2009
Die Medieninhaltsanalyse im Rahmen der "German Longitudinal Election Study" (GLES) zur Bundestagswahl 2009
Institut für Politikwissenschaft, Universität Innsbruck
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
Better late than never: Campaign Deciders at the 2005 German Parliamentary Election
Potsdam
Rüdiger Schmitt-Beck, Thorsten Faas
2009
Die hessische Landtagswahl vom 27. Januar 2008: Wiederkehr der "hessischen Verhältnisse"
S. 16-34
Rüdiger Schmitt-Beck
2009
60 Jahre Empirische Wahlforschung in der BRD
Berlin